Gå til innhold

Alice i Eventyrland

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har fått endelig beskjed om jobben nå, jeg får ikke fortsette. Så da blir det spennende å se om det blir noe annet, og i så fall hva.

Har vært på to ultralyder i dag, alt så fint ut. Terminen ble utsatt med 5 dager fra menstermin (altså tre dager i forhold til tickeren), ny termin er 28. september, og jeg er 17 + 5 på vei. Klumpen krysset først beina ganske bestemt, så det var umulig å se hvilket kjønn det var.

Etterpå spiste jeg litt mat og drakk litt Cola, i håp om at den skulle røre på seg, vi hadde tre kvarter før neste ultralyd...

... Det var ingen tvil, vi venter en :babygutt::hjerter_rundt:

Endret av Gåsemor
Skrevet

Gratulerer med vel overstått ultralyd, og liten guttebebis i magen :hjerte:

Skrevet

Grattis med liten gutt i magen :rødme:

Skrevet

Så kult med gutt! :hoppe:

Skrevet

Gratulerer med en :babygutt: i magen Gåsemor! :)

Skrevet (endret)

Tusen takk for gratulasjoner! Det var virkelig kjempegøy å få hilse på fosteret i går, det er stor forskjell fra 12 til 18 uke i størrelse og utseende. Det hele virker liksom enda mer virkelig nå, og det er godt å vite at det er en liten gutt (og ikke bare en "det"). Nå begynner bestemødrene å tenke på klær og farger for fullt, og vi må tenke på vogn. Dvs, den blir i en relativt nøytral farge uansett da, vi kan jo kanskje få en jente senere. Men vi ble anbefalt å bestille snart av butikken vi var og kjøpte gravidbilbelte i.

Jeg var litt overrasket over at det var så tydelig, det så ut som en bitteliten banan med to rundinger under. :fnise: Legen sa bare "og her ser vi det...", og jeg utbrøt "Det der er en gutt!" Hendene så vi også tydelig ligge oppe ved hodet, så ingenting som kunne forvirre i forhold til hva som var hva.

På slutten av UL nr. 2 begynte babyen også å hikke. Kjente ikke noe til det jeg, men det var utrolig søtt å se på.

Jeg har også kjent spark flere ganger i går og i dag, har kjent før, men da var jeg litt usikker. I går mens vi ventet på første ultralyd var det ingen tvil. I går kveld lå også mannen på sofaen og kjente på magen, og akkurat da sparket babyen skikkelig hardt, så mannen skvatt til. Da var det ingen tvil om at han også kjente det, trodde ikke det var mulig så tidlig jeg.

Vi begynte så vidt navnediskusjonen i går også, men det er ganske håpløst. Jeg liker ingen av navnene han liker, og omvendt. Bra vi har mange måneder før vi må bestemme oss. :)

Endret av Gåsemor
Skrevet

Så moro at du kjenner ordentlig liv da. Og at mannen også fikk kjenne! Det er ganske tidlig ja. Jeg kjente utenpå selv rundt uke 18 denne gangen, men h*n ble stille med en gang mannen ville kjenne :fnise:

Skrevet

Bare tre dager til på jobb etter i dag. Det blir skikkelig rart. Det verste er egentlig at jeg ikke vet hva som skjer framover, om jeg får noe nytt oppdrag eller ikke, og i så fall hva det blir. Hvis jeg visste at jeg ikke skulle jobbe mer før permisjonen så kunne jeg fint slått meg til ro med det. Hvis jeg visste at jeg skulle på intervju eller møte opp her eller der en bestemt dag kunne jeg forberedt meg på det. Men at jeg ikke vet noe gjør at at jeg blir stresset.

Var en tur hos svigers i går, så på det nye bad/vaskerommet de har fått laget. De kom hjem fra huset i Spania for en uke siden, og mannens stemor greide selvfølgelig ikke å la være å kjøpe litt babyutstyr da hun var der. Så nå har vi de aller første tingene til babyen i hus, et mykt ullteppe og to par sokker. :)

Klumpen rører på seg som bare det, mamma mente at den er for liten til at jeg kan kjenne spark, at det var i stedet at den gjør "kollbøtte" jeg kjenner. Synes han turner ekstremt mye i så fall. Mannen har ikke kunnet kjenne mer da, virker som han blir stille med en gang han kommer med hånda ja. Jeg har heller ikke greid å kjenne det utenpå selv ennå, så det var nok bare ekstremt flaks den ene gangen.

Skal på visning igjen i dag, men er frustrert over at det er så lite på markedet. Vi har hatt storopprydning hjemme i helgen da, kastet en haug med gamle klær og annet skrot. Mannen mener at nå må det da fint være plass til en baby. ;)

Skrevet

Moro med så aktiv bebis da, jeg har en mer bedagelig en tror jeg :fnise:

Skrevet

Grattis med :babygutt:

Så gøy at det ikke var noen tvil, da er det bare å shoppe!

Jeg har også bare 3 dager igjen på jobb, det blir rart altså....

Får håpe at du får et nytt oppdrag da. Det er heldigvis ikke den verste årstiden å ha fri....

Skrevet (endret)

Var altså på tre visninger, ingenting aktuelt. Den første kunne vært aktuell om den ikke var altfor dyr for standarden som var der, badet måtte pusses opp (hele gulvet var sprukket), og kjøkkenet var også litt "feil". Dermed måtte man regne med kanskje et par hundre tusen ekstra på prisen som allerede var høy, og det var det rett og slett ikke verdt. Og tror det er lite mening i å by hele 500 000 under taksten, det kommer den ikke til å gå for likevel.

Hus nummer to hadde veldig fin beliggenhet og hage, men det var helt utrolig nedslitt, altfor lite bad, og mugg i kjelleren. Helt uaktuelt, vi var inne i ca 3 minutter før vi snudde.

Nummer tre gadd vi ikke engang å gå inn i, kjempefint område, helt nytt og vi vet at det er fint inne der. Men det var en leilighet i første etasje i firemannsbolig, og da vi var der klokka 19 var det totalt skyggelagt av andre hus. De gjaldt forøvrig mange hus der borte, virker ikke som de som har planlagt området overhodet har tenkt på at folk kanskje vil ha litt sol.

Han ene megleren sa forøvrig også at det var utrolig lite på markedet for tiden, og han hadde ikke noe håp om at det bedret seg med det første. Ser ut som jeg faktisk må forberede meg litt på at vi kanskje må bli boende. :forvirret:

Sjefen i konsulentfirmaet ringte i dag da, han hadde snakket med min leder der jeg jobber, de skal ha styringsmøte i morgen(!) og nå ser det ut til at kontrakten min blir fornyet i en måned til likevel! Den plassen er virkelig helt håpløs, fullstendig mangel på planlegging og styring. Og teit som jeg er ble jeg nesten litt skuffet, for jeg var så forberedt på at nå skal jeg i hvert fall ha fri en stund. Men jeg er jo egentlig mest glad, forutsatt at det nå faktisk blir fornyelse da. :)

Endret av Gåsemor
Skrevet (endret)

Fremdeles ingen avklaring vedrørende jobben! Seriøst!

Jeg ringte sjefen for konsulentbyrået jeg jobber i i går, fikk ikke svar. Prøvde igjen i morges, fikk ikke svar. Så ringte han meg tilbake for en halvtime eller så siden, han hadde snakket med han som har personalansvar for meg, og de har rett og slett ikke bestemt seg for om jeg skal på jobb eller ikke på mandag!

Herregud, det går da ikke an å behandle mennesker sånn! :frustrert:

Endret av Gåsemor
Skrevet

Jøss, for en merkelig behandling av mennesker ja :sur:

Skrevet

Og der fikk jeg beskjed om at jeg skal jobbe ut mai. Bra de greier å gi beskjed i god tid i hvert fall. Jeg skal vel bare være glad jeg ikke blir oppringt på mandag i stedet. :roll:

Skrevet

19 uker i dag! :hoppe: Uke 18 ble jo veldig lang siden jeg ble satt litt tilbake, så godt at det er ny uke igjen.

Vi har bestilt barnevogn i dag! Vi fikk jo beskjed om at det var lurt å gjøre det så fort som mulig, siden vi ville ha Emmaljunga og de stenger fabrikken i hele juli. De nye fargene som kommer etter den tid er det litt hipp som happ om man får bestilt eller ikke til september, så det tryggeste var å bestille nå. Vi fikk også lov til å ta med oss vognen ut og sjekke om den passet i bagasjerommet, og det gikk helt fint. Bilen vår har faktisk helt grei størrelse på bagasjerommet selv om den ellers er liten. Bestilte med stelleveske også, greit når man kan sende regningen til pappa. ;)Dette er vognen.

Gjest imli
Skrevet

Grattis med vogn Gåsemor! Den så skikkelig fin ut.

Skrevet

Veldig fin vogn ja :jepp:

Skrevet

Så bra at du har jobbing ut mai iallefall da.

Kipt at det er lite aktuelle boliger på markedet for tiden.

Det var en kjempefin vogn! Har dere kjøpt noe annet utstyr da?

Skrevet
Det var en kjempefin vogn! Har dere kjøpt noe annet utstyr da?

Takk, vi er veldig fornøyd med vogna. :) Har ikke kjøpt noe annet utstyr nei, jeg hadde egentlig tenkt å drøye det enda litt lenger. Men vogna fikk vi jo beskjed om at var lurt å bestille nå, så var greit å få det ferdig. Ellers tenkte jeg i grunnen at vi skulle vente med å kjøpe ting til vi hadde flyttet, men det ser jo egentlig litt dårlig ut med det nå. Jeg har jo uansett god tid til å kjøpe utstyr fra juni, da jeg sannsynligvis ikke har jobb, og vi tenker oss dessuten en biltur til Sverige i sommer, og der er jo babyting billig.

(Mannen blir jo veldig bekymret for svineinfluensa da, siden den sannsynligvis blir påvist i Trondheim. Så han vil ikke at vi skal bestille sydentur i sommer, vi kan heller ta en tur til Sverige. Det blir helt sikkert fint det også.)

I dag har vi kastet og ryddet i mange timer. Jeg har kastet ut omtrent halve klesskapet mitt, som ikke var i bruk. Masse som var utslitt (ble kastet) og masse som jeg har vokst fra, enten i størrelse eller stil (til fretex). I tillegg ble ca to tredeler av det som da var igjen plassert i esker i boden, siden det ikke kan brukes før jeg enten er ferdig med å være gravid og/eller det blir kaldere årstid igjen. Så fra et overfylt klesskap står jeg nå igjen med tre svært slunkne hyller. :fnise: Har planer om å kjøpe inn: et skjørt og en pirat/kortbukse jeg kan bruke i sommer, en fin kjole til konfirmasjon neste helg og sølvbryllup i august, og etterhvert to-tre ammetopper og en ammebh til etter fødselen. De siste kan vel vente litt, men tenker litt på hvilken størrelse jeg trenger, aner jo ikke hvor store puppene med melk i. Samtidig må det jo kjøpes inn på forhånd.

Uansett, poenget er i hvert fall at jeg egentlig ser lyst på å skulle bli boende her, med masse rydding både nå og forrige helg er det jo tydelig at vi har bedre plass enn vi tror. Og kontoret har omtrent bare blitt brukt som lager uansett, så vi kan fint lage til barnerom der i stedet.

Så får vi vel beskjed om når vi må flytte ut for at de skal ordne opp i vannlekkasjen i morgen. Håper det blir så kort tid som mulig i hvert fall. Jeg trenger ikke så mye tid på å pakke da, jeg kan bare lempe de tre hyllene mine i en koffert så er jeg egentlig klar for å dra. ;)

Skrevet

Det ble ikke påvist svineinfluensa i Trondheim allikevel. Men tur til Sverige høres fint ut da. Får håpe svenskekrona holder seg lav, dere kan sikkert spare litt på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...