Gå til innhold

Er vi alle


Gjest ma38nn

Anbefalte innlegg

Jeg så et tv-program for en stund siden om kvinner (finnes sikkert menn og) som lever i forhold med menn som har mye penger nettopp pga pengene. At de måtte ha sex med mannen innimellom var bare en av ulempene de godtok.

Dette fikk meg til å tenke:

Er vi alle (satt på spissen) egentlig "horer og horekunder"...

Et forhold som er nytt er vel og bra, masse sex fori det er nytt men så kommer hverdagen og de problemer det medfører.

Kvinner bruker da en masse penger på sminke og klær og diverse andre ting for å holde seg attraktiv for mannen sin og sørge for at han fortsatt har lyst på henne.

Mannen bruker en masse penger på å kjøpe blomster, middager, reiser osv for å blidgjøre damen sin slik at hun fortsatt skal ha lyst på han.

(reelle tips i mange artikler dette)

Jeg vet at dette er veldig satt på spissen selvfølgelig og er ikke ute etter nå å bli høvlet ned av folk. Mer interessert i tankeprosessen rundt dette. Finnes selvfølgelig masse nyanser her, og i tillegg par som har det veldig bra.

Men tenk etter... la tankene spinne litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så et tv-program for en stund siden om kvinner (finnes sikkert menn og) som lever i forhold med menn som har mye penger nettopp pga pengene. At de måtte ha sex med mannen innimellom var bare en av ulempene de godtok.

Dette fikk meg til å tenke:

Er vi alle (satt på spissen) egentlig "horer og horekunder"...

Et forhold som er nytt er vel og bra, masse sex fori det er nytt men så kommer hverdagen og de problemer det medfører.

Kvinner bruker da en masse penger på sminke og klær og diverse andre ting for å holde seg attraktiv for mannen sin og sørge for at han fortsatt har lyst på henne.

Mannen bruker en masse penger på å kjøpe blomster, middager, reiser osv for å blidgjøre damen sin slik at hun fortsatt skal ha lyst på han.

(reelle tips i mange artikler dette)

Jeg vet at dette er veldig satt på spissen selvfølgelig og er ikke ute etter nå å bli høvlet ned av folk. Mer interessert i tankeprosessen rundt dette. Finnes selvfølgelig masse nyanser her, og i tillegg par som har det veldig bra.

Men tenk etter... la tankene spinne litt :)

Nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er satt veldig på spissen, men det er jo endel elementer av sannhet. Akkurat det punktet med at kvinnen er med mannen for pengene hans, er vel en smule utdatert. Stadig flere kvinner tar høyere utdannelse og forsørger seg selv. (selv om gold-diggere absolutt eksisterer. Det samme gjelder jo trofé-kvinner)

At man pynter seg for hverandre, kjøper gaver og lignende er jo med på å holde forholdet i gang på en måte, men jeg ville aldri gått så langt som å bruke en "hore-metafor" på det. Det går vel mer ut på å gi og ta - noe som gjør at folholdet ikke skal bli kjedelig og traurig.

Edit: trykkleif

Endret av FoxyFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk

Jeg tror at hvis prisen er riktig, så er alle villige til å prostituere seg, hvertfall til en viss grad.

Det kommer jo selvfølgelig veldig an på hvordan man definerer prostitusjon.

Til dagligdags synes jeg ikke det er tilfelle at alle prostituerer seg, og jeg er uansett ikke enig i at alle følger det mønsteret du fremstiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i det du skriver jeg, men;

Når et forhold har gått litt surt og en mann rådes til å oppvarte kona si på på alle mulige måter utover det han ellers gjør for å få fart på sexlivet....

er det da å betrakte som å kjøpe sex av sin egen kone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig i det du skriver jeg, men;

Når et forhold har gått litt surt og en mann rådes til å oppvarte kona si på på alle mulige måter utover det han ellers gjør for å få fart på sexlivet....

er det da å betrakte som å kjøpe sex av sin egen kone?

Altså, hvis mannen KUN er ute etter sex, og dermed kjøper et smykke til kona for å få nettopp sex, så er det noe helt annet enn om man kjøper noe/planlegger noe/lager en god middag ut av affeksjon.

Når jeg varter opp kjæresten min så er det fordi jeg er glad i vedkommende og ønsker å vise min begeistring på flere måter enn bare med ord. Det samme gjelder forsåvidt om jeg pynter meg ekstra.

Edit: Så vanskelig det skulle være å skrive riktig i dag..!

Endret av FoxyFish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, hvis mannen KUN er ute etter sex, og dermed kjøper et smykke til kona for å få nettopp sex, så er det noe helt annet enn om man kjøper noe/planlegger noe/lager en god middag ut av affeksjon.

Når jeg varter opp kjæresten min så er det fordi jeg er glad i vedkommende og ønsker å vise min begeistring på flere måter enn bare med ord. Det samme gjelder forsåvidt om jeg pynter meg ekstra.

Edit: Så vanskelig det skulle være å skrive riktig i dag..!

quid pro quo...

Jeg tror de fleste mennesker er såpass egoistiske at det er en viss forventning om gjengjeldelse av gaver/tjenester etc.

Er du hyggelig mot kjæresten så forventer de fleste vel at han/hun på ett eller annet tidspunkt er hyggelig tilbake.

Betingelsesløs kjærlighet finnes nesten ikke, tror jeg.

I den forstand er vi alle litt horer/horekunder...satt på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest postsekk
jeg er enig i det du skriver jeg, men;

Når et forhold har gått litt surt og en mann rådes til å oppvarte kona si på på alle mulige måter utover det han ellers gjør for å få fart på sexlivet....

er det da å betrakte som å kjøpe sex av sin egen kone?

Skjønner hva du mener, men jeg vil ikke si at det er prostitusjon. Man håper jo ikke nødvendigvis på sex, men mer på at forholdet skal få tilbake noe av gnisten.

Da kommer vi inn på hvor grensen for prostitusjon går; Er det prostitusjon hvis du gir noen en kompliment? Eller bare hvis du forventer å få noe tilbake?

Det er mer snakk om å få i gang følelsen av å være forført igjen, og å gi fordi man ønsker det. Når jeg har gitt kjærester gaver eller hva det skal være, så er det for å glede dem, ikke for å få sex.

Endret av postsekk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått i det lange og brede i forholdet mitt jeg uten sex nettopp fordi jeg ikke vil "gi noe for å få sex" men har isteden jobbet med følelseslivet osv. Det blir for meg helt feil å skulle kun ha sex basert på en giver/takke-faktor.

Men, nå er det jo engang sånn at for mange er det tydeligvis sånn, også innenfor ekteskapets rammer.

Og hva er man da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis mannen KUN er ute etter sex, og dermed kjøper et smykke til kona for å få nettopp sex, så er det noe helt annet enn om man kjøper noe/planlegger noe/lager en god middag ut av affeksjon.

Når jeg varter opp kjæresten min så er det fordi jeg er glad i vedkommende og ønsker å vise min begeistring på flere måter enn bare med ord. Det samme gjelder forsåvidt om jeg pynter meg ekstra.

Edit: Så vanskelig det skulle være å skrive riktig i dag..!

Enig. Jeg kjenner ingen som kjøper blomster til kjæresten eller kjøper seg dyre klær for å få sex. Hvis man må kjøpe ting for å få partneren til å ville ha sex er vel forholdet ganske dødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksibel. Er man da. Nå tenker jeg ikke bare på sex, men generelt hverdagsproblematikk. Man svelger en kamel for den andre, fordi den andre svelget en kamel for deg i går. Man VIL ikke gjøre ALT i et forhold, men det er mye man gjør selv om man ikke har det som # 1 på lista. Det er å gi og ta/evt få. Jeg har mine perioder hvor sexlysten ikke er på topp, men jeg avviser ikke min kjære hele tiden av den grunn. Fordi sexen betyr noe for ham følelsesmessig, ikke BARE fysisk tilfredsstillelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg kjenner ingen som kjøper blomster til kjæresten eller kjøper seg dyre klær for å få sex. Hvis man må kjøpe ting for å få partneren til å ville ha sex er vel forholdet ganske dødt?

Selvfølgelig ikke så direkte, men mer prinsippet.

Jeg har lagt merke til at dette også foreslås av sexeksperter etc. Ved å gi oppmerksomhet...som ofte kan være gaver eller andre tjenester(husarbeid, planlegge en romantisk kveld) så kan man vekke sexlysten hos motparten.

Selvfølgelig satt på spissen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fleksibel. Er man da. Nå tenker jeg ikke bare på sex, men generelt hverdagsproblematikk. Man svelger en kamel for den andre, fordi den andre svelget en kamel for deg i går. Man VIL ikke gjøre ALT i et forhold, men det er mye man gjør selv om man ikke har det som # 1 på lista. Det er å gi og ta/evt få. Jeg har mine perioder hvor sexlysten ikke er på topp, men jeg avviser ikke min kjære hele tiden av den grunn. Fordi sexen betyr noe for ham følelsesmessig, ikke BARE fysisk tilfredsstillelse.

Enig. At et forhold handler om å gi og ta betyr ikke at man er prostituert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ikke så direkte, men mer prinsippet.

Jeg har lagt merke til at dette også foreslås av sexeksperter etc. Ved å gi oppmerksomhet...som ofte kan være gaver eller andre tjenester(husarbeid, planlegge en romantisk kveld) så kan man vekke sexlysten hos motparten.

Selvfølgelig satt på spissen...

Men da er det ikke sex for sexens skyld, men sex for forholdets skyld. Det er ofte sexen som går fløyen først, når forholdet begynner å skrante. Klarer man å vekke sexlyst igjen, er man på vei. Det kan være et tegn på at gnisten ikke er helt borte i hverdagsmaset likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quid pro quo...

Jeg tror de fleste mennesker er såpass egoistiske at det er en viss forventning om gjengjeldelse av gaver/tjenester etc.

Er du hyggelig mot kjæresten så forventer de fleste vel at han/hun på ett eller annet tidspunkt er hyggelig tilbake.

Betingelsesløs kjærlighet finnes nesten ikke, tror jeg.

I den forstand er vi alle litt horer/horekunder...satt på spissen.

Tro det eller ei, men jeg forventer ikke å få en gave bare fordi jeg har kjøpt en gave til min kjære. At man er "hyggelig" som du skriver tar jeg som en selvfølge, men det kan da ikke sammenlignes med å prostituere seg på et vis!

Mange opplever jo betingelsesløs kjærlighet overfor foreldre, søsken eller barn. Kan dette også kategoriseres som prostitusjon, eller hvor går egentlig den grensa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig ikke så direkte, men mer prinsippet.

Jeg har lagt merke til at dette også foreslås av sexeksperter etc. Ved å gi oppmerksomhet...som ofte kan være gaver eller andre tjenester(husarbeid, planlegge en romantisk kveld) så kan man vekke sexlysten hos motparten.

Selvfølgelig satt på spissen...

Om den ene parten er for sliten for sex, så er det da ikke prostitusjon at den som orker sex tar litt ekstra husarbeid. Å sette i gang en romantisk kveld kaller jeg heller ikke prostitusjon.

Jeg må si du har en særdeles vid definisjon på prostitusjon. Har du like vide definisjoner på andre ting i livet? Er man en tyv om man mottar en smaksprøve i butikken? Har man spist en salat om man har spist en tomatskive? Er kneipp loff?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan til en viss grad følge tankegangen din, men er ikke enig i ordbruken rett og slett. Begrepene 'hore' og 'horekunde' er for belastet og forbundet med noe helt annet. Har forstått det slik at du vil diskutere om vi er egoister eller ikke, om vi alltid forventer noe tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si du har en særdeles vid definisjon på prostitusjon.

Hva er definisjonen på prostitusjon?

De som "hjelper" folk i fattigere land med ting eller andre ting, og så har sex med dem. Er det prostitusjon? Hvor går grensen?

Eller såkalte golddiggers i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prostitusjon er å ta betalt for sex. En horekunde er en som betaler for sex.

Ah...så å gi varer eller andre "tjenester" teller ikke som prostitusjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...