Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #41 Del Skrevet 18. januar 2009 Noen lenker til dere uutdannede, uvitende alternative mennesker: http://www.clevelandskeptics.org/2008/12/h...be-dragons.html Enjoy enlightenment. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 18. januar 2009 #42 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Hvorfor ikke? Har bare sett henne litt på tv jeg, så vet ikke... Linken viser jo litt. Eg syns det er gale når dei som seier dei er synske forteller foreldre at barnet deira er dødt. Eller at barn som har sjukdomar kjem til å bli betre osv. Dersom du søker sylvia brown på youtube, får du opp veldig mykje negativt. Og det vesle eg har sett av ho, gir meg ein vond smak i munnen. Eks- mannen skal ha sagt at ho har innrømt ovanfor han at ho berre driv med gjettingar. Han kan jo vere ein bitter eks- mann, ikkje nødvendigvis ei påliteleg kjelde. Men ho tar mykje feil. Er ingen tvil om at dette er bedrageri i mine auge. No når eg søker i google, så ser eg at ho til og med uglesett på eit alternativt forum. Endret 18. januar 2009 av Infralove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 18. januar 2009 #43 Del Skrevet 18. januar 2009 Ja, hun har skrevet mange. Har en jomfrumaria-statue, en englestatue, og en god del pyramider faktisk. Næsj fysj! Gjem den statuen. Tenk hva andre vil tenke, hehe.. Hvorfor ikke? Har bare sett henne litt på tv jeg, så vet ikke... ... Jeg skal dra på biblioteket og låne masse alternative-bøker og fylle bokhylla mi med så blir folk sjokkerte når de kommer på besøk. Nei, helt ærlig talt - hvis noen blir skremt vekk av alternative bøker i bokhylla, så er det dem det er noe galt med og ikke oss som leser slik litteratur! Mellom to verdener-boka forklarer alt du skulle lure på - nå kommer det sikkert noen som skal skrive hvor dum jeg er som syns den boka er bra uten at de engang har lest den og vet hva det dreier seg om bare fordi de syns at de har rett for de har jo ikke opplevd noe overnaturlig eller har noe kjennskap til den! Jeg vil iallefall anbefale den boka. Den forklarer mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 18. januar 2009 #44 Del Skrevet 18. januar 2009 Linken viser jo litt. Eg syns det er gale når dei som seier dei er synske forteller foreldre at barnet deira er dødt. Eller at barn som har sjukdomar kjem til å bli betre osv. Dersom du søker sylvia brown på youtube, får du opp veldig mykje negativt. Og det vesle eg har sett av ho, gir meg ein vond smak i munnen. Eks- mannen skal ha sagt at ho har innrømt ovanfor han at ho berre driv med gjettingar. Han kan jo vere ein bitter eks- mann, ikkje nødvendigvis ei påliteleg kjelde. Men ho tar mykje feil. Er ingen tvil om at dette er bedrageri i mine auge. No når eg søker i google, så ser eg at ho til og med uglesett på eit alternativt forum. Les boka hennes, eller bøkene og så kan du si hva du syns om henne istedet for å google henne og se hva enkelte mener og tror om henne. Få litt mer info og gå litt mer i dybden, du sitter jo og gjetter selv her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ce'Nedra Skrevet 18. januar 2009 #45 Del Skrevet 18. januar 2009 Så lenge det er folk som bare har en sær hobby, og ikke et livssyn som de skal omvende meg til, er det helt greit. Har venner som driver med paragliding, samler på stein, som driver med modellfly og en som går i scrappeklubb. Gidder ikke å sette meg ned å tenke over om hobbien deres blir for merkelig til at jeg kan omgås dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 18. januar 2009 #46 Del Skrevet 18. januar 2009 Les boka hennes, eller bøkene og så kan du si hva du syns om henne istedet for å google henne og se hva enkelte mener og tror om henne. Få litt mer info og gå litt mer i dybden, du sitter jo og gjetter selv her. - Dei laga nyheitsinnslag om kor feil ho tar. - Til og med alternative personar meina ho er falsk. - Youtube har utallige klipp med ting ho seier som er riv ruskande gale. Tatt frå eit show ho var med på. - Ho hadde mange spådommar for både 2007 og 2008 som var heilt feil. Eg trenger ikkje bruke noko pengar på boka hennar, nei. På eit slikt show med publikum. Syns du det er greit at ho seier rett ut til foreldra at den savna sonen deira er død? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #47 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg har noen venninner som er ganske mye mer alternative enn meg - de legger tarotkort nesten hver gang vi treffes, kjøper steiner og prøver av og til rimelig sær alternativ behandling (mest for psyken, de går jo til lege om det er noe annet). Men de er oppegående, kloke, empatiske og interessante mennesker, og det kunne ikke falle meg inn å trekke meg unna dem fordi de er alternative. Om de hadde prøvd å lempe "troen" sin over på meg (det er forresten ikke nødvendigvis snakk om tro, men åpenhet - hos noen naivitet - og å finne flere innfallsvinkler til å løse ulike problemer) og ikke respektert meg for mine meninger, ville vi antagelig ikke vært like gode venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 19. januar 2009 #48 Del Skrevet 19. januar 2009 - Dei laga nyheitsinnslag om kor feil ho tar. - Til og med alternative personar meina ho er falsk. - Youtube har utallige klipp med ting ho seier som er riv ruskande gale. Tatt frå eit show ho var med på. - Ho hadde mange spådommar for både 2007 og 2008 som var heilt feil. Eg trenger ikkje bruke noko pengar på boka hennar, nei. På eit slikt show med publikum. Syns du det er greit at ho seier rett ut til foreldra at den savna sonen deira er død? Du kan leie den på biblioteket, men skal ikke presse deg til noe jeg. Jeg har mitt syn på ting, du har ditt syn vi er vel enige begge to om at vi ikke blir enige her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #49 Del Skrevet 19. januar 2009 Hehe, det er faen ikke rart hun fremdeles har tilhengere. De er -helt- overbevist. Trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heming Skrevet 19. januar 2009 #50 Del Skrevet 19. januar 2009 Hehe, det er faen ikke rart hun fremdeles har tilhengere. De er -helt- overbevist. Trist. Trist for deg ja. Synd for din del at du velger å fokusere på det. Vi fokuserer da aldri på at du syns dette er trist. Du gagner dermed ingen. Ikke deg selv engang. Det er trist, men jeg gidder ikke gå å tenke på det. Jeg har lest denne boken av sylvia brown, og syns hun imponerer. Hun kan sitte foran hundrevis av folk, og hvis hun tar en feil an hundre blir hun halshugget her inne. Og folk henviser til youtube og google som kilder. Gi meg ei pause a! Google og youtube? Tror jeg vet hvilken video du mener, der hvor hun tar feil også. Alle tar feil. Hun er ikke noe overmennske, hun er et menneske og det glemmer slike som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 19. januar 2009 #51 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Og folk henviser til youtube og google som kilder. Gi meg ei pause a! Google og youtube? Tror jeg vet hvilken video du mener, der hvor hun tar feil også. Alle tar feil. Hun er ikke noe overmennske, hun er et menneske og det glemmer slike som deg. Viodeoer. Ho tar feil ganske ofte. Store feil. Sjølvsagt gjer alle feil, men når ho sitter og seier at sonen til to bekymra foreldre er død, så syns eg det er ganske forkasteleg. Og det er ikkje den einaste grove feilen ho har tatt. Er du klar over kva sånt gjer med menneskjer? Eg syns det er heilt utruleg at du ikkje viser noko skeptisisme etter å ha gjort eit raskt søk på ho! Gi meg ein link som fortel noko om kor påliteleg ho er. Finn noko som seier at ho er flink i det ho gjer. Slik eg ser det, utnytter ho sårbare personar på verste vis. Ein synsk uttaler seg om Sylvia B Her seier ho bl.a: She's a Plagiarist -- I'm a professional novelist. If I so much as copy a sentence from another author, I have to make it very clear that I've done so. Sylvia, however, seems content to pass whole paragraphs off as her own Les eksempelet i artikkelen. Det er ikkje rart bøkene hennar er bra, når ho kopierer alt frå andre. She's a Convicted Felon -- In 1992, Sylvia Browne and her then-husband were convicted of Grand Theft and Investment Fraud Dette var når ho var 56år. Diskusjon om Sylvia Bron på paranormal.no Predictions 2006 Endret 19. januar 2009 av Infralove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 19. januar 2009 #52 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg skal dra på biblioteket og låne masse alternative-bøker og fylle bokhylla mi med så blir folk sjokkerte når de kommer på besøk. Nei, helt ærlig talt - hvis noen blir skremt vekk av alternative bøker i bokhylla, så er det dem det er noe galt med og ikke oss som leser slik litteratur! Mellom to verdener-boka forklarer alt du skulle lure på - nå kommer det sikkert noen som skal skrive hvor dum jeg er som syns den boka er bra uten at de engang har lest den og vet hva det dreier seg om bare fordi de syns at de har rett for de har jo ikke opplevd noe overnaturlig eller har noe kjennskap til den! Jeg vil iallefall anbefale den boka. Den forklarer mye. Hehehe Jeg tror nok hun vet hva hun snakker om. Så godt mulig jeg går for den boka, til tross for "advarsler", hehe. Takk. Trist for deg ja. Synd for din del at du velger å fokusere på det. Vi fokuserer da aldri på at du syns dette er trist. Du gagner dermed ingen. Ikke deg selv engang. Det er trist, men jeg gidder ikke gå å tenke på det. Jeg har lest denne boken av sylvia brown, og syns hun imponerer. Hun kan sitte foran hundrevis av folk, og hvis hun tar en feil an hundre blir hun halshugget her inne. Og folk henviser til youtube og google som kilder. Gi meg ei pause a! Google og youtube? Tror jeg vet hvilken video du mener, der hvor hun tar feil også. Alle tar feil. Hun er ikke noe overmennske, hun er et menneske og det glemmer slike som deg. Jeg syns og kilder til youtube også videre er rimelig dårlige kilder. Hvem som helst kan jo legge ut der. Viodeoer. Ho tar feil ganske ofte. Store feil. Sjølvsagt gjer alle feil, men når ho sitter og seier at sonen til to bekymra foreldre er død, så syns eg det er ganske forkasteleg. Og det er ikkje den einaste grove feilen ho har tatt. Er du klar over kva sånt gjer med menneskjer? Eg syns det er heilt utruleg at du ikkje viser noko skeptisisme etter å ha gjort eit raskt søk på ho! Gi meg ein link som fortel noko om kor påliteleg ho er. Finn noko som seier at ho er flink i det ho gjer. Slik eg ser det, utnytter ho sårbare personar på verste vis. Ein synsk uttaler seg om Sylvia B Her seier ho bl.a: Les eksempelet i artikkelen. Det er ikkje rart bøkene hennar er bra, når ho kopierer alt frå andre. Dette var når ho var 56år. Diskusjon om Sylvia Bron på paranormal.no Predictions 2006 Det blir litt på samme måte som når dere skeptikere her ønsker håndfaste bevis på åndeverdene (eller hva dere velger å kalle det - Gud om du vil). Hvor mange "leser" ikke Sylvia Browne for egentlig? Og hvem har lagt ut og laget de youtubevideoene? Ikke at jeg på død og liv må tro på henne, men hvorfor er disse videoene bevis i seg selv da? Tror hun "leser" for veldig mange, og når man åpner seg for så mye på en gang, noe hun prøver/gjør, så er det ikke rart man tar inn "feil ånd". Ikke at jeg forsvarer henne, for jeg er enig i at hun er for, tja hva skal jeg si. Hun er altfor direkte og sparer ikke på noe, og vreldig bastant. Andre medium er mer spørrende eller bekreftende. Jeg tror et mediumyrke kan uttarte seg på samme måte som et annet yrke. De som har jobbet lenge med det syns leken er lett og man merker tydelig forskjell i arbeidsmetoden til en 30åring VS en 60åring. Arbeidsmetoene kan også variere. Jeg syns hun bare begynner å bli for vandt til å ha rett. Som igjen fører til at hun bommer. Men hun er fortsatt klarsynt, bare ikke like bevisst. Det er nå min mening. Angående den ene youtube videoen. Jeg aner ikke om hun tok feil en gang for rakk ikke å lese en noe av hva feilene hun oppga var. Jaja... Tror for det at hun skriver gode bøker. Endret 19. januar 2009 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #53 Del Skrevet 19. januar 2009 Du er kildekritisk, men tror glatt på hva dama lirer av seg i bøkene sine? Hva faen liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 19. januar 2009 #54 Del Skrevet 19. januar 2009 Noen lenker til dere uutdannede, uvitende alternative mennesker: http://www.clevelandskeptics.org/2008/12/h...be-dragons.html Enjoy enlightenment. Hva vet vel du hva slags utdannelser vi har/ikke har? Selv har jeg to. Jeg tror det holder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 20. januar 2009 #55 Del Skrevet 20. januar 2009 Du er kildekritisk, men tror glatt på hva dama lirer av seg i bøkene sine? Hva faen liksom? Hvem snakker du til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #56 Del Skrevet 20. januar 2009 Hva vet vel du hva slags utdannelser vi har/ikke har? Selv har jeg to. Jeg tror det holder... Jeg kjenner også til en islamsk mann med doktorgrad i molekylærbilogi som fornekter evolusjonsteorien med bakgrunn i tro. Åpenbart gjør ikke utdanning dumme mennesker mer kritiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 20. januar 2009 #57 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg kjenner også til en islamsk mann med doktorgrad i molekylærbilogi som fornekter evolusjonsteorien med bakgrunn i tro. Åpenbart gjør ikke utdanning dumme mennesker mer kritiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 20. januar 2009 #58 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg kjenner også til en islamsk mann med doktorgrad i molekylærbilogi som fornekter evolusjonsteorien med bakgrunn i tro. Åpenbart gjør ikke utdanning dumme mennesker mer kritiske. Ok, for å gjøre ting litt klarere: Jeg er skeptisk til det meste. (tro det eller ei) jeg kan ta kontakt med medium og få en reading men tar det med en klype salt - til jeg selv ser at det skjer. Jeg trodde egentlig ikke ånder fantes før jeg opplevde/så det selv. Så du trenger ikke kalle meg dum fordi jeg har et annet syn på ting enn det akkurat du har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #59 Del Skrevet 20. januar 2009 Problemet er at du tar opplevelsene som god fisk, når du vet hvor flink hjernen er til å lure en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piskfisk Skrevet 20. januar 2009 #60 Del Skrevet 20. januar 2009 Mediumer er gode på å lese kroppsspråket deres, det har ikke noe med det overnaturlige å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå