Gå til innhold

Pynte seg for å gå i teater?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Før i tiden var det vanlig å pynte seg for å gå på teater eller i operaen, men slik er det ikke lenger. De fleste går i hverdagsklær, og jeg er ganske sikker på at det hadde vakt mer oppsikt hvis man gikk i kjole, enn i jeans og converse-sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Varsia_*

Jeg pynter meg hvertfall litt, kommer litt an på hva slags teater det er da. Barneteater og "småteater" pynter jeg meg ikke så veldig til, men skal jeg på premiere eller et ganske stort, flott teater pynter jeg meg en del.

Men kjolen blir hjemme altså - SÅ mye pynter jeg meg ikke...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på et teater, og vil si det er vanlig å kle seg litt opp. Flertallet har på seg en pen topp/bluse (skjorte for menn) og en fin bukse, evt en enkel kjole/skjørt (snakker da ikke ballkjole/nyttårskjole, men den litt mer hverdagslige varianten). Noen kommer helt hverdagslig kledd også, så det er ikke nødvendig å pynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i den nye operaen flere ganger og de alle aller fleste pynter seg.

Har inntrykk av at det også er tilfelle på teater, men tror det kommer litt an på stykket og teateret. Jeg ville pyntet meg uansett jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

går aldri i olabukse, men hvis det er på en hverdag tar jeg ikke på så veldig penete klær heller. I helgene kombinert med restaurantbesøk etterpå pleier vi å pynte oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel skiller man seg mer ut hvis man kommer stivpyntet i utringet aftenkjole, enn om man kommer helt hverdagslig. De fleste går kanskje i en mellomting, med en litt penere jakke eller bluse enn til daglig. Men heldigvis ser det ikke ut til å være noen egentlig kleskode lenger, man kan gå i det man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...