Gå til innhold

Date søstra/broren din

Anbefalte innlegg

Gjest Ola Anonym
Skrevet

La oss forestille oss at jeg er kompissen din, også blir jeg hodestups forelsket i søstra di, som er 4 år yngre enn deg selv. Hvordan ville du reagert?

Eller for jenter. Forestill deg at jeg er besteveninna di, også blir jeg hodestups forelsket i broren din. Hvordan ville du reagert?

Er det noe galt i det? Hvilken framgansmåte bruker man? Har vanskelig for å se for meg at det bare er til å si det rett ut, eller tar jeg feil??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

Jeg hadde syne det hadde vært kjempekoslig hvis venninna mi ble sammen med broren min! men jeg har et veldig godt forhold til broren min da

Gjest Ola Anonym
Skrevet

Kompissen min og søstra har et veldig godt forhold til hverandre. Jeg kjenner familien ganske godt, selv om jeg kun har kjent dem i noen få år.

Men, nå er ikke du gutt da, hehe.

Gjest Gjest_jente_*
Skrevet

hehe, det er sant at jeg ikke er gutt nei. Men de fleste vi jo prøve å bli venn med sine søskens kjøresten, så jeg hadde bare synes det hadde vært kjempekoslig hvis han bli sammen med en venninne av meg! Men man vil jo alltid passe litt ekstra godt på familien sin, så hvis du skal prøve deg, så pass veldig godt på å ikke såre henne, da kan du nok ende opp med å miste kompisen din også!

Gjest Gjest_truls_*
Skrevet

Da jeg er enebarn er det ikke sikkert at jeg kan bidra så mye til denne tråden.

Jeg tror dette avhenger 99% av hvor godt man omgås sine søsken. Hvis du ikke kan være omgangsvenn med søster/bror, vil det gå skeis uansett, siden dere da ikke kan henge sammen, "dobbeldate", ta på hverandre, spise stratos eller hva nå enn du og vennene dine pleier å gjøre.

Gjest StockDama
Skrevet

Har en venninne som ble sammen med min bror. Var da ikke noe problem =)

Skrevet

Jeg har sendt en venninne på date med broren min, og han har gjort det samme.

Så her i familien er det ingen problem i det hele tatt :)

Gjest Ola Anonym
Skrevet

Ok.

Hva skal jeg si? Skal jeg si det rett ut? Ikke noe innpakningspapir?

Dette er ganske reelt for mitt vedkommende. Jeg er hodestups forelsket i søstra til kompissen min. Jeg kjenner henne ganske godt, det vet også kompissen min.

Skrevet

Jeg er veldig god venninne av søsteren til kjæresten min, og det har aldri vært noe problem. Treff med svigerfamilien blir bare dobbelt så stas i og med at jeg både har kjæresten min og ei god venninne tilstedet :)

Gjest Ola Anonym
Skrevet

Kan legge til at jeg kjenner hele familien ganske godt. Er kamerat med den andre broren og.

Jeg er redd for at det skal gå skikkelig skeis, så jeg ville gjerne fått det avklart, hvordan du f.eks ville reagert hvis jeg plutselig sa at jeg har følelser for søstra di, sett hvis vi to var beste kammerater :)

Skrevet (endret)

Spørs litt på kor gammal du er i høve til han, ettersom det er fem år mellom meg og han, og han vart 18 i november. Men bortsett frå det trur eg ikkje det hadde vore noko problem. Moglegvis litt rart i starten, men det blir eg sikkert van med etter kvart :)

Edit: Altså, med utgangspunkt at det er ei veninne av meg som er forelska i bror min.

Endret av Ejala
Gjest Ola Anonym
Skrevet

Her 2 år mellom meg og han, yngre altså, og 6 år mellom meg og henne.

Skrevet

Spør ham, da vel. Da han jeg er sammen med nå ble interessert i meg, visste han at broren hans var interessert, men at jeg hadde avvist ham. Så han spurte om det var greit for ham hvis det ble noe mellom ham og meg - og det sa broren at var helt greit. I ettertid har han innsett at vi ikke passer sammen. ;-)

Jeg har tidligere vært forelsket i broren til venninna mi, men hele situasjonen ble så pinlig, så det ble aldri noe mer. I dag er jeg veldig glad for det...

Skrevet

Tror nok det ville kommet helt ann på hva slags type gutt du er: er du rundbrenneren med x antall damehistorier bak deg ville jeg blitt skeptisk, men er du en bra fyr med de rette verdiene hadde det nok vært greit. Jeg er den 4 år yngre lillesøstra i familien vår, og det nok ikke alle guttene i kompisgjengen til broren min som hadde fått klarsignal, men noen kunne sikkert fått det... :) Du kjenner deg selv og kompisen din best!! Hvordan hadde det vært hvis det var omvent?

Skrevet

Hvordan jeg ville reagert ville vel kommet an på om jeg syns at du var et bra parti for mitt søsken.

Hadde jeg hørt diverse tvilsomme historier på date-og kjærestefronten før i tiden og du plutselig la an på mitt søsken, så spørs det nok om det hadde vært spesielt velkomment.

I motsatt fall, at jeg virkelig trodde at dere var bra for hverandre, så hadde da det bare vært hyggelig.

Jeg ville nok likevel holdt en ganske stram linje for å ikke havne mellom barken og veden i eventuelle kjæreste-krangler dere i mellom, for det hadde ikke vært aktuelt med noe mekling.

Gjest Ola Anonym
Skrevet

I hvilken grad jeg er et bra menneske eller ei skal ikke jeg legge meg opp i eller prøve å skryte på meg. Det får bli opp til den enkelte.

Må finne på en lur måte å forklare dette på tror jeg :)

Skrevet

Husk at storebrødre kan være ganske overbeskyttende overfor sine søstre.. Yngre som eldre... Så tror du bør snakke med ham først.

:) Lykke til

Skrevet
I hvilken grad jeg er et bra menneske eller ei skal ikke jeg legge meg opp i eller prøve å skryte på meg. Det får bli opp til den enkelte.

Må finne på en lur måte å forklare dette på tror jeg :)

Det enkleste er vel bare å spørre broren evntl. brødrene om det er greit at du ber med søstera ut? :) Men hvis du først har valgt å spørre dem, så blir du jo også "nødt" til å følge opp svaret deres - og de kan si nei ;)

Gjest wonderboy
Skrevet

Lillesøstre er noe man holder seg unna!! Det er noe alle gutter vet innerst inne. Det er bare å rulle opp geipen og gå videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...