Gå til innhold

Alice i Eventyrland

Norbertine

Anbefalte innlegg

Var på gravidtreff med noen jenter fra juli-august-klubben i går, veldig koselig! Bra å ha noen å snakke om baby med så jeg ikke snakker hull i hodet på mannen. :)

I går kveld holdt vi nesten på å by på rekkehuset, prisen lå da 80 000 over takst. Mens vi diskuterte steg den til 100 000 over takst. Ringte rundt til foreldre, min far mente vi skulle by (men så ikke prospektet pga manglende internett, siden han er i Frankrike), mannens far mente at markedet er såpass kunstig høyt pga av lite boliger til salgs akkurat nå at vi heller skulle vente. Vi fikk skikkelig beslutningsvegring, og da ble det så vi ikke la inn noe bud. Har tenkt ganske mye på det i dag, burde vi ha gjort det eller ikke, men tror vel egentlig det ble riktig. Selv om det hadde vært utrolig godt å ha alt i orden til babyen kommer er det også veldig mulig at vi hadde angret hvis tilsvarende boliger blir 2-300 tusen billigere i høst. Og perfekt var den jo heller ikke, bl.a. var romfordelingen litt upraktisk og soverommene veldig små.

Jeg er bare så frustrert, for om vi skal bo her er det en del vi har lyst til å gjøre, bl.a kjøpe oppheng til flatskjerm på soverommet, stort, fint garderobeskap til gangen, lage en løsning for stellebord over vaskemaskinen etc. Men om vi plutselig finner et hus vi vil kjøpe er jo alt dette unødvendig, og løsningene blir garantert ikke optimale for å ta med seg til en annen bolig. Vanskelig!

Ble flyttet til en helt annen avdeling på jobben i dag. Hadde fått veldig lite info på forhånd, visste at jeg muligens skulle hjelpe til på denne avdelingen, men nå er det visst bestemt at jeg skal sitte der fram til permisjon. Fikk veldig bra plass da, helt ved vinduet og rimelig i fred. Men mange nye mennesker jeg må forholde meg til, og føler meg veldig usikker på om jeg greier arbeidsoppgavene jeg blir satt til, og hva de i det hele tatt består i. I dag fikk jeg uansett ikke gjort noe som helst, har ikke fått tilgangene jeg skal ha, så det var ble bare nettsurfing. Men forhåpentligvis får jeg litt mer oversikt i morgen.

Har også vært hos frisøren i dag, utrolig godt å få klippet og stripet litt. :) Nå er jeg kjempesulten, mannen er på sykkeltur, og vi har ikke noe jeg har lyst på. Må vel en tur på butikken, men har utrolig lite lyst til å gå ut. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var jeg helt utrolig trøtt på jobb, hadde ingenting å gjøre, og holdt derfor på å sovne. Så skulle jeg til frisøren, og tenkte derfor at jeg for en gangs skyld skulle få i meg litt koffein ofr at jeg ikke skulle sovne der også, så jeg kjøpte meg en iskremkaffe på Cielo (som forøvrig er kjempedeilig!). Deretter var det jo ikke noe problem å holde seg våken.

Så tenkte jeg at jeg skulle legge meg tidlig siden jeg egentlig var så trøtt, og var i seng ved 22-tiden. Men det var helt umulig å sovne! Lå bare og leste og løste sudokuoppgaver, sovnet vel ikke før tidligst halv tre. Så måtte jeg på do ca halv seks, og fikk deretter ikke sove igjen. Så om jeg var trøtt i går er det i hvert fall mye verre i dag. (Og jeg har fremdeles ikke noe å gjøre, må det virkelig være så vanskelig å ordne noen tilganger? :roll: )

Men konklusjonen er vel at etter jeg omtrent har vært totalavholds på koffein i 5 måneder, tåler jeg det ikke i det hele tatt nå. Gleder meg til å komme hjem og legge meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for sist, var hyggelig å møtes :)

Dere er nærme huskjøp nå, håper dere finner noe som er "helt perfekt" snart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering av helgen:

På fredag var jeg og mannen på kino og så på "Drag me to hell". Surrealistisk, sprø, morsom og skummel, og veldig bra.

På lørdag var vi på barnas hus for å se på seng og bilstol, har veldig lyst på Troll Bedside Crib, men skal undersøke om jeg får tak i den i Östersund. Heller litt mot Maxi Cosi bilstol, fordi den så grei ut, ingen annen god forklaring. Så var vi og kjøpte lamper til soverommet, de ble jo skrudd ned under vannlekkasjen, og vi har i tillegg snudd sengen. De lampene vi hadde var ganske tvilsomme (ikea-lamper som av og til fant ut at pæren skulle sprenges) så jeg ville ikke ha de i nærheten av babyen uansett. Så vi har i hvert fall kjøpt noen fine nye, med dimming.

Deretter dro vi til svigermor for å spise taco, og hele familien hadde plutselig bestemt seg for det samme. Dvs. jeg og mannen, mannens halvbror (på 13), mannens stesøster med tre gutter + en venn av han ene, mannens stebror med samboer og deres to gutter, mannens mor og stefar og hans svoger. Så det var et lydnivå uten like.

Deretter dro vi hjem og fikk besøk av noen venner, de drakk øl og cider, jeg drakk en halv munkholm og litt brus. Så ble jeg lei, og kastet dem + mannen ut kvart over 12 eller noe. Da skulle de på fest, til ei venninne av dama til kameraten til mannen. Hun er en del år yngre enn han, og det bar visst festen preg av. 28-29-åringer føler seg visst ganske ukomfortable på fest med en haug 18-20-åringer. ;) Mannen kom hjem halv to tror jeg, jeg hadde akkurat lagt meg, men han hadde sovet så mye før på dagen at han ikke ville legge seg. Så han begynte å rydde i stedet. Jeg ble dritsur siden jeg ikke fikk sove, så da sluttet han for en stund. Så sovnet han på sofaen, og jeg våknet da han endelig fant ut at han skulle legge seg i senga ved 7-tiden.

På søndag var vi kjempelate, spiste frokost ca 13-14, gikk så og la oss igjen, og våknet ikke før halv 7. Da fant vi ut at vi skulle spise middag, dro til Egon i tårnet, ble så invitert ut på café med et vennepar.

Etterpå var jeg så sosialisert at jeg ikke gadd å være med mannen på tur, jeg ville bare sitte hjemme med pcen. (Som plutselig har bestemt seg for å oppføre seg merkelig. Redd for at den klikker snart, håper det ordner seg med en reinstallisering av Windows, skal få en cd med windows 7 beta fra jobben til mannen.) Mannen dro så på jobb for å ordne med den ene serveren sin siden han likevel ikke fikk sove, var ikke hjemme før klokka 7 i morges. Jeg sov bare en time eller så i natt selv, å sove så mye på dagen er egentlig ikke så lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pakke fra bleieboden i dag, så veldig fint ut, gleder meg til å få en baby å prøve dem på. :) Så ut til å være litt forskjellige størrelser selv om jeg bestilte det minste av alt, så er veldig spent på hvor mye jeg må spe på med engangsbleier. Men skal ikke kjøpe mer før vi har prøvd og sett hvordan dette fungerer.

Har også kjøpt flere babyklær både i dag og i går, har egentlig ganske mye i minste størrelse nå. Så det blir kjøpestopp på det også fram til september (med mindre jeg finner noe veldig fint, og det kommer jeg selvfølgelig til å gjøre). Mamma fortalte at hun også hadde kjøpt noe i går, så babyen blir nok velutstyrt. Men det er vanskelig å vite hvor mye man trenger da, jeg har jo aldri gjort dette før!

I går var jeg forøvrig på grilling med jobben, for å feire at vi er ferdig med enda en del av prosjektet. Dette var hjemme i hagen til ei på jobben, fantastisk hus og tomt, og det var da plassert et digert partytelt i hagen. Så var det innleide kokker fra ulta som sto for grillingen. Utrolig god mat, massevis av forskjellig marinert kjøtt og fisk osv., potetsalater, bakt potet grønne salater +++. Og is, jordbær og sjokolade til dessert. Det var kjempehyggelig, men ved 9-tiden var jeg så utslitt at jeg dro hjem. Da begynte også festen på alvor for de andre, så det var mange trøtte og bakfulle folk på jobb i dag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det visst plutselig ennå en UL. Da jeg var en tur på do etter at jeg kom på jobb så jeg pluselig litt blod i truseinnlegget. Jeg ringte mannen og var helt på gråten, han sa jeg skulle ringe legen, og så fikk jeg time på formiddagen. Mannen møtte meg på venterommet. Legen lyttet på babyen, som hadde det helt bra (jeg hadde allerede kjent at han sparket mange ganger, tror han ble stresset av at jeg var stresset, så jeg visste i grunnen det allerede da.) Så så hun etter om hun kunne se hvorfor jeg blødde, men fant ikke ut noe. Så hun henviste meg videre til svangerskapspoliklinikken på sykehuset. Fikk time der litt senere, så jeg og mannen gikk og spiste lunsj først. Så dro vi til sykehuset, og måtte vente ganske lenge før vi kom inn. Legen der kunne heller ikke finne noe galt, hun sa det kunne ha blødd litt fra morkaken, men hun fant ingen blodansamling så det er uansett ikke alvorlig, og hun trodde det var mer sannsynlig at jeg bare var sår i skjeden eller på livmortappen.

Hvilket høres veldig sannsynlig ut, en gynekolog jeg har vært til før svangerskapet har trodd at det har vært grunnen til at jeg har hatt småblødninger tidligere også. Slimhinnene mine er bare tynne og såre, og jeg har hatt litt tendenser til sopp som jeg har behandlet med Canesten, hvilket ytterligere kan gjøre at jeg blir sår. Så med andre ord, ingenting dramatisk, babyen har det fint, blodtrykket mitt er fint, og det hele var en storm i et vannglass.

Men utrolig kjipt å bli så redd. :frown:

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo egentlig akkurat det samme som skjedde i uke 12, men da skulle jeg allerede på UL samme dag, og hadde hatt litt småblødninger ikke så lenge tidligere. Nå hadde jeg ikke blødd noe siden det, så det ble liksom utrolig skummelt. Hvis det skjer igjen nå skal jeg prøve å ikke få så panikk, men samtidig sa jo både fastlegen og legen som tok UL at blødninger i svangerskapet skal sjekkes, og at det ikke er noe rart at jeg ble redd. Så jeg kommer sikkert til å ringe evt. neste gang også. ;)

Har endelig fått masse å gjøre på jobb, forsåvidt greit å ikke bare sitte her og kjede meg også, men nå har de jo plutselig helt urealistiske mål på hva jeg, og de to andre som skal gjøre denne jobben, skal rekke. Jeg greier for øyeblikket mindre enn halvparten av jobben jeg skal gjøre i løpet av en dag, og de to andre har masse annet arbeid de skal gjøre før de skal ut i ferie. Så denne deadlinen kommer så utrolig til å gå i vasken. Men jeg får vel forte meg ut herfra igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo stor forskjell på uke 12 og 26 da. Rundt uke 12 frykter man ofte SA, men nå når du er over 26 uker på vei har du faktisk en levedyktig baby i magen.

Så bra at det har tatt seg opp litt på jobb da, da går sikkert dagene fortere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her hadde det vært litt action. Godt at alt så bra ut da, skjønner godt at du ble redd jeg. Man får jo beskjed om å ta kontakt med lege hvis man blør så sent i svangerskapet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro og svømte etter jobb i dag, det var veldig godt. Men merker at jeg er litt stiv i etterkant, ble veldig mye bevegelse idag, siden jeg var hos fysioterapeuten i dag også. Hun mener jeg har litt tendenser til betennelse i hoftekulene, og de gjør i grunnen veldig vondt for tiden. Så jeg prøve å bevege på meg litt mer, men heller ikke for mye. Hvilket det i og for seg ikke er så stor fare for, jeg orker alt for lite for tiden.

Jeg og mannen har kranglet både i dag og i går. Han er bekymret fordi jeg orker så lite, og jeg blir sur fordi han maser. Og så er jeg sur fordi han ikke prøver å ta lappen når han har lovt det, og stefaren hans veldig gjerne vil øvelseskjøre med han, og da blir han sur tilbake fordi jeg maser. Litt vel mye hormoner i omløp for tiden, veldig unødvendig å lage så drama av slikt. Men det går vel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at alt står bra til med lillegutten! Så ekkelt med blødninger så sent da.

Kjedelig med krangling, blir det noen ganger ja... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med et nytt fjes i dagboka mi :vinke:

Takk for fint svar i tråden min, forresten :)

Skal følge med litt her, jeg :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei Malina! :vinke:

I går var jeg på sommerfest med jobben, gøy å få med seg en ekstra siden jeg har skiftet avdeling. Det var også kjempehyggelig, fikk helgrillet indrefilet av okse, med masse tilbehør, og is og muffins til dessert. Hadde ikke tenkt å bli så lenge, men var helt fra 4 til halv ni-ni. Var helt utslitt da jeg kom hjem, prøvde å se på fotballkamp, men var så trøtt at jeg sovnet noen ganger før det var ferdig.

Føler meg nesten litt oversosialisert for tiden, det er nesten litt dumt siden jeg bare orker å gjøre en ting om dagen utenom jobb ( :roll: ), så da får jeg ikke gått tur el.

I dag skal vi ha middagsbesøk av vennepar med liten bebis, det blir veldig hyggelig da.

Så er jeg bedt på sommerfest med jobben (altså arbeidsgiver, ikke oppdragsgiver denne gang) til helga, men denne skal foregå på munkholmen. Tror nok det blir veldig gøy også, og føler jeg burde dra, men synes det er veldig dumt at jeg dermed ikke har noen sjans til å komme meg hjem tidlig hvis jeg blir sliten. Blir nok til at jeg takker nei på grunn av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempehyggelig med besøk av bebis i går, en skjønn liten gutt på tre måneder. Han drev og sparket litt på magen min da jeg hadde han på fanget, og Klumpen sparket tilbake. :rødme: Tenk at vi har en slik en selv snart!

Vi ble bedt på vennefest for kombinert bryllup og dåp til dem i august da, så det blir enda et arrangement (i tillegg til 50+50 årsdag/sølvbryllup) jeg skal på med stoor mage.

Været er jo fantastisk for tiden, og alle sier man ikke skal klage. Men jeg klager litt likevel jeg, for jeg synes det er altfor varmt! Jeg kommer til å gå på veggen om det skal være så varmt i hele sommer. Sov veldig dårlig i natt, hadde to vinduer oppe, men når det er helt vindstille hjelper det ingenting. Dette er virkelig det kjipeste med at vi ikke har fått flyttet, leiligheten vår er så ekstremt varm. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med 27 uker!

Vi gravide må få klage litt, selv når det er fint vær... Det er ubehagelig når det i tillegg skal gå utover nattesøvnen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 uker i dag ja! :hoppe:

Er ganske fornøyd med været igjen akkurat nå da, har hatt lang lunsj ute, utrolig godt. Nå er det vel så vidt over 20 grader tenker jeg, og en deilig bris. Men jeg gruer meg til klokka blir 17-18 og temperaturen skal bli 26 grader, og alt av bygninger og asfalt er skikkelig varmet opp så det bare stråler fra alle kanter.

Vurderte å kjøpe en sånn mobil aircondition i fjor, og tenker litt på det nå også. Men det er det med at man må ha slangen ut av et vindu så vidt jeg forstår, og hvis vinduet står litt åpent kan det jo umulig bli så kaldt? Skjønner ikke helt hvordan det der fungerer jeg. Og så må det jo ikke være altfor dyrt heller.

Jeg var forresten flink i går og vasket alle vinduene som vender mot balkongen, i tillegg til rekkverket i glass rundt hele (heter det ikke rekkverk da?), + stoler og bord. Og så fikk jeg vasket badet. Men fikk lide for det etterpå, hadde dritvondt i bekken, hofter og rygg resten av kvelden.

Kommer nok til å be lege om mer sykemeldingsprosent over helga, sliter skikkelig med å sitte så mye i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dratt mannen rundt hele byen i går for å kjøpe parasoll (det var jo utsolgt nesten overalt) og vifte. I tillegg til en solseng og to billige strandstoler til verandaen. Og vi kjøpte en ny blender, og fikk hamstret litt mat og masse drikke til varmen.

Hadde besøk av et vennepar i går, mannen lagde kyllingnuggets, pastagrateng og salat. Enkel og greit mat for varmen, han hadde opprinnelig tenkt å lage baconsurret indrefilet av svin, men matlysten er så dårlig i varmen at jeg er glad han valgte et litt enklere alternativ.

Det er litt bedre å være i huset nå, med vifte og parasoll på balkongen, men varmen på soverommet er fremdeles uutholdelig om natten. Viften hjelper ikke så mye, luften blir kjempedårlig selv med to åpne vinduer, og i tillegg bråker den så mye at det blir vanskelig å sove av det også. Så jeg har vel ikke sovet mer enn kanskje 5 timer i natt. På et vis er det vel bare positivt at jeg ikke har en liten baby i denne varmen, nå er det jo bare meg det går utover. Og jeg tror egentlig ikke det er verre på grunn av at jeg er gravid heller, jeg sliter like mye med å sove i varmen hvert år.

Tror vi skal til svigermor på middag i dag, de drar på ferie neste uke, så hun ville ha en liten familiemiddag først. Vi kommer nok til å benytte oss flittig av huset deres mens de er borte, temperaturen på Byåsen, der det ikke er asfalt og murblokker overalt og det faktisk bruker å være mye mer bevegelse i lufta, er utrolig mye mer utholdelig enn her. Og de vil gjerne at vi skal være der så mye som mulig for å passe på huset.

Vi var litt på fredag kveld for å rømme fra varmen også, og svigermor kom da hjem fra reise med mannens tante. Hun hadde kjøpt gave til babyen, body og bukse til Klumpen med "Pappagutt" på. Veldig søt, og mannen gleder seg allerede til å til å bytte første bleie og kle på han klærne.

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på svangerskapskontroll i dag, alt bra, sf-mål så vidt over den røde streken. Fikk 40% sykemelding for en måned, merker det blir godt.

Merket at gresspollenblomstringen virkelig tok av i går, fikk ikke hentet medisiner før i morges, så lå og klødde mye i natt. Og nå er jeg skikkelig sløv og trøtt av medisinen. Møkkagress. :sur: Er litt bekymret for hvordan det skal gå om et par uker når blomstringen er på topp, en viss fare for at jeg blir sengeliggende, for jeg kan jo ikke ta noe mer medisiner uansett.

Får ikke gjort noe på jobb i dag, alle systemer er nede. Utrolig produktivt å bare sitte her.

Skal prøve og svømme litt etter jobb, og deretter skal vi levere bilen på verksted og finne ut hva som er galt med den. Den lager en veldig rar lyd, og en kamerat av mannen så litt på den i helgen sa at det var to alternativer, enten er det noe galt med dynamoen = billig, enkel sak å fikse, ellers er det noe galt med et av lagrene i selve motoren = dyrt. Hvis det er det siste alternativet må vi ta opp et billån og kjøpe ny bil, for bilen er rett og slett ikke verdt mange tusen i reparasjoner.

Endret av Gåsemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...