Gjest imli Skrevet 24. mai 2009 #221 Skrevet 24. mai 2009 Tenk at lille gutten deres er nesten en halv kilo tung :rødme:
Norbertine Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #222 Skrevet 25. mai 2009 Måtte på hastetime til legen i dag, har fått UVI. Det begynte egentlig før helga, men ble så litt bedre, før det ble skikkelig ille i går og i dag. Liker ikke helt å måtte gå på penicillin mens jeg er gravid, men det er vel ikke noe bra alternativ å bli dårligere heller. Merker jeg har litt feber, men det går ganske bra likevel, er i hvert fall på jobb. Trodde vi ble "kastet ut" av hotellet i dag, de var egentlig fullbooket slik at vi måtte bytte til et annet for en natt, men vi fikk heldigvis vite at de hadde fått flyttet noen andre og fått avbestillinger i dag tidlig. Flytting av alle tingene våre i dag hadde blitt veldig slitsomt.
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #223 Skrevet 25. mai 2009 Så kjipt med UVI Jeg gikk også på pencillin mens jeg var gravid denne gangen, før jeg visste om graviditeten da. Det skal være helt ufarlig God bedring!
Norbertine Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #224 Skrevet 25. mai 2009 Ble kalt inn på kontoret rett før jeg skulle gå, og fikk beskjed om at oppdraget mitt er forlenget til jeg skal ut i permisjon! Vet egentlig ikke helt om jeg skal le eller gråte... Det er jo egentlig kjempepositivt at jeg har noe å gjøre i sommer, og at de synes jeg er flink og vil beholde meg. Men er lei, kjeder meg og er frustrert. Må bestemme meg for hvor mye ferie jeg skal ta i sommer da. Tjente bare opp feriepenger fra september av i fjor, og de brukte jeg i grunnen opp da vi hadde lite penger etter jul. Men jeg har jo forsåvidt spart opp litt igjen, og det hadde vært godt med litt fri. På den annen side, pengene kommer også godt med. Å vente med ferien for å ta den i løpet av permisjonen er vel uansett meningsløst da jeg ikke har kontrakt etter permisjonen uansett, så jeg bestemmer forsåvidt selv når den skal slutte (dvs, det kommer vel mest an på hvor lenge pengene strekker til). Trooor planen blir å ta 100%, sette inn på egen konto, og deretter overføre så lite penger så mulig til lønnskontoen. Så får vi mest mulig å rutte med, men har også et litt større press på å ikke bruke for mye hver måned. Tror ikke arbeidsgiveren min kommer til å insistere på at jeg tar ut noe som helst, siden jeg skal ut i permisjon, og de bare tjener penger på meg når jeg faktisk jobber. Samtidig har jeg jo lov til å ta ut alt sammen hvis jeg vil. Så dette blir litt vanskelig...
Norbertine Skrevet 25. mai 2009 Forfatter #225 Skrevet 25. mai 2009 Ved nærmere ettertanke merker jeg at det er utrolig godt å vite, nå vet jeg at jeg skal jobbe, og hvor jeg skal jobbe. Mannen er også kjempeglad, han hadde ikke likt at jeg skulle gå hjemme uten noe å gjøre i fire måneder. Så nå skal vi gå og spise en god middag ute. Han har kjeftet på forsikringsselskap etc. i dag da, det er jo helt utrolig at de kan finne på å bare rive ned veggen på soverommet vårt og deretter bare la det stå slik i ukesvis. For både de og utbygger er det vel det at vi bor på hotell for 50000 kr +++ bare en fis i motvind, så de har det ikke travelt i det hele tatt. Og de lyver jo! Hele tiden nye tidspunkt for når de skal være ferdig, men de begynner jo ikke en gang. Vi tar i hvert fall kontakt med advokat om vi ikke får en helt klar garanti i morgen om at vi skal flytte inn igjen i løpet av de neste dagene.
Gjest imli Skrevet 25. mai 2009 #226 Skrevet 25. mai 2009 Uff, så kjedelig med så mye tull ift huset deres da. Må være frustrerende
Ellevill Skrevet 26. mai 2009 #227 Skrevet 26. mai 2009 Sånn, nå har jeg deg på 'mine innlegg' igjen!
effy Skrevet 27. mai 2009 #228 Skrevet 27. mai 2009 Så bra at oppdraget er forlenget! Greit å slippe den uvissheten. Dumme forsikringsselskap da. Håper det ordner seg for dere snart, kan bare tenke meg hvor megasint jeg hadde vært om det hadde skjedd meg....
Norbertine Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #229 Skrevet 28. mai 2009 (endret) Har vært hos jordmor i dag, og mannen fikk lagt ut om hvor bekymret han er for at jeg trener for lite og sover for mye. Symfysemål var nøyaktig på den røde streken, altså gjennomsnittet (har fått målt hos legen også, men hadde ikke med meg helsekort da, så vet ikke hva det var). Hadde jo ikke med meg helsekortet nå heller da, det ligger vel begravd i leiligheten under dvs rot, så hun skrev et nytt til meg. Får prøve å holde rede på det nå da. Fikk også høre hjertelyden, og Klumpen sparket fornærmet da magen ble klemt på. Har kjent litt lite til han siden i går før det, men nå har han bestemt seg for å sparke som bare det. Har forandret tickeren igjen, jeg hadde jo glemt at de nå bruker 40 +3, dermed er jeg en dag lenger på vei en jeg trodde (men med like mange dager igjen), gøy å få skrudd fram ukeskift en dag likevel. Mannen prøver å presse fram at de blir ferdig i leiligheten i morgen, men belager oss egentlig på at det ikke blir før tirsdag (siden det nå er langhelg), men vi skal bruke huset til svigers litt, de er bortreist nå likevel. Det blir i hvert fall godt å endelig få flytte hjem, og det er også en uke til neste UL! Neste uke blir bra, gleder meg! Endret 28. mai 2009 av Gåsemor
Norbertine Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #230 Skrevet 2. juni 2009 (endret) Fremdeles hotell, i hvert fall til i morgen. De skal da helst få malt og vasket i dag. *krysse fingrene* Vi har hatt en flott langhelg, lørdag var jeg og mannen på Munkholmen i strålende vær, deretter dro vi og hentet barnevognen. Den står nå hos svigermor i pappeske. Deretter var vi og grillet hos noen venner, fram til mannen og de skulle ut. Jeg dro da til svigermor og tilbrakte natten der (de var bortreist, og ville uansett gjerne ha huspass), orker ikke at full mann vekker meg og ligger snorkende ved siden av meg i senga. På søndag var vi på en liten biltur, det er veldig gøy å ha litt sightseeing i nærområdet med mannen, han kan jo alt om byen sin. Fikk også spist is og kost oss i sola. Mannen var på øvelseskjøring med sin stemor, han lever fremdeles i håpet om å få førerkort før klumpen kommer. Deretter spiste vi middag på takterassen deres, fantastisk bra. Baconsurret indrefilet av svin med fyll, hjemmelaget potetmos, kokt kål ++. Det høres veldig enkelt ut, men det var virkelig et av de beste måltidene jeg har spist på lenge, svigerstemors potetmos er utrolig god, og jeg er faktsik veldig glad i kokt, saltet kål. Og indrefileten var naturligvis veldig mør og full av smak. (Men jeg blir veldig misunnelig på de som sitter og drikker vin da, jeg luktet litt på mannens, og merker at jeg savner god vin til mat mye. Ikke at det er vanskelig å la være altså. ) Deretter fikk vi min favorittdessert, banan karamellisert med appelsinjuice + is. Så gikk vi til hotellet og sovnet rundt halv ti. I går var vi i leiligheten og ryddet masse igjen, kastet ut tre bæreposer (!) med gammelt ræl fra badet (gammel sminke, hårprodukter, kremer, medisiner +++) og vasket litt. Så var mannen og øvelseskjørte igjen, før vi dro opp til svigermor for å ha maten klar når de kom hjem. Ultralyd om to dager! Gleder meg! Endret 2. juni 2009 av Gåsemor
effy Skrevet 3. juni 2009 #231 Skrevet 3. juni 2009 Håper dere får flytte hjem i dag da, på tide det nå! Så morsomt med barnevogn da! Har dere handlet mye hittil?
Norbertine Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #232 Skrevet 4. juni 2009 Håper dere får flytte hjem i dag da, på tide det nå! Så morsomt med barnevogn da! Har dere handlet mye hittil? Vi rakk ikke å flytte hjem i går da, men det blir i dag! De var for så vidt ferdige i går, men det var mye som måtte gjøres likevel. Vi fikk vasket over rommet (de hadde foretatt en byggevask, men det var veldig dårlig), vasket inni skap, vasket vinduer og vinduskarmer (og det trengtes virkelig!). Så fikk vi flyttet på plass kommodene, og underdelen til senga, og hengt opp gardinstenger. Og vi kastet ut en haug med ting fra kjøleskapet som begynte å bevege på seg, vi visste jo ikke at vi skulle være borte så lenge da vi flyttet ut. Vi var ferdig med dette litt før 12, så å flytte hele senga, legge på sengetøy og henge opp gardiner, og deretter dra til hotellet og hente alle sakene våre før vi kunne sove ble litt uaktuelt. Handlet hittil: * en body * en sparkebukse * en posedress Fått: * barnevogn (type Emmaljunga Edge Duo Combi, farge brown check) av min far og stemor * et teppe og to par sokker av mannens far og stemor * strikket jakke, lue og sokker av mannens stemor Får: * mor signe-teppe av venninne * strikket genser og bukse av mannens mor * vognteppe fra Røros-tweed av min mor Så det er mye som mangler ennå! Jeg og svigerfar har avtalt at vi fire (jeg og mannen, svigerfar og svigerstemor) skal en tur til Østersund i midten av juli for å kjøpe mer utstyr (seng og bilstol, ++). Jeg drev og snakket om at jeg hadde lyst, men at jeg ikke var helt sikker på om jeg orket siden mannen ikke har førerkort, og jeg blir sliten av å kjøre så langt. Da sa han at de kunne være med og kjøre, og at vi tar deres store bil så får vi plass til mye. Det blir kjempehyggelig. Skal på ultralyd om to timer, må før det gå fra jobben og hente bilen (som står ved leiligheten hvor vi endelig har fått parkeringsplass!), hente mannen, dra til hotellet og sjekke ut, pakke all bagasjen inn i bilen, og deretter kjøre til sykehuset.
Gjest imli Skrevet 4. juni 2009 #233 Skrevet 4. juni 2009 Så flott at dere kan flytte inn igjen da! Endelig! Begynt å "bygge rede" også Lykke til på UL, det blir sikkert moro å se den lille igjen
Norbertine Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #234 Skrevet 4. juni 2009 UL var faktisk ikke helt moro i dag. Det var masse målinger som skulle gjøres, og det tok uendelig lang tid, så lang tid at jeg ble kjempekvalm og holdt på å besvime av å ligge så lenge på ryggen. Fikk reist meg opp litt, og da gikk det bedre. Men morkaken, som jeg tidligere fikk høre lå bak og oppe, fikk vi nå høre lå så langt ned at hun trodde det akkurat gikk bra, men hun skulle sjekke det opp med en annen lege. Så er det at blodåren i lysken min på den ene siden ikke har åpnet seg helt, som den skal gjøre under svangerskap. Det kan hende at det bare er litt tidlig, så den holder på å åpne seg enda. Men det må sjekkes opp, og jeg skal på ny ultralyd om fire uker. Og hvis den ikke åpnes helt kan det føre til at barnet vokser for lite, og at jeg får svangerskapsforgiftning. Dog, det er ingen tegn til noe sånt foreløpig, babyen vokser fint, og blodtrykket mitt har vært lavt hele tiden. Så forhåpentligvis i er alt i orden, men jeg merker at jeg ble litt bekymret.
Gjest imli Skrevet 4. juni 2009 #235 Skrevet 4. juni 2009 Skjønner at du ble litt bekymret da ja. Får håpe alt er i orden likevel. Er jo bra du blir fulgt opp i alle fall!
effy Skrevet 4. juni 2009 #236 Skrevet 4. juni 2009 Forståelig at du ble litt bekymret. Men som Imli sier så er det jo bra at du blir fulgt opp. Selv skal jeg på UL nr 5 i uke 37. Har fått ekstra ULer pga. plassering av morkake og vekstavvik hos foster. Jeg har inntrykk av av St. Olavs er flinke med å tilby oppfølging til tross for at det mest sannsynlig ikke er nødvendig.
Synne-Marie Skrevet 6. juni 2009 #237 Skrevet 6. juni 2009 Håper du ikke får svangerskapsforgiftning! Krysser fingre for at det bare er en litt treig blodåre og at den åpner seg som den skal.
Norbertine Skrevet 8. juni 2009 Forfatter #238 Skrevet 8. juni 2009 Satser på at det ikke er så alvorlig ja, klumpen viser i hvert fall alle tegn på at han har det bra. Noen kvelder nå har vi kjent en fot som stikker ut. Mannen prøver å stryke litt på den, og da rykker han den til seg, og stikker den fort ut et annet sted. Gøy å kjenne så mye liv. Vi er tilbake i leiligheten og det er veldig godt. Har kastet masse ting fra boden (f.eks pappesker med gammelt skrap som har stått i boden siden vi flyttet inn for snart 4 år siden ), og det begynner å se utrolig bra ut. Var på en visning i dag, har utrolig lyst på huset, men det så det ut som flokken med andre som var der også hadde, så tviler på at vi får det. Skal i hvert fall by i morgen, men kan ikke gå mer enn 100-150 over takst. Så ikke veldig håpefull på at det blir noe flytting nå heller. Men vi greier oss vel fint her. Sitter og ser på Animal Planet, har akkurat sett ferdig Animal Cops. Skjønner ikke hvorfor jeg plager meg sånn, jeg sitter og hylgråter foran TVen når jeg ser dyr som har det vondt, og mannen kommer styrtende til fordi han tror det er noe alvorlig galt. Men jeg greier liksom ikke å la være heller, det er jo veldig koselig når de får det bra. Men det er virkelig mange mennesker her i verden som aldri burde fått være i nærheten av dyr.
flickan Skrevet 9. juni 2009 #239 Skrevet 9. juni 2009 Ikke noe moro når det er sånn på UL, det skjønner jeg Men samtidig får du jo den beste oppfølgingen, så det går nok kjempebra Jeg og griner av ingenting nå, er overhormonell om dagen tror jeg
Norbertine Skrevet 9. juni 2009 Forfatter #240 Skrevet 9. juni 2009 Nå har jeg bestilt en haug med ting på bleieboden.no (ingenting å gjøre på jobb, så mye nettsurfing ja), brukte nesten 2000 kroner. Har lyst til å prøve tøybleier, men aner jo ikke hvor jeg skal begynne. Så jeg har kjøpt et lite utvalg av både brettebleier, lommebleier, formsydde, alt-i-ett-bleier, sperrelag + rispapir, og et par tøybind og ammeinnlegg til meg selv. Har jo ikke kjøpt nok til at det går å bruke bare tøybleier for det, så vi får vel spe på med engangs. Så finner vi ut hva vi liker, om vi i det hele tatt liker tøybleier i det hele tatt, og så får vi heller prøve å selge videre det som evt. ikke blir brukt. Mannen er litt skeptisk, men vi blir vel enige tilslutt. Nå skal jeg bare prøve å orientere meg litt i bæretøyjungelen, finne en bra bilstol og seng (men heller veldig mot den flickan har kjøpt hvis den er å få tak i), så føler jeg meg ganske klar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå