Gå til innhold

Forbrukslån (Trenger tips)


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mannen min har noen inkassosaker som han betaler på.

Dette er saker som han har hatt lenge og betaler hver måned på dem. Det er jo så høy rente på disse 'lånene', så vi vurderer å søke om forbrukslån slik at vi får de ut av verden så fort som mulig. Det er jeg som må søke om lån siden han har kredittanmerkninger. Vi er gift og har felles økonomi, så dette er noe vi må ordne sammen.

Vi eier ikke noe, så vi kan ikke ta pant i noe.

Så lurer jeg på om man må skrive hva man skal bruke pengene på når man søker om lån? Kan man skrive noe annet (lyve)? Hvis vi skriver/forteller at vi skal bruke det på inkassosaker tror jeg vi kommer til å få avslag...

Noen som har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

NOEN inkassosaker??? Altså mer enn en? Jeg hadde aldri i verden gitt dere lån! Dessuten er det også høy rente på forbrukslån, så det er ikke sikkert det hjelper dere stort.

Helt ærlig så ville jeg sagt at han fikk ordne opp i problemene selv, men siden dere har felles økonomi skjønner jeg at du vil hjelpe til. Men jeg tror ikke forbrukslån er veien å gå. Ta da heller en ekstra helgejobb eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Enig med siste gjest. Forbrukslån er kjempedyrt! (når det gjelder ditt spørsmål: Du trenger vel ikke opplyse om hva pengene skal brukes til!!), MEd et forbrukslån forskyver og flytter dere rundt på problemet, dessuten risikerer du å bli svartelistet også :roll:

Nei, skjær ned på det meste, ta en ekstra helgejobb. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre har sagt her så er forbrukslån dyrt. Og det blir dyrere dersom en ender opp med å ta et forbrukslån for å dekke det andre lånet igjen. MEN det er jo ikke sikkert, siden du skriver derehan betaler på det så kan det jo være han betaler for "gamle synder". Ang, det at forbrukslån er dyre, så vet jeg ikke om inkasso saker er så mye billigere. Men det er jo som du skriver han vil jo bli kvitt gjelden og kreditt bemerkninger. Men samtidig så vil jeg jo si at dersom gjelden er høy, så ville jeg ha tenkt meg om litt. Selv om dere er gift og sikkert "veldig lykkelig", så er det er altså du som vil bli ansvarlig for det lånet i fremtiden, dersom noe skulle skje. Vet ikke om det går an å lage en skriflig avtale at dersom dere går fra hverandre så må han betale deg de pengen?

Tror ikke det skal være noe problem å ta forbrukslån for deg, uten å måtte forklare hva du skal bruke det til. Si dere skal pusse opp stua eller noe, er det ikke sånne ting disse lånene er ment for? Og derfor de har høy rente? Jeg ser avogtil på tekst tv, der kan en jo ringe inn og få "svar på minuttet" ang lån. Så tviler på at de bryr seg så veldig på hva du bruker pengene på. Det kan jo være de har enda dyrer lån for alt jeg vet da. Ellers er Embla råd om en ekstra jobb smart. Jeg har tatt noe på kreditt selv, som jeg betaler på. He,he...riktignok ikke inkasso. Men det er utrolig kjedelig å betale på det. Og jeg har faktisk vurdert selv en ekstrajobb i en liten periode bare for å få det vekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Forbrukslån er vel den finansieringsformen som er ABSOLUTT DYREST!!!

Ikke til å anbefale til noen med andre ord....

Helt enig med Embla s om å ta seg en helgejobb/ ekstrajobb isteden..

Syns uansett at det høres veldig lettvint ut for ham at du tar dette lånet som du da etter loven er ansvarlig for. Skjønner argumentasjonen om at han ikke kan få lån, men uansett papirer dere imellom, har du liten sjans til å få igjen disse pengene ved et evt brudd. Man kan jo ikke hente penger der det ikke er noe å hente og så vidt jeg forsto så eier han ingenting av verdi (til pant)

Det jeg vil råde dere til er å ta kontakt med en gjeldsrådgiver. Skal være en i kommunens stab som er gratis, men kanskje litt ventetid. Der vil dere antakeligvis få tips om å prate med kreditorene og forhandle dere til en gunstigere tilbakebetalingsavtale. (men kan være lurt å få råd og tips til hvor man bør starte forhandlingene på et slikt kontor først..)

Håper det løser seg for dere uten at du tar på deg denne økonomiske forpliktelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...