Gå til innhold

Har bestemt oss for borgerlig vielse

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Her har vi bestemt oss for borgerlig vielse, flytta dato og alt for å få det til.. Og så begynner jeg å tvile igjen! Trenger noen råd her altså. Men det å sitte utenfor og vente i 15 minutter på Tinghuset før vielsen synes jeg ikke noe om. Jeg vil liksom ha den delen med at mannen ikke ser meg før jeg kommer inn, at han står der oppe og jeg kommer opp gulvet. Men det stopper der, jeg er jo ikke kristen og synes den borgerlige seremonien høres grei ut.

Men denne dagen er jo så viktig, og det skal liksom bli perfekt. Og nå skurrer det litt for meg at vi skal sitte og vente utenfor sammen, og at det ikke blir høytidelig nok.

hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

Kan du ikke få tak i en vigsler fra HEF eller noe? Og legge opp vielsen slik du vil selv. jeg kan ikke så mye om det altså, men syntes jeg har lest at folk gjør det sånn :)

Gjest Lilleulv
Skrevet
Kan du ikke få tak i en vigsler fra HEF eller noe? Og legge opp vielsen slik du vil selv. jeg kan ikke så mye om det altså, men syntes jeg har lest at folk gjør det sånn :)

hm!

Skrevet (endret)

Nå måtte jeg lete litt for å finne igjen denne, men Unitarforbundet. *Bokmerke for seg selv*

Kan ikke dette "by heart" så kopierer og limer inn:

"UNITARISK VIELSE

Dagens vigselsrett er innvilget av Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet. Unitarforbundets tjenestedistrikt inkluderer hele Norge.

Vi stiller ingen krav til medlemsskap, ingen krav til noen bestemt tro.

Vi ser på ekteskapsinngåelse som en juridisk ordning, som vi i fellesskap og så langt det er praktisk mulig, kan tilpasse de ønsker brudefolket har.

Vi vier inne og ute, og alle ønskede steder som er praktisk mulig for alle parter.

Borgerlig eller kirkelig seremoni? Ditt valg!"

Synes dette høres flott ut jeg, kan tilrettelegges fullstendig etter deres ønsker :jepp:

Endret av Nuni
Gjest Lilleulv
Skrevet

Vet dere hva, nå har jeg nesten bestemt meg for at jeg vil ha en vigsler gjennom HEF jeg. Så får vi vielsen også der vi skal ha selskapet!!! Åh nå ble jeg glad :D

Tusen takk, hei ;)

Skrevet

Vi skal ikke gifte oss i kirken, men velger å gifte oss utendørs, hvor vi skal få noen til å vie oss.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest Hei (pupsilure)
Skrevet
Vet dere hva, nå har jeg nesten bestemt meg for at jeg vil ha en vigsler gjennom HEF jeg. Så får vi vielsen også der vi skal ha selskapet!!! Åh nå ble jeg glad :D

Tusen takk, hei ;)

Bare hyggelig, Lilleulv :hoppe: Det er så gøy når ting løser seg :)

Skrevet

HEF er feniualt når det kommer til det å ha en skikkelig romantisk vielse. Man får da ordnet det hele akkurat slik man vil ha det. Vigslerne er flinke og har en fin tale under sermonien til paret.

Lykke til

Skrevet

Det blir helt sikkert kjempeflott, Lilleulv! Vi giftet oss med HEF, og det var så fint og høytidelig, akkurat slik vi ville ha det! Det fine med HEF er at du kan få seremonien akkurat slik du vil ha den, det er bare 5 minutter som er "obligatorisk", der dere sier ja hver deres gang og blir erklært for rette ektefolk (de samme 5 minuttene som utgjør hele seremonien på tinghuset...) Ut over det kan dere ha så mange sanger og dikt og lysseremonier og danser og inn- og ut-marsjer dere bare vil :)

Gjest Lilleulv
Skrevet

åh, herlig! da blir det sånn! Og vi skal ha mange inn-og utmarsjer ;)

Skrevet
Det blir helt sikkert kjempeflott, Lilleulv! Vi giftet oss med HEF, og det var så fint og høytidelig, akkurat slik vi ville ha det! Det fine med HEF er at du kan få seremonien akkurat slik du vil ha den, det er bare 5 minutter som er "obligatorisk", der dere sier ja hver deres gang og blir erklært for rette ektefolk (de samme 5 minuttene som utgjør hele seremonien på tinghuset...) Ut over det kan dere ha så mange sanger og dikt og lysseremonier og danser og inn- og ut-marsjer dere bare vil :)

Krever ikke HEF at minst en av brudefolket er medlemmer?

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har meldt meg inn. Vi skal ha navnefest med HEF også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...