Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #41 Del Skrevet 21. januar 2009 Likeledes hadde ikke jentene verken svømming eller gym under denne perioden, og satt til spott og spe og var tilskuere. Gjør de ikke det fortsatt? Dvs kanskje ikke til spott og spe, men de får vel fri fra gym og svømming hvis de trenger det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hinata Skrevet 22. januar 2009 #42 Del Skrevet 22. januar 2009 Gjør de ikke det fortsatt? Dvs kanskje ikke til spott og spe, men de får vel fri fra gym og svømming hvis de trenger det? Svømming kanskje, men svært sjeldent gym, dersom de ikke ligger og vrir seg av smerte da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 22. januar 2009 #43 Del Skrevet 22. januar 2009 Er bare mellom meg og kjæresten vi sier tante flod (ja, vet, navnet må jo være enda eklere enn mensen). Men jeg synes mensen er et realtivt stygt ord, og på nordnorsk blir det liksom merkelig uttalt.. haha. Pleier noen ganger bare si at jeg er på de hvite pillene av brettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eller Skrevet 22. januar 2009 #44 Del Skrevet 22. januar 2009 Husker på ungdoms skolen, da venninner hvisket "jeg har DET idag", åja har du det? jeg har mensen jeg.. Hahaha! Det var dagens. Jeg er helt enig med deg. Kunne ikke falle meg inn å si noe annet enn "mensen". "Mensen" gjør meg overhodet ikke pinlig berørt å nevne, men alle kallenavnene synes jeg er flaut å høre. "Tante Rød er på besøk i byen". Åja... Jeg er enig i at man ikke trenger å utbasunere det for hele verden ved hver anledning. Men samtidig ville det forklart mye rar atferd... For eksempel når en medarbeider kommer blek og stram på jobb, og står og svelger tabletter på bakrommet. Greit å nevne at "jeg har vanvittige mensensmerter, og håper at Ibuxen virker snart". Eller det at noen jenter av og til nekter å bade, selv om det er høysommer og sola steiker. Det er første dag av mensen, og ikke en do i mils omkrets... Ikke engang en busk, og i alle fall ikke toalettpapir. Da synes jeg det er mer realt å si ifra enn at alle lurer på hva som er greia. Det er faktisk ikke sånn som "sier seg selv". Jeg har venninner som lider av kronisk forstoppelse og sikkert også er delvis inkontinente, fordi de aldri nevner eller vedkjenner seg at de har et underliv som brukes til annet enn sex. De bæsjer ALDRI hos kjæresten (det ultimate tabu), slipper aldri den minste promp, med mindre de vet de er HELT alene, og tisser helst ikke så kjæresten/andre hører det heller. De nevner ikke at de må på do, og de blør seg heller fordervet enn å si at de har mensen. Det er disse som tar det til seg hver gang gutta boys uttaler "jenter bæsjer blomster" i dameblader. Beklager, men det der gidder jeg ikke. Jeg mener ikke å si at jeg er stolt over å bæsje, tisse og ha mensen. Men det er nå endel av "pakka". Jeg hører sikkert ut som om jeg kommer fra ytterste fløy av Ottar nå. Det er ikke tilfellet. Jeg har bare gått lei av hvor mye forvirring og tull den selvpålagte blygheten kan skape, både for meg selv og for andre. OG: jeg er også blitt positivt overrasket over hvor lettet gutter er når jeg sier ifra hva som er saken, istedenfor å oppføre meg (etter deres syn) totalt irrasjonelt. Kanskje litt på siden av det opprinnelige spørsmålet, det der... Men: jeg har mensen. Det er dét JEG sier. Og beklager om jeg fniser når andre kommer med de fjonge omskrivelsene sine. I just can't help it... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå