Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en nabo som har mistet nøkkelen sin, og nå har hun i to dager gått inn og ut via min leilighet. Til alt hell hadde hun ikke låst altandøren sin. Det finnes ikke ekstranøkler til døren, så det er ingen som kan låse den opp for henne.

Til tross for flere oppfordringer fra meg, ringte hun ikke låsesmed verken på torsdag eller i går, og nå er det jo helg, så jeg antar de fleste låsesmeder er stengt.

Kan vi ringe politiet for å få dem til å åpne døren? Det er en uholdbar situasjon at hun skal gå gjennom hos meg i hele helgen. Jeg har masse å gjøre, og har ikke tenkt å sitte hjemme for å være dørvakt for henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Strengt tatt er det ikke ditt ansvar å hjelpe henne mer enn det du allerede har gjort.

Sett grenser, gjør det du har tenkt å gjøre og overlat problemet til henne.

Makan til utnytting!

Skrevet

Hvorfor kan hun ikke låse seg ut når hun er inne da? :klø:

Skrevet

Hun kan sikkert låse seg ut, men det er vel verre å få låst etter seg, tror du ikke? ;)

Skrevet

Hadde ikke latt henne få fly gjennom min leilighet!

Om hun har gjort noe slikt, så får hun ringe låsesmed, eller evnt politiet for å bryte opp dören.

Bor hun i blokk e.l. og eier leiligheten, så finnes det vel en vaktmester med universalnökkel?

Ellers om hun leier så har vel huseieren en nökkel?

Og har du ting du skal gjöre, så hadde jeg bare låst etter meg og dratt så fikk hun vel da funnet på en annen lösning

Skrevet

Fordi hun må ha nøkkel for å få låst opp døren. Det er ikke en sånn lås som man bare kan snu om på innsiden, man må ha nøkkel for både å låse seg inn og ut av leiligheten.

Så hun kan ikke komme seg ut av leiligheten uten å gå gjennom hos meg, og hun kan heller ikke komme seg inn igjen uten å gå gjennom hos meg.

Det er en litt eldre dame, og jeg synes ikke særlig om å nekte henne å få gå igjennom leiligheten når hun står og banker på døren eller står på altanen med nesen mot vinduet... Naboene på andre siden har tydeligvis sluppet henne ut også, men de jobber kveld begge to, så om de har sluppet henne ut og så reist på jobb, er hun avhengig av meg for å komme seg inn igjen. Hvorfor hun på død og liv skal reke så mye inn og ut vet jeg ikke. Hun jobber ikke, og hun trenger da for pokker ikke handle hver bidige dag.

Det er i en blokk, men det er ingen vaktmester som har universalnøkkel. Hovedproblemet er at det er en sikkerhetslås, i tillegg til en vanlig lås. Den vanlige låsen kunne man fått universalnøkkel til, men ikke sikkerhetslåsen. Så de eneste alternativene er låsesmed, som ikke jobber i helgen, og politiet. Og hun nekter altså å ringe til dem.

Men nå er jeg så lei at neste gang hun kommer skal jeg nekte henne å gå igjennom før hun har ringt til politiet.

Skrevet

Herregud, det må da finnes låsesmeder som jobber i helgene.

De har vel ikke 7-3 jobb de.

Skrevet
Herregud, det må da finnes låsesmeder som jobber i helgene.

De har vel ikke 7-3 jobb de.

Det har de nok. Alle jeg har funnet på gulesider her i området jobber bare ukedager, til vanlig arbeidstid. Og det er neppe så mange som låser seg ute uten å ha noen ekstranøkler noe sted at det er lønnsomt for dem å ha helgevakter.

Skrevet

Politiet her har avtale med en låssmed som rykker ut når han trengs, også om natten og i helger.

En telefon til politiet hadde sikkert ikke skadet, de vet nok uansett hvor man skal henvende seg for å få låst opp døren.

Gjest Jente38
Skrevet
Strengt tatt er det ikke ditt ansvar å hjelpe henne mer enn det du allerede har gjort.

Sett grenser, gjør det du har tenkt å gjøre og overlat problemet til henne.

Makan til utnytting!

Enig. Dama som har låst seg ute legger vel opp til at du skal ordne opp i dette for henne og bruke halve dagen din på å ringe rundt til låssmeder!

Skrevet
Det har de nok. Alle jeg har funnet på gulesider her i området jobber bare ukedager, til vanlig arbeidstid. Og det er neppe så mange som låser seg ute uten å ha noen ekstranøkler noe sted at det er lønnsomt for dem å ha helgevakter.

Det er ikke vanskelig å finne låsesmed med døgnvakt. At det koster skjorta er jo en annen sak, men så får man ordnet det meste der og da likevel.

( http://www.hjelpjegvilinn.no )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...