Gå til innhold

Fotobok fra bryllupet

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så fin det fotoalbumet var!

Har absolutt tenkt til å lage fotoalbum, men ikke bestille dette hos fotografen. Det finnes så mange fotobutikker som tilbyr fotoalbum man kan lage selv, ved hjelp av digitale programmer. Har tenkt til å bruke bilder fra både fotograf og av gjester for å lage album. Mange forskjellige design og typer å velge mellom. Og så mye billigere! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt på det samme. Vår bok kommer antageligvis til å bestå av bilder fra fotografen, bilder fra slekt og venner samt egne bilder fra bryllupsreisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye koster det å få laget en slik bok hos vanlig foto forhandler, eks Foto Knudsen, JapanPhoto etc.?

Kan man velge antall sider / bilder og hvor lang tid tar det å få laget/produsert opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kittybambi: Jeg har laget fotobok hos to forskjellige steder. Husker ikke hvilke. Kostet ca 300-400 tror jeg. Veldig fornøyd. :) Valgt antall sider selv ja, men betalte litt mer for flere sider. Hadde fine bakgrunner, og la bildene der jeg ville, i hvilken størrelse jeg ville. La til ønsket tekst, i ønsket farge, font.

Men selve boka er jo ikke laget i noe spesielt fint papir (men helt greit. Glatt. ), slik som fotografene gjør. Det er som en helt vanlig bok, med hardplast utenpå, bare med bildene dine trykket inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Silja_*
Hvor mye koster det å få laget en slik bok hos vanlig foto forhandler, eks Foto Knudsen, JapanPhoto etc.?

Kan man velge antall sider / bilder og hvor lang tid tar det å få laget/produsert opp?

Var inne på hjemmesiden til japan photo nå og sjekket. Det sto at det koster 199 kr for 26 sider med lerretsperm, og 299 kr for 26 sider med hard perm. Og så koster det mer hvis man vil ha ekstra sider utenom dette (40 kr for 8 sider ektra, hvis jeg forsto tabellen rett). Det sto at leveringstiden var 7-10 dager. Så det var jo ikke så dyrt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal lage dette med de beste bildene fra fotografen + fra gjestene. Har allerede laget et album fra bryllupsreisen for å teste det ut og det ble kjempefint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS' link viser en fotobok laget hos fotolabo. Her kostet feks 60 sider bare 399,-, og du får et hardbok-omslag.

Noen som har erfaring med fotolabo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engangskamera-bildene limer vi inn i et kjempefint bryllupsalbum vi fikk til jul, tror jeg. Digitalbildene tror jeg vi lager fotobok av. Men først må jeg surfe litt digiscrap-sider for å få litt inspirasjon. Tenkte jeg skulle lage hver side som ett og ett bilde (med bakgrunn, rammer, bilder og evt. dekor) som lastes opp som helsides bilde.

Fotobøkene vi bestiller blir helt like de som man får hos fotografen. Fotografene trykker ikke disse fotobøkene selv, men bestiller de på fotolabo, fotoknudsen, shutterfly, elite foto osv som alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS' link viser en fotobok laget hos fotolabo. Her kostet feks 60 sider bare 399,-, og du får et hardbok-omslag.

Noen som har erfaring med fotolabo?

Jeg har ikke erfaring med fotolabo, men jeg valgte å bruke Elkjøp etter å ha lest denne testen på nettet. Fotolabo virket lite fleksibelt i følge denne testen så jeg valge å heller bruke Elkjøp (samme programvaren som Japanphoto bruker) og er veldig godt fornøyd med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget flere fotobøker fra ferie og diverse bilder gjennom året og er svært fornøyd med ELKJØP sine. Har ikke prøvd noen andre, men flere jeg kjenner er også fornøyd med ELKJØP, bpde i forhold til pris og kvalitet på bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke erfaring med fotolabo, men jeg valgte å bruke Elkjøp etter å ha lest denne testen på nettet. Fotolabo virket lite fleksibelt i følge denne testen så jeg valge å heller bruke Elkjøp (samme programvaren som Japanphoto bruker) og er veldig godt fornøyd med den :)

Genialt med sånne tester! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt to fine, store bryllupsalbum. Det ene skal vi lime inn bildene fra engangskameraene, og typiske festbilder, og bildene fra forberedelsene (matlagingen, slekt og venner som baker, etc) i. Det andre skal være de finere bildene fra dagen.

Vi vurderte fotobok, men på bryllupsreisen falt vi (jeg... mannen min bryr seg ikke så mye ;) ) for de nydelige albumene vi fant i Tsjekkia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elkjøp og Japan Photo bruker samme produsenten av fotobøker (CEWE), bare i tilfelle noen lurte.

Kvaliteten (uavhengig av hvilken produsent) på bildene i fotobøker er ikke i nærheten av bilder fremkalt på fotopapir, så jeg ville ikke hatt fotobok som eneste alternativ.

Når det er sagt så laget vi selv en fotobok (CEWE) fra bryllupet med både fotografbildene og bilder vi fikk av gjestene våre. Denne boka fikk både svigers og foreldrene mine til jul, og de var veldig fornøyde med det :)

Vi skal bestille en til oss selv også, men vil ha med bryllupsreisebildene også. I tillegg har vi tenkt å ha større kopier av fotografbildene i et pent album. Smør på flesk kanskje, men jeg vil ha ekte bilder av fotografbildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Gjest_Helle_*

Søskenbarnet mitt bestilte nylig fotobok fra Japan photo etter bryllupet sitt, og resultatet ble veldig fint, fikk se resultatet forrige helg. Så jeg anbefaler dem! Morsomt å ha ei fotobok i tillegg til vanlige album :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skrive under på at CEWE (Elkjøp / Japan Photo) sine bøker er bra. Moren min bestiller en del derfra, og bøkene har vært bra (så lenge bildene har vært bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når søsteren til min samboer giftet seg fikk de gavekort på slik fotobok av oss, det falt veldig i smak! Kanskje noe å sette på gavelista, supert for yngre søsken å gi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...