Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #1 Del Skrevet 16. januar 2009 La oss si at du får deg en ny venn eller venninne som du liker veldig godt. Vedkommende er smart, oppegående og morsom å være sammen med, og så finner du ut at han eller hun er litt alternative. Det vil si, at han eller hun har et alternativt syn på tilværelsen, tilhører en alternativ religion eller trosretning, eller rett og slett "bare" at vedkommende har alternative hobbyer. Det være seg sysling med tarotkort, samling av stener, slikt noe. Og at vedkommendes bokhylle også bærer preg av dette. Ville du fortsatt ha vært venn med vedkommende? Ville dette påvirket ditt syn på ham eller henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #2 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg synes de er merkelige, og fatter ikke hvordan det går an å være så irrasjonelt i vårt vestlige samfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonicaR Skrevet 17. januar 2009 #3 Del Skrevet 17. januar 2009 Merkelige kan de gjerne være... Men jeg ville absolutt ikke sette tilside et vennskap fordi h*n har noe "alternativt" på gang... Har 2 venner i den "kategorien". Og som alle de andre vennene mine er de VERDENS KOSELIGSTE mennesker som jeg aldri ville byttet ut... Interessante, oppegående og kloke mennesker som har en annet syn på visse ting enn jeg selv har... Men FY så kjedelig om alle hadde vært lik meg.....!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Anna_* Skrevet 17. januar 2009 #4 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg er litt "alternativ". Har bare venner som er "alternativ" og vi hører på hva stenen sier til oss, at ingen dag er lik. Folk som vil snakke om andre ting enn stenen, kan finne seg et annet sted å "snakke" da vi ikke har noe annet til felles. Å være "alternativ" er en "SIRKEL" uten like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #5 Del Skrevet 17. januar 2009 Uff, nei. Disse scientologene kan være plagsomme, og selv om de er hyggelig til å begynne med, leter de alltid etter en mulighet for å misjonere ovenfor deg ved et senere tidspunkt. Selvfølgelig er de hyggelige, det er da svært ofte trivelige folk, som pga noen vanskeligheter finner minipsykiatrien og personlighetsutviklingsmodellene til Hubbard attraktive. Jeg syns også det er et utrolig dårlig utgangspunkt for å være venner, å velge seg vennskap som er basert på en hobby du må betale i dyre dommer for å drive med, men det har vel litt sånn frimureri-sjarm (har ikke noe til overs for dette, heller). Regn med å få manipulerende spørsmål som går i retning av at det er litt usikkert om vennen din kan anbefale deg, men det kan tenkes det er en mulighet, osv. Alt selvfølgelig i god tro, jeg har heller ikke inntrykk av at dette er snakk om sadistiske mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinna Skrevet 17. januar 2009 #6 Del Skrevet 17. januar 2009 Hvis man med alternativ mener folk som: kommer i kontakt med døde menneskerdriver med åndeutdrivelse eller tror på såntså reagerer jeg veldig negativt. Folk som sier at de kan hjelpe folk til å komme i kontakt med døde mennesker er for meg svindlere og bedragere. De utnytter veldig ofte mennesker som er i en desperat livssituasjon og ofte i stor sorg - og det må være noe av det simpleste av det simple - hakket verre enn å stjele vesken fra oldemor eller sukkertøy fra barn. Så er det de som driver ut onde ånder fra eldre hus ol ... det er og svindel - men mest latterlig. Spesielle religioner og livssyn er noe helt annet. Det er noe man tror på og oftest holder for seg selv .. hvis man da ikke prøver å dytte det på andre .. Men greit nok hvis man har sin stille tro sammen med likesinnede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klapp Skrevet 17. januar 2009 #7 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg er litt "alternativ". Har bare venner som er "alternativ" og vi hører på hva stenen sier til oss, at ingen dag er lik. Folk som vil snakke om andre ting enn stenen, kan finne seg et annet sted å "snakke" da vi ikke har noe annet til felles. Å være "alternativ" er en "SIRKEL" uten like. Denne sarkasmen likte jeg, faktisk. Det er motsatt hele veien... Du er alternativ, men snakker bare med stenen. Ingen dag er lik, sier stenen. Men å snakke om andre ting enn stenen, kan finne et annet sted fordi vi ikke har noe til felles. Å være alernativ er en dag "uten like", jeg har bare venner som er alternative. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #8 Del Skrevet 17. januar 2009 Uff, nei. Disse scientologene kan være plagsomme, og selv om de er hyggelig til å begynne med, leter de alltid etter en mulighet for å misjonere ovenfor deg ved et senere tidspunkt. Selvfølgelig er de hyggelige, det er da svært ofte trivelige folk, som pga noen vanskeligheter finner minipsykiatrien og personlighetsutviklingsmodellene til Hubbard attraktive. Jeg syns også det er et utrolig dårlig utgangspunkt for å være venner, å velge seg vennskap som er basert på en hobby du må betale i dyre dommer for å drive med, men det har vel litt sånn frimureri-sjarm (har ikke noe til overs for dette, heller). Regn med å få manipulerende spørsmål som går i retning av at det er litt usikkert om vennen din kan anbefale deg, men det kan tenkes det er en mulighet, osv. Alt selvfølgelig i god tro, jeg har heller ikke inntrykk av at dette er snakk om sadistiske mennesker. Du tiltrekker deg sære mennesker, enda den sære sorten av alternative mennesker. Tilogmed jeg som ikke er alternativ på en slik måte, har ikke til dags dato møtt noen som er så overfladisk opptatt av å forvandle meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 #9 Del Skrevet 17. januar 2009 Hahaha. Jeg har tarotkort og kjenner klarsynte folk. Men jeg lar da ikke være å være venner med dem som ikke er klarsynte for det, eller med dem som ikke har tarotkort, ikke vet hva et chakra er, aldri har hørt om pendulering, eller som tror på Allah, eller Gud, eller Jahve, eller som ikke tror i det hele tatt.. Altså, de tingene der tilhører rett og slett ikke eksklusjonskriteriene mine for vennskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Langsyne Skrevet 17. januar 2009 #10 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Slike ting blir for tilfeldig for meg. Jeg kjenner kristne, buddhister, ateister og alternative, og har respekt for disse menneskene. Kan være kjempe mye man har tilfelles, selvom man har forskjellige syn... mange av de har jeg rett og slett en stor takknemlighet for at jeg har truffet, fordi de er blitt gode venner jeg ikke ville vært foruten til dags dato. Hvis jeg mister en venn pga forskjellige syn på ting eller en som ikke takler en tankemåte, er det da ikke noe særlig til person man har mistet. Du som ikke tørr å diskutere med de som mener noe annet, det er jo litt dumt, da.... jeg har ikke opplevd annet enn åpenhet der. Endret 17. januar 2009 av Langsyne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 17. januar 2009 #11 Del Skrevet 17. januar 2009 Det hadde vært drit kult å hatt en venninne med like mye lidenskap for det alternative som meg. Ikke no problem. Det hadde da aldri bydd på problemer. Men hva har bokhyllen med saken å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 17. januar 2009 #12 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Hvis man med alternativ mener folk som:kommer i kontakt med døde menneskerdriver med åndeutdrivelse eller tror på såntså reagerer jeg veldig negativt. Folk som sier at de kan hjelpe folk til å komme i kontakt med døde mennesker er for meg svindlere og bedragere. De utnytter veldig ofte mennesker som er i en desperat livssituasjon og ofte i stor sorg - og det må være noe av det simpleste av det simple - hakket verre enn å stjele vesken fra oldemor eller sukkertøy fra barn. Så er det de som driver ut onde ånder fra eldre hus ol ... det er og svindel - men mest latterlig. Spesielle religioner og livssyn er noe helt annet. Det er noe man tror på og oftest holder for seg selv .. hvis man da ikke prøver å dytte det på andre .. Men greit nok hvis man har sin stille tro sammen med likesinnede. Hvis et medium gjør det du tenker om dem, bedriver dem "svart magi". Og det er ikke riktig. Det finnes dessverre mange luringer der ute, men alle er faktisk ikke det. Har masnge prøvd å dytte på deg det å snakke med de døde for deg også videre? Med tanke på det at du mener folk dytter dette på andre. Forstår jo at det er slitsomt hvis du opplever dette mye. Endret 17. januar 2009 av LilleCanCan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 17. januar 2009 #13 Del Skrevet 17. januar 2009 Ville du fortsatt ha vært venn med vedkommende? Sjølvsagt. Ville dette påvirket ditt syn på ham eller henne? Ikkje den eigenskapen i seg sjølv, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tanita Skrevet 18. januar 2009 #14 Del Skrevet 18. januar 2009 Det hadde vært drit kult å hatt en venninne med like mye lidenskap for det alternative som meg. Ikke no problem. Det hadde da aldri bydd på problemer. Men hva har bokhyllen med saken å gjøre? Det var sikkert ei bok der som var litt alternativ. Jeg har også ei bok i bokhylla som er alternativ. Mellom to verdener heter den, av Sylvia Browne. Det betyr ikke at jeg er opphengt i spøkelser og ånder for det, men det finnes da mer mellom himmel og jord enn det de fleste tror. Uansett, slike ting snakker jeg ikke om med andre, kun et par venner som selv er litt "alternative" og deler mitt syn. Ja, for man må jo ikke skremme vekk "venner"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleCanCan Skrevet 18. januar 2009 #15 Del Skrevet 18. januar 2009 Er den Sylvia Browne boka bra Tanita? Du hadde blitt skremt av bokhylla mi, jeg har statuer der til og med som er alternative. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2009 #16 Del Skrevet 18. januar 2009 Sylvia Brown er den største svindlerkjerringa i hele businessen. Hvis noen helhjertet tror på henne her, synes jeg synd på vedkommende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pjukset Skrevet 18. januar 2009 #17 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg er selv alternativ, men jeg har en sunn innstilling til det. Dvs jeg tror ikke blindt på alt, men jeg er absolutt åpen. Alternativt kan være så mangt, tarotkort, ånder, spiritisme, meditasjon, klarsynte, homeopat, blablabla. Jeg har ei venninne som drev med tarotkort i mange år. Jeg husker jeg syntes hu var temmelig sær og forstod ikke hvordan noen orket å tro på sånt pjatt. Jeg ville dog aldri vurdert å være mindre venn med henne! Meditasjon var tidligere noe som kun var assosiert med religion, men nå har dette blitt en treningsform for å oppnå avslapping. Jeg har rista på huet av meditering i mange år og ikke skjønt vitsen. Nå som jeg har lært meg enkel meditasjon, så forstår jeg hvorfor så mange gjør det. Jeg gikk også til homeopat, det var en tilfeldighet fordi det var ingen hjelp å få hos lege, og jeg kom til et punkt hvor jeg ville prøve noe annet. Lang historie kort, jeg ble frisk. (jeg gidder ikke ha en diskusjon om placebo). Jeg har også opplevd å få hakeslepp over klarsynte som man skulle tro hadde vært en flue på veggen gjennom hele ens liv. MEN, jeg har opplevd det motsatte også, alternative ting som ikke har gjort noe som helst til eller fra. Derfor har jeg en sunn skeptisme til det, men siden jeg har opplevd det jeg har, så er jeg absolutt åpen. Ei venninne har vært kronisk syk i årevis, det eneste legene gjør er å proppe i henne kortision for at hun skal være frisk i 1 mnd, også blir hu liggende igjen. Jeg leste om tilstanden hennes på nett og fant ut at det fantes en god behandlingsform, men dette var da alternativt. Jeg tipset henne, og fikk bare til svar at hun gadd ikke å prøve, hun trodde ikke på sånt. Det er en ærlig sak, for all del. Men jeg forstår ikke dette "trasset", spiller det egentlig noen rolle om man tror på det eller ikke når det er snakk om ens egen helse? Er man villig til å leve et liv full av ubehag, bare fordi man ikke tror? Jaja, en liten digresjon Jeg er nok definitivt den "alternative" i vennegjengen, men jeg holder ting stort sett for meg selv. Hvis de syns jeg er rar pga det, så dem om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heming Skrevet 18. januar 2009 #18 Del Skrevet 18. januar 2009 Hadde likt det. de er fargerike og vennlige. gjerne vakre, mystiske, fin hud velstelte. sunne og medfølende. det hadde ikke gjort meg noe nei. hadde lært noe og kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 18. januar 2009 #19 Del Skrevet 18. januar 2009 Jeg synes egentlig disse alternative mennesker. Som du kaller dem er mer interesange en hva de såkalte vanlige mennesker er. Selv om jeg ikke liker ordet normalt siden flertallet avgjør hva som er normalt. og som Rossau sa flertallet har ikke alltid rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 18. januar 2009 #20 Del Skrevet 18. januar 2009 Dersom jeg allerede har blitt kjent med ett menneske som smart, oppegående og morsom, en jeg liker veldig godt, så skjønner jeg ikke hvorfor noe som ett alternativt syn eller en annen religion skulle ha noen innvirkning på dette. Nå liker jeg alternativt jeg da, og jeg synes det er interessant å ha venner fra andre kulturer og religioner. Tilhører ingen religion selv, men har venner som er kristne, muslimer, katolikker, har sin egen tolkning av troen sin, og de som ikke tror. Deres tro, er ikke grunnen til vårt vennskap, og deres tro kunne aldri gjort at jeg valgte dem vekk. Har også venner som er alternative, driver med forskjellige ting, og jeg liker den siden, synes den er spennende, og finner det å se livet på en litt annen måte en hvermansen, bare er ett stort pluss. Noe jeg kan lære av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå