Gjest intim? Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Har tenkt å barbere meg litt igjen. Har i en lengre periode brukt saks og klippet hårene, så de ikke er så lange, men det er vanskelig å kippe inne i skjeden. Men jeg husker fra da jeg barberte meg glatt at jeg fikk en del nupper og kløe i skjeden, pluss kviselignende utslett/røde prikker/inngrodd hårsekk på venusberget. !! Så jeg sluttet og begynte med saks... Men nå har jeg tenkt å bruke saks på venusberget og barberhøvel inni skjeden. Er det noen andre som gjør det slik? Det blir kanskje litt kløe allikevel inni skjeden, eller? ...men jeg har kjøpt barberskum...nye barberblad... og noe som heter "Medicated Zero Bumps, pads for bikini and underarm"...prevents and treats bumps, står det... noen som har prøvd det? Det er fra Sally Hansen. Soothing Brazilian formula står det. Tror dere det bare blir verre av å bruke det inni skjeden? Kanskje det bare er ment på "bikinilinjen"?---hmm...men da hadde det vel stått en advarsel... gud! Vil bare gjøre dette rett for en gangs skyld... Noen som klipper venusberget og barberer skjeden? ...tips?
Gjest Miley Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Har du hår inne i skjeden? Dersom du mener inn oppi ville jeg nok ikke barbert noe der nei.
Gjest LanaLane Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 (endret) Tenkte det samme, inni SKJEDEN???? Mener du ikke innom kjønnsleppene eller noe lignende? edit: Lurer på hvordan du får barberhøvelen oppi og jeg.... Endret 16. januar 2009 av LanaLane
Gjest dalieo Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Legger denne i mine innlegg for dette vil jeg få med meg
Gjest intim? Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 kjære vene...jeg skriver bare det jeg tenker der og da... jeg mener ikke inne i skjedeåpningen, nei, jeg mener innom kjønnsleppene eller noe lignende, ja, LanaLane! Jo, jeg er kvinne. Kan dere ikke svare på det jeg spør om, da..please..nå som jeg har innrømmet mine ordfeil og alt
Gjest LanaLane Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 kjære vene...jeg skriver bare det jeg tenker der og da... jeg mener ikke inne i skjedeåpningen, nei, jeg mener innom kjønnsleppene eller noe lignende, ja, LanaLane! Jo, jeg er kvinne. Kan dere ikke svare på det jeg spør om, da..please..nå som jeg har innrømmet mine ordfeil og alt Jeg bruker høvel på alt, men husker de første gangene at det ble mye nupper. Bruker balsam på først før jeg barberer så blir det så lett atte:) Men du må nok ha tålmodighet, til huden der nede venner seg til det:)
Papaya84 Skrevet 17. januar 2009 #8 Skrevet 17. januar 2009 Jeg bruker hårfjerningskrem over alt. Funker ikke med høvel for meg, blir bare nuppete og inngrodde hår
ynskje Skrevet 18. januar 2009 #10 Skrevet 18. januar 2009 Jeg bruker hårfjerningskrem over alt. Funker ikke med høvel for meg, blir bare nuppete og inngrodde hår Er det ikke fryktelig vondt med hårfjerningskrem inne med kjønnsleppene? Ser liksom for meg at den svir vekk både hud og hår..
Papaya84 Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Er det ikke fryktelig vondt med hårfjerningskrem inne med kjønnsleppene? Ser liksom for meg at den svir vekk både hud og hår.. Nei ikke i det hele tatt faktisk. Jeg er veldig forsiktig slik at det ikke kommer krem på de aller mest ømfintlige stedene, eller hva jeg skal si, helt innved sjede åpning og sånn. Jeg passer også på å aldri ha kremen på lenger en minste anbefalte tid. dersom ikke alt håret forsvinner tar jeg heller å napper med en pinsett evt barberer et lite område:)
Gjest LanaLane Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Oi!!! Har du hår INNI skjeden? Du har visst ikke lest hele tråden du?
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 Dette vil sikker høres litt rart ut i og med at jeg er mann og greier... Men jenter er elendige til å barbere seg både her og der, det er ikke rart dere får nupper og utslett. Det er et par ting som trengs for å få en god shave: 1. varm vann. 2. Godt barberskum, drit i gilette. Få tak i noe på et parfymeri eller prøv bodyshop sin, den er fin. 3. Skarp høvel 4. At du fukter håret skikkelig før du tar på skum. 5. At du først barberer med håret, så tar på en runde til med skum og så barberer forsiktig mot håret. Husk å ha på en parfymefri lotion etterpå. Dette med å fukte håret skikkelig kan jeg nesten ikke stresse nok. Hilsen erfaren musebarberer
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 Dette vil sikker høres litt rart ut i og med at jeg er mann og greier... Men jenter er elendige til å barbere seg både her og der, det er ikke rart dere får nupper og utslett. Det er et par ting som trengs for å få en god shave: 1. varm vann. 2. Godt barberskum, drit i gilette. Få tak i noe på et parfymeri eller prøv bodyshop sin, den er fin. 3. Skarp høvel 4. At du fukter håret skikkelig før du tar på skum. 5. At du først barberer med håret, så tar på en runde til med skum og så barberer forsiktig mot håret. Husk å ha på en parfymefri lotion etterpå. Dette med å fukte håret skikkelig kan jeg nesten ikke stresse nok. Hilsen erfaren musebarberer Hahahaha, FUKTE håret?! Jeg ser for meg at du begynner på hodet til kjerringen jeg nå! Hahaha! Hvor mye hår pleier egentlig du å begynne med? Slik det høres ut, virker det som at du forventer en hel liten manke der nede, før man tar høvelen fatt. hehehehe
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 19. januar 2009 #17 Skrevet 19. januar 2009 Hahahaha, FUKTE håret?! Jeg ser for meg at du begynner på hodet til kjerringen jeg nå! Hahaha! Hvor mye hår pleier egentlig du å begynne med? Slik det høres ut, virker det som at du forventer en hel liten manke der nede, før man tar høvelen fatt. hehehehe Regner med at hårmengden er omtrent som i mitt ansikt etter 4 - 5 dager, kall det lang tredagers om du vil...
Papaya84 Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 Hva slags krem er å anbefale da ? Jeg bruker veet sine. Nå bruker jeg en i en grønn pumpeflaske som du kun trenger å ha på i 3-4 minutter. Men vær forsiktig så du ikke ender opp med utslett. Ikke behagelig å ha utslett i ette området kan jeg tenke meg Prøv et lite område først:)
Gjest intim? Skrevet 21. januar 2009 #19 Skrevet 21. januar 2009 Hei! Jeg er så fornøyd nå! ...så jeg bare MÅ fortelle dere hvordan jeg gjorde det! La sammen mange gode råd! Jeg barberte ikke "venusberget", bare klippet alle hårene, så det er velfrisert. Så barberte jeg kjønnsleppene, for det er jo der det er best å være glattbarbert! Slik gjorde jeg!: 1. Lang, varm dusj. 2. Skyldte med kaldt vann. 3. Hadde på Gillette Satin barberskum og lot det virke i 3 minutter. 4. Barberte med Gillette Venus Vibrance, nytt barberblad, og skyldte med kaldt vann. Først med hårene, så bittelitt mot hårene, men ikke mye! 5. Dusjet igjen med varmt / lunkent vann for å bli ren. 6. Dusjet med kaldt vann. 7. Brukte Sally Hanen Brazilian pads. Lot det tørke en liten stund. (hadde fått et lite kutt, men virket som dette fikset det, for har ikke sett det etterpå) 8. Smurte med Neutral Sinksalve. 9. La meg uten klær. Helt fantastisk...og har ikke hatt plager med nupper! Bruker bomullsundertøy og går en del naken under skjørt hjemme, da. Åh, for første gang er jeg nuppe- og sårfri! Deilig! Trenger bare å bruke litt tid!
Gjest CS Skrevet 2. mars 2009 #20 Skrevet 2. mars 2009 Først bruker du skrubbekrem der du har lyst og barbere deg. For skrubbekremen fjerner død hud. Så skyller du det av. Så smører du et tynt lag med asan bikini på det området du har lyst å barbere. Også barberer du med hårene først, og deretter mot hårene. På denne måten får du er glatt hud. Men husk og bruke unirens etter barbering. (dette produktet får du kjøpt på kondomeriet og på Vita) Når man bruker unirens så er du sikker på at du ikke får noe utslett eller røde prikker. Du må alltids huske at man må ta seg god tid til barbering. Vist man stresser kan det gjøre slik at huden blir rød og sår, og du får ennu mer problemer neste gang du skal barbere deg. Jeg er selv plaget med utslett/prikker, etter barbering. Men av og til så bruker jeg å vokse bort alt håret neden til. For da når håret vokser ut, så er det kjempe lett og barbere seg. Og mindre sjanse for rødeprikker:) Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå