Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Sjefen min er ikke snill. Hun snakker stygt om andre ansatte, bak deres rygg. Det gjør hun helt sikkert om meg også. Hun kommer til meg og sier "du må gjøre det og det i dag, for han og hun er ikke flinke nok". Hva med å si det til de det gjelder? Hun er også vanskelig å be om noe, ferie/fridag, osv. Og dette er ikke noe jeg ber om ofte! Jeg stiller opp hver gang hun trenger hjelp, selvom jeg er travelt opptatt med skole og diverse andre ting. Men setter hun pris på det? Nei! Jeg trenger en ferieuke nå, jeg er ikke vanskelig å erstatte de få dagene det er snakk om, men hun svarer ikke engang på om jeg kan få fri! Det mangler også ALLTID penger på lønninga.. 1-4 timer hver mnd, eller noen tillegg hun har glemt å ta med, som gjerne utgjør en 4-500 kr. Også setter hun opp lister, og bare går ut fra at de hun setter opp kommer på jobb, uten å spørre dem, selvom dette i utgangspunktet er tid de ikke skal jobbe ifølge kontrakt. Flere som har drittsjefer? Hvordan takler dere det?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 JEg var så "heldig å få 2 sjefer på samme sted, men i ulike tidsperioder som var elendige. (snakk om uflaks og dårlig statestikk!) Hadde mye av den problemstillingen du skriver om + at * Den ene glemte hva den hadde sagt timer\dager i forkant og ga gjerne motsatte beskjeder senere. (det gjalt også arb.oppgaver + det meste av andre ting også ) * Baksnakket og satte kollegaer opp mot hværandre. * Brøt taushetsplikten ovenfor underansatte. * Lovet svært mye, men når det kom til et stykke og ting skulle realiseres ble det aldri noe av. * Sa h*n ønsket sterkt engasjement og forandringer, men når en gjorde det var det tydeligvis ikke ønsket alikevel. * Den andre var mest "frekk i kj@£$ mot de aller fleste. * Baksnakket og gjorde narr av andre ansatte (som var under h*n) * Smiske (så det var kvalmt å se på) til likesinnede sjefer og sjerer over seg. * Stort sett kun opptatt å "være sjef" for å -sjefe- en å være en "god sjef" (kunne skrevet en mye lengre liste her) Hvordan jeg taklet det ??? Gjorde så godt jeg kunne å føye meg etter alle svigningene i mange år. Og endte til slutt med å bli skadet både fysisk, psykisk og fulstendig utbrent. Ennå i dag kan jeg ikke se\høre om firmaets navn uten at jeg blir svært uvell. Mitt råd : Har en dårlige sjefer og ikke får gjort noe med det innen rimelig tid, si opp før det går for langt. Ingen jobb er verd å ødelegge helsa si på.
Gjest Gejsten**** Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Kjenner meg igjen der bortsett fra mangel i penger på lønna, men jeg har: Elendig timelønn Ikke innspill i ferie (må bare ta det som det kommer) Press stress "Hold kjeft" til stadighet Teamleder som snakker drit om ansatte til ansatte ikke organisert, da jeg ikke kan stå aleine om det. Så lenge ikke de andre forstår hva de kan oppnå er det vanskelig å snakke til de om det Arbeidsutstyr virker ikke som det skal trussler, dette er noe jeg må gå blant i min periode på arbeidsplassen. Så du er desverre ikke aleine, jeg søker på andre jobber som en gal en, men må ha noe fortest mulig. Er ikke helsemessig bra på sikt dette. Så enkelte arbeidsplasser skulle vært grundig sjekket av arbeidstilsynet Sjefen min er ikke snill. Hun snakker stygt om andre ansatte, bak deres rygg. Det gjør hun helt sikkert om meg også. Hun kommer til meg og sier "du må gjøre det og det i dag, for han og hun er ikke flinke nok". Hva med å si det til de det gjelder? Hun er også vanskelig å be om noe, ferie/fridag, osv. Og dette er ikke noe jeg ber om ofte! Jeg stiller opp hver gang hun trenger hjelp, selvom jeg er travelt opptatt med skole og diverse andre ting. Men setter hun pris på det? Nei! Jeg trenger en ferieuke nå, jeg er ikke vanskelig å erstatte de få dagene det er snakk om, men hun svarer ikke engang på om jeg kan få fri! Det mangler også ALLTID penger på lønninga.. 1-4 timer hver mnd, eller noen tillegg hun har glemt å ta med, som gjerne utgjør en 4-500 kr. Også setter hun opp lister, og bare går ut fra at de hun setter opp kommer på jobb, uten å spørre dem, selvom dette i utgangspunktet er tid de ikke skal jobbe ifølge kontrakt. Flere som har drittsjefer? Hvordan takler dere det?
Gjest pasta Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Sjefen min er ikke snill. Hun snakker stygt om andre ansatte, bak deres rygg. Det gjør hun helt sikkert om meg også. Hun kommer til meg og sier "du må gjøre det og det i dag, for han og hun er ikke flinke nok". Hva med å si det til de det gjelder? Hun er også vanskelig å be om noe, ferie/fridag, osv. Og dette er ikke noe jeg ber om ofte! Jeg stiller opp hver gang hun trenger hjelp, selvom jeg er travelt opptatt med skole og diverse andre ting. Men setter hun pris på det? Nei! Jeg trenger en ferieuke nå, jeg er ikke vanskelig å erstatte de få dagene det er snakk om, men hun svarer ikke engang på om jeg kan få fri! Det mangler også ALLTID penger på lønninga.. 1-4 timer hver mnd, eller noen tillegg hun har glemt å ta med, som gjerne utgjør en 4-500 kr. Også setter hun opp lister, og bare går ut fra at de hun setter opp kommer på jobb, uten å spørre dem, selvom dette i utgangspunktet er tid de ikke skal jobbe ifølge kontrakt. Flere som har drittsjefer? Hvordan takler dere det? Tror kanskje vi jobber sammen Det der var AKKURAT som min sjef. Nøyaktig de samme problemene, pluss at min har litt til. Vi har gått til fagforbundet, og vi har nå fått en midlertidig sjef, men hun kommer nok tilbake Skulle tro det var hennes egen lommebok hun betalte lønninger fra, og ikke kommunens. Har dessverre ikke noen løsninger til deg Men ville bare gi deg støtte.
Gjest ts Skrevet 20. januar 2009 #5 Skrevet 20. januar 2009 Tror kanskje vi jobber sammen Det der var AKKURAT som min sjef. Nøyaktig de samme problemene, pluss at min har litt til. Vi har gått til fagforbundet, og vi har nå fått en midlertidig sjef, men hun kommer nok tilbake Skulle tro det var hennes egen lommebok hun betalte lønninger fra, og ikke kommunens. Har dessverre ikke noen løsninger til deg Men ville bare gi deg støtte. Vi jobber nok ikke sammen, for sjefen min er der desverre enda.. hehe. Kan ikke forstå at sånne sjefer får lov til å herje fritt! Bra at fagforbundet tok tak i problemene deres da
Gjest ts Skrevet 20. januar 2009 #6 Skrevet 20. januar 2009 Kjenner meg igjen der bortsett fra mangel i penger på lønna, men jeg har: Elendig timelønn Ikke innspill i ferie (må bare ta det som det kommer) Press stress "Hold kjeft" til stadighet Teamleder som snakker drit om ansatte til ansatte ikke organisert, da jeg ikke kan stå aleine om det. Så lenge ikke de andre forstår hva de kan oppnå er det vanskelig å snakke til de om det Arbeidsutstyr virker ikke som det skal trussler, dette er noe jeg må gå blant i min periode på arbeidsplassen. Så du er desverre ikke aleine, jeg søker på andre jobber som en gal en, men må ha noe fortest mulig. Er ikke helsemessig bra på sikt dette. Så enkelte arbeidsplasser skulle vært grundig sjekket av arbeidstilsynet Absolutt, det der hørtes virkelig ikke bra ut!!
Gjest ts Skrevet 20. januar 2009 #7 Skrevet 20. januar 2009 JEg var så "heldig å få 2 sjefer på samme sted, men i ulike tidsperioder som var elendige. (snakk om uflaks og dårlig statestikk!) Hadde mye av den problemstillingen du skriver om + at * Den ene glemte hva den hadde sagt timer\dager i forkant og ga gjerne motsatte beskjeder senere. (det gjalt også arb.oppgaver + det meste av andre ting også ) * Baksnakket og satte kollegaer opp mot hværandre. * Brøt taushetsplikten ovenfor underansatte. * Lovet svært mye, men når det kom til et stykke og ting skulle realiseres ble det aldri noe av. * Sa h*n ønsket sterkt engasjement og forandringer, men når en gjorde det var det tydeligvis ikke ønsket alikevel. * Den andre var mest "frekk i kj@£$ mot de aller fleste. * Baksnakket og gjorde narr av andre ansatte (som var under h*n) * Smiske (så det var kvalmt å se på) til likesinnede sjefer og sjerer over seg. * Stort sett kun opptatt å "være sjef" for å -sjefe- en å være en "god sjef" (kunne skrevet en mye lengre liste her) Hvordan jeg taklet det ??? Gjorde så godt jeg kunne å føye meg etter alle svigningene i mange år. Og endte til slutt med å bli skadet både fysisk, psykisk og fulstendig utbrent. Ennå i dag kan jeg ikke se\høre om firmaets navn uten at jeg blir svært uvell. Mitt råd : Har en dårlige sjefer og ikke får gjort noe med det innen rimelig tid, si opp før det går for langt. Ingen jobb er verd å ødelegge helsa si på. Takk for råd jeg er nødt til å beholde denne jobben da, for her er jeg bor er det ikke mye å velge mellom. Men jeg trøster meg med at jeg snart er ferdig på skolen, og da stikker jeg! Glemte å nevne at alles kontrakter har blitt sagt opp pga nye arbeidstider, og at vi ikke har fått nye. Så hvis jeg fremdeles ikke har fått kontrakt når jeg er ferdig på skolen stikker jeg på dagen juhu, freedom
Pjukset Skrevet 20. januar 2009 #8 Skrevet 20. januar 2009 jeg har opplevd et par dårlige sjefer, men han ene har vel satt størst spor: Det hele begynte med at han etter prøvetiden ville sette meg ned 30 000 kr i årslønn? "hvaforno?" sa jeg, man går da heller opp enn ned etter endt prøvetid. Han forklarte det med at det var for skjev lønnsdeling internt i avdelingen, og det kostet firmaet for mye å sette de andre opp. Derfor måtte jeg ned i lønn. "ikke mitt problem" sa jeg, "det er ikke min feil at dere har ikke klarer å lønne folk riktig" Han ga seg, men jeg fikk en dårlig smak i munnen da jeg signerte kontrakten. Det var et svært turbulent firma å jobbe i, veldig mye misnøye, dårlig arbeidsmiljø, sexpress, konflikter. Da jeg fikk nok av en mannlig kollega sine sexuelle fremstøt, og konfrontasjon med vedkommene ikke hjalp, gikk jeg såklart til sjefen. Ikke så mye hjelp å få der, han syns det var min egen feil, og litt måtte jeg tåle som eneste høne i haneflokken. Jeg ble sjokkert. Han bedrev også mobbing, men veldig diskret. Faglig var han også helt talentløs, han drev avdelingen ned i grøfta. Det var et skyhøyt sykefravær på avdelingen, selv gruet jeg meg hver dag til jobb. Jeg bestemte meg for å slutte, for sånn der kunne jeg ikke holde på. En annen kollega bestemte seg for det samme. Siste uka klarte sjefen å lire ut en kommentar som fikk det til å renne over for begge av oss som skulle slutte, så vi sendte en mail til hele ledelsen, med kopi til tillitsvalgte, om at nå fikk det til helvete være nok. Jeg tror ikke det fikk særlig konsekvenser, men jeg gikk ihvertfall fra stillingen med heva hue. Jeg angrer veldig i dag på at jeg ikke kontaktet foreningen, jeg tror jeg var så mentalt utbrent av å jobbe der at jeg ikke klarte å tenke så langt. Livet er for kort til å kaste bort på jobber som gjør en syk. Man har aldri noen garanti for å få en god sjef, og litt svinn kan vel aksepteres. Men en sjef som baksnakker, mobber, syns sexpress er greit, har ingenting i en lederstilling å gjøre. TS, hvis du ikke har fått ny kontrakt, så er dette brutdd på arbeidsmiljøloven. Hvis du har lyst til å være vanskelig så kan du melde fra
Gjest ts Skrevet 20. januar 2009 #9 Skrevet 20. januar 2009 jeg har opplevd et par dårlige sjefer, men han ene har vel satt størst spor: Det hele begynte med at han etter prøvetiden ville sette meg ned 30 000 kr i årslønn? "hvaforno?" sa jeg, man går da heller opp enn ned etter endt prøvetid. Han forklarte det med at det var for skjev lønnsdeling internt i avdelingen, og det kostet firmaet for mye å sette de andre opp. Derfor måtte jeg ned i lønn. "ikke mitt problem" sa jeg, "det er ikke min feil at dere har ikke klarer å lønne folk riktig" Han ga seg, men jeg fikk en dårlig smak i munnen da jeg signerte kontrakten. Det var et svært turbulent firma å jobbe i, veldig mye misnøye, dårlig arbeidsmiljø, sexpress, konflikter. Da jeg fikk nok av en mannlig kollega sine sexuelle fremstøt, og konfrontasjon med vedkommene ikke hjalp, gikk jeg såklart til sjefen. Ikke så mye hjelp å få der, han syns det var min egen feil, og litt måtte jeg tåle som eneste høne i haneflokken. Jeg ble sjokkert. Han bedrev også mobbing, men veldig diskret. Faglig var han også helt talentløs, han drev avdelingen ned i grøfta. Det var et skyhøyt sykefravær på avdelingen, selv gruet jeg meg hver dag til jobb. Jeg bestemte meg for å slutte, for sånn der kunne jeg ikke holde på. En annen kollega bestemte seg for det samme. Siste uka klarte sjefen å lire ut en kommentar som fikk det til å renne over for begge av oss som skulle slutte, så vi sendte en mail til hele ledelsen, med kopi til tillitsvalgte, om at nå fikk det til helvete være nok. Jeg tror ikke det fikk særlig konsekvenser, men jeg gikk ihvertfall fra stillingen med heva hue. Jeg angrer veldig i dag på at jeg ikke kontaktet foreningen, jeg tror jeg var så mentalt utbrent av å jobbe der at jeg ikke klarte å tenke så langt. Livet er for kort til å kaste bort på jobber som gjør en syk. Man har aldri noen garanti for å få en god sjef, og litt svinn kan vel aksepteres. Men en sjef som baksnakker, mobber, syns sexpress er greit, har ingenting i en lederstilling å gjøre. TS, hvis du ikke har fått ny kontrakt, så er dette brutdd på arbeidsmiljøloven. Hvis du har lyst til å være vanskelig så kan du melde fra Det var en god idè Huff sjefen din hørtes verre ut! Trist å høre at det finnes så mange drittsjefer. Man kan aldri vite hva slags sjef man får nei, før man står midt oppi det. Jeg fatter ikke at folk oppfører seg sånn engang jeg!
Pjukset Skrevet 20. januar 2009 #10 Skrevet 20. januar 2009 Det var en god idè Huff sjefen din hørtes verre ut! Trist å høre at det finnes så mange drittsjefer. Man kan aldri vite hva slags sjef man får nei, før man står midt oppi det. Jeg fatter ikke at folk oppfører seg sånn engang jeg! Dessverre så vil man oppleve dårlige sjefer nå og da, og også dårlige kolleger. Hva som definerer en dårlig sjef kan være så mangt, men å behandle sine ansatte med respekt er på en måte første bud. Ingen ansatte blir motiverte av å bli behandlet dårlig, det er helt sikkert. Har dere verneombud/tillitsvalgte på jobb forresten?
Gjest LindaE Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Har hadd 2 sjefer så jeg vil kalle for et helvette.... 1) jeg jobbet som lærling å ble stadigvekk sextrakkasert av min sjef som da eg over dobbelt så gammel som meg.... med klar beskjed at om at jeg skulle være uheldig å si det til noen så ville ingen tro meg alikavell, sia han er formann og jeg var helt ny på plassen. 2) Er da sønn til den første formann jeg hadde. Jeg blir behandlet veldig urett iforhold til guttene på skifte jeg er på, er eineste jente sammen med 8 gutter. Blir ikke tatt på alvor eller hørt når jeg sier ifra om noe, og han klarer og få sendt all andre på di kursene di skal på, men har enda ikke klart å sendt meg på det ene kurset jeg skulle hatt, er snart 1 år siden jeg bynte å mase på han om det. Sliter mye med adhd, så gjør ikke ting noe enkler når d gjelder sjefen da, da han blir sur å gir meg dårlig sammvittighet viss jeg er sykemeldt eller borte fra jobb, er nesten som at han er konstant ute etter meg.... Viss d er noe lignende med mannfolkene på skifte, så klarer han fint å organisere å tilrettelegge viss det er behov for d......
Gjest KatarinaD Skrevet 21. januar 2009 #12 Skrevet 21. januar 2009 Jeg begynte i sommer og jobbe i barnehage på island, med fremmed språk og alt slikt, første ukene var kjempekoslige med kjempesnille mennesker, men så kom sjefen for avdelingen tilbake. *Hun prater utrolig nedlatende til alle, men spesielt til unge mennesker og utlendinger. *Hun sukker oppgitt og himler med øynene mot meg til den andre kollegaen vår. * Hun baksnakker meg til alle foreldrene fordi jeg er norsk, med den konsekvensen at noen foreldre ikke vil sette fra seg barnet i barnehagen når jeg er alene der (dette er noe sjefen for barnehagen og den andre kollegaen er utrolig overassket over, og sjefen for barnehagen har passet på å prate godt om meg til foreldre etter det). * Hun skylder på meg for alt, kjefter og smeller forann foreldre. F.eks om jeg ikke har rukket å skifte ett barn før moren kom og hentet, eller ett barn hadde løpt og lekt ute og datt og slo kneet. * Hun bare smiler falskt og ler av meg om jeg foreslår noe som helst. * Hun er aldri fornøyd med noe vi andre gjør, uansett hvor fort/bra vi gjør det, men hun gjør aldri noe mer enn det som passer henne selv. * Hun sier at jeg ikke klarer å ta vare på barn (til meg, til sjefen, til kollegaer), siden ett barn falt og begynte å gråte etter at hun hadde gitt meg ansvar for 10 barn, med 2 barn selv. Og så utrolig masse mer.. Jeg har nå, etter ett halvt år, begynt å unngå henne så mye som mulig (som ikke er mye siden vi har 8t hver dag sammen i 3 rom). Det som jeg egentlig syns er verst er måten hun oppfører seg mot barna, hun er så stresset og lett irritabel, så det går masse i skriking. Hun løfter opp og rister barna om de ikke hører, og slenger de ned på en stol. I sovetiden har hun flere ganger tatt opp et barn som gråter og ikke vil sove, holdt det fast og presset hånden ned over munnen dens for å få det til å slutte.. Jeg syns det er forferdelig å se på, og hun har bedt meg gjøre det -og himler med øynene og sukker, og går til sjefen og sier at jeg skaper problemer og motarbeider henne - når jeg sier nei. Det ble en veldig sutrete post, men var fint å få det litt ut
Jade Skrevet 21. januar 2009 #13 Skrevet 21. januar 2009 Hadde en sjef som: Kunne være superblid eller supersint. du visste aldri hva du møtte om morgenen. Minstelønn var det du fikk Spørsmål om fri eller bytting av dager (jobbet deltid) kunne bli møtt med sint kjefting (istedet for bare å si at det desverre ikke passet) Hadde store planer om utviding og oppgradering, men det skjedde aldri, så vi måtte jobbe med utdatert utstyr som ofte "kræsjet" Hvis han gjorde noe feil, så var det noen andre sin skyld Gjorde narr av de ansatte foran kunder Tok æren når kunden kom med fornøyde tilbakemeldinger. Rosen nådde aldri de ansatte via sjefen, men via andre kolleger som overhørte rosen. Glemte ofte å gi vesentlig info, og kunne kjefte i ettertid pga feil som oppsto pga at vi ikke hadde fått den infoen. Huff... glad jeg er kvitt han! Vet det er flere som var "på flukt". Håper de har fått seg andre jobber!
Gjest Gjest_Papaya_* Skrevet 21. januar 2009 #14 Skrevet 21. januar 2009 Livet er for kort til å ha en dårlig sjef. Her er en nyttig side: http://www.skrivecv.no/tips.html om karriere og arbeidsmiljø. Personlig skjønner jeg ikke hva bedriftseiere tenker på når de lar slike elendige sjefer ødelegge det de enten har bygd opp selv eller har betalt for (om de har kljøpt firmaet). Hadde det vært mitt firma ville det viktigste for meg vært å ha en gode leder på plass - først da kan man tjene penger!
Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 21. januar 2009 #15 Skrevet 21. januar 2009 Synes det er merkelig at disse dårlige sjefene ikke blir "oppdaget" lengre opp i systemet om de er mellomledere. Og får fortsette å drive på slik og ødelegge firmaene. Jeg har og hatt elendige\dårlige sjef\ mellomleder. På min avdelig var det problemer med det meste. Alt tenkelig og utenkelig. En gikk nærmest fra ett problem som ikke ble løst til neste som heller ikke ble løst. Trakkasering, baksnakking, direkte ufinheter fra lederen. Det gikk ryktet blant de ansatte at det var 2 andre ledere (på vær sin avdeling) som også som var like ille !? Ble regelrett trakkasert, utfryst og presset ut til slutt Antakelig forde jeg uttrykket min missnøye og forsøkte å si fra til øverste leder noen ganger. Selfølgelig på en saklig og ordentlig måte. Hadde til og med møte med h*n en gang. Men virker ikke som h*n hørte. h*n gikk med en gang i forsvar for lederen og virket ikke særlig interessert i å lytte på hva jeg hadde å si. Det var\er stor missnøye blant de ansatte. De fleste pratet om det vær dag i pausene om alle problemene som oppsto. (Det var av og til så høylytte diskusjoner i gangene at jeg synes det er merkelig at ikke toppledelsen ikke overhørte noe) Det skaper en dårlig stevning og irritasjon som gjør at en misstrives og får et dårlig arbeidsmiljø over hele linja. Da gjør folk en dårligere jobb også. Ting som aldri ble gjort. Dårlig oppførsel av sjef\lederen, lovnader som ikke ble holdt, ufin\direkte stygg oppførsel, sjef\leder som var mer glad i tittelen en noe som helst annet. Folk med stor kompetanse og erfaring ble "stuet bort" i en krok og fikk ikke vidreutvilke seg eller gjøre nytte av sine kompetanse. IA, nedskrevne firma "regler" og andre regler ble skjeldent fulgt. ( da helst tilsynelatende fint på papiret men ikke i praksis) osv. Vet ikke om noen andre varslet om problemene høyre opp slik jeg til slutt gjorde. Jeg hadde jobbet en god del år i firmaet før jeg sa noe selv. Burde nok sagt fra mye tidligere.. (jobbet der i hele 8 år) men en håper jo stadig på gode endringer. Senere har jeg møtt ganske mange som har sluttet i firmaet nettopp på samme grunnlag som meg. Folk rømmer unna. Helt fra voksne mennesker med svært høy kompetanse og erfaring som jeg tror ville vært til stor nytte i firmaet. Til nye ferske arbeidere som starter opp med et pågangsmot og stor arbeidvilje, ble fratatt gleden med selve jobben og ga opp. Hvorfor er det slik at disse sjefer og mellomledere får fortsette å drive på i årevis ? Ser og hører ikke toppene at det er så stor missnøye blant ansatte. At de mister gode arbeidere. Eller "gidder" de bare ikke ta tak og gjøre noe med problemet selv ? Jeg undres - Jeg endte også med å si opp selv ene og alene pga. lederen. Jeg angrer ikke et sekund på den avgjørelsen. (Nå flere år senere har jeg desverre fått høre at det ikke er blidt noe bedre i firmaet)
Jade Skrevet 21. januar 2009 #16 Skrevet 21. januar 2009 Synes det er merkelig at disse dårlige sjefene ikke blir "oppdaget" lengre opp i systemet om de er mellomledere. Og får fortsette å drive på slik og ødelegge firmaene. I mitt tilfelle var det en liten bedrift, hvor sjefen både var eier og sjef over hele sylamitten :/
Pjukset Skrevet 21. januar 2009 #17 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Synes det er merkelig at disse dårlige sjefene ikke blir "oppdaget" lengre opp i systemet om de er mellomledere. Og får fortsette å drive på slik og ødelegge firmaene. Helt enig. Sjefen jeg beskrev ble helt klart oppdaget, det ble en storoppryddning og omorganisering på ledelssplan, med hjelp fra eksternt konsulentfirma. Alle sjefene skulle evalueres av sine ansatte, og jeg kan med trygghet fortelle at min sjef ble dømt nedenom og hjem Konsekvensene han fikk var en høyere sjefsstilling med mye mer lønn. Rettferdigheten lenge leve. Edit tilleggsinfo: Firma med over 100-150 ansatte. Med stort gjennomtrekk Endret 21. januar 2009 av Pjukset
Gjest LindaE Skrevet 21. januar 2009 #18 Skrevet 21. januar 2009 Der jeg jobber er det over 100 ansatte. Av de er vi 5 jenter tilsammen som jobber ute som enten prosessoperatør,mekaniker eller elektriker, så er en veldig mannsdominert bedrift... D nermeste man kommer en dame i ledelsen er økonomiansvarlig.... Er flere ganger blitt prøvd å klage på forskjellige ting man er missfornøyd me, men man får samme svaret kvær gang man prøv å sei ifra om nå, å d e at e du missfornøyd me jobben din så e d jo bare finn deg nå anna å gjør.... d blir sakt uansett hvem d e så klager på noe
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2009 #19 Skrevet 29. januar 2009 Sjefen min er ikke snill. Hun snakker stygt om andre ansatte, bak deres rygg. Det gjør hun helt sikkert om meg også. Hun kommer til meg og sier "du må gjøre det og det i dag, for han og hun er ikke flinke nok". Hva med å si det til de det gjelder? Hun er også vanskelig å be om noe, ferie/fridag, osv. Og dette er ikke noe jeg ber om ofte! Jeg stiller opp hver gang hun trenger hjelp, selvom jeg er travelt opptatt med skole og diverse andre ting. Men setter hun pris på det? Nei! Jeg trenger en ferieuke nå, jeg er ikke vanskelig å erstatte de få dagene det er snakk om, men hun svarer ikke engang på om jeg kan få fri! Det mangler også ALLTID penger på lønninga.. 1-4 timer hver mnd, eller noen tillegg hun har glemt å ta med, som gjerne utgjør en 4-500 kr. Også setter hun opp lister, og bare går ut fra at de hun setter opp kommer på jobb, uten å spørre dem, selvom dette i utgangspunktet er tid de ikke skal jobbe ifølge kontrakt. Flere som har drittsjefer? Hvordan takler dere det? Jeg kjenner meg igjen i ALT du sier. Kan jeg spørre i hvilken by du jobber? Jeg vurderer å bytte jobb.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå