Whitechick Skrevet 16. januar 2009 #21 Skrevet 16. januar 2009 Så utrolig trist, provoserende og overfladisk inlegg!!! De fleste mennesker er faktisk pene! Det at du har vært modell gjør deg ikke penere enn vanlige mennesker.. Så slutt å plag oss med dine hjernedøde tanker !
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #22 Skrevet 16. januar 2009 Er der verre for de som er pene/vakre å bli gamle enn for de som har et mer alminnelig utseende, eller de som er direkte stygge? Jeg har alltid vært veldig pen og har jobbet som modell og nå merker jeg at rynkene kommer og at jeg må jobbe ekstra for å holde figuren. Jeg har aldri måttet tenke på sånne ting før. Utseende har alltid vært noe jeg har vært fornøyd med. Det kan da ikke være så ille å bli eldre når man i utgangspunktet ikke har noe utseende å miste…? Jeg håper jeg ikke kjenner deg, Veronika.
Xanadus Skrevet 16. januar 2009 #23 Skrevet 16. januar 2009 Det kan da ikke være så ille å bli eldre når man i utgangspunktet ikke har noe utseende å miste…? Jeg er målløs!! Hvilken rett har du til å bestemme hvem som er pen?
Gjest Older Skrevet 16. januar 2009 #24 Skrevet 16. januar 2009 Er der verre for de som er pene/vakre å bli gamle enn for de som har et mer alminnelig utseende, eller de som er direkte stygge? Jeg har alltid vært veldig pen og har jobbet som modell og nå merker jeg at rynkene kommer og at jeg må jobbe ekstra for å holde figuren. Jeg har aldri måttet tenke på sånne ting før. Utseende har alltid vært noe jeg har vært fornøyd med. Det kan da ikke være så ille å bli eldre når man i utgangspunktet ikke har noe utseende å miste…? Jeg vet ikke, jeg tror det heller er slik at det er noen som knytter selvbildet sitt sterkere opp mot mangel på rynker, og noen som ikke tar det så tungt. Det høres jo logisk ut, det du sier, men jeg ser ofte at vakre mennesker er vakre når de blir eldre også, selv damene. Mye av skjønnheten kommer fra beinstrukturen i ansiktet, og den forandrer seg ikke. Noen eldres og ser mer spisse ut, andre eldres og ser mer koselige ut. Noen eldes og blir milf, andre eldes og blir bare gamle. Jeg så bilder av en dame her forleden dag, som var 71 og tok mer enn meg i benken, og var helt utrolig godt trent. Så tenker jeg på andre jeg har sett som er 71, og som ser ut som de er nær døden. Jeg sier til meg selv at livet ikke er over, selv når en har passert 30, men det er ikke så lett, jeg nærmer meg, jeg kan ikke blende inn med folk som spretter ut fra vgs lenger, jeg er blitt gammel, og jeg har brukt opp ungdomstida. Det er leit, men det fins forhåpentligvis muligheter for å ha det gøy som gammel også.
Gjest farge Skrevet 16. januar 2009 #25 Skrevet 16. januar 2009 Hehehe.. morsomt. De som gir deg oppmerksomhet i dag, er de samme som eldes med deg, og vil fortsette å gi deg oppmerksomhet videre! Dersom du fortjener det!
Gjest Older Skrevet 16. januar 2009 #26 Skrevet 16. januar 2009 Har du hørt om alderdomssykdommer? Gikt, demens, benskjørhet? Nedsatt syn og hørsel, dårligere balanse? Jeg tror det er mange damer som heller ville hatt gikt, enn f.eks effluvium (miste håret). Det er jo krise når damer begynner å miste håret (midlertidig) etter at de har født barn, og østrogenet som sørget for at mer hår ble produsert, igjen synker. Å være vakker er veldig viktig for kvinner, og tenk deg at det også var jobben din. Da tror jeg ikke det hjelper så mye å tenke på at det kunne vært så mye verre. Jeg titter heller ikke på reklame fra SOS barnebyer, hver gang jeg er nedfor. Men vi gutter har det kanskje lettere, det fins tross alt de av oss som er kjekke uten hår også, som Jason Statham.
Gjest LanaLane Skrevet 16. januar 2009 #27 Skrevet 16. januar 2009 Jeg tror det er mange damer som heller ville hatt gikt, enn f.eks effluvium (miste håret). Det er jo krise når damer begynner å miste håret (midlertidig) etter at de har født barn, og østrogenet som sørget for at mer hår ble produsert, igjen synker. Å være vakker er veldig viktig for kvinner, og tenk deg at det også var jobben din. Da tror jeg ikke det hjelper så mye å tenke på at det kunne vært så mye verre. Jeg titter heller ikke på reklame fra SOS barnebyer, hver gang jeg er nedfor. Men vi gutter har det kanskje lettere, det fins tross alt de av oss som er kjekke uten hår også, som Jason Statham. Om jeg mister håret skal jeg kjøpe meg en dødsdeilig parykk. Heller hårløs enn gikt takk.
Kirin Skrevet 16. januar 2009 #28 Skrevet 16. januar 2009 Er der verre for de som er pene/vakre å bli gamle enn for de som har et mer alminnelig utseende, eller de som er direkte stygge? Jeg har alltid vært veldig pen og har jobbet som modell og nå merker jeg at rynkene kommer og at jeg må jobbe ekstra for å holde figuren. Jeg har aldri måttet tenke på sånne ting før. Utseende har alltid vært noe jeg har vært fornøyd med. Det kan da ikke være så ille å bli eldre når man i utgangspunktet ikke har noe utseende å miste…? Jeg anser meg selv som relativt pen. Jeg er nå 33 år gammel, har begynt å få rynker, og synes ikke egentlig at det gjør meg noe mindre pen. Vi skal alle eldes, men det er så klart en fordel om man gjør det med stil. Og det innbærer å bære sin alder med verdighet. Livserfaring skal synes. Heldigvis er det slik for de fleste at livet har innhold. Jeg håper at jeg får lov til å bli riktig gammel, og at jeg da er priviligert nok til å ha mange gode ting å tenke tilbake på. Disse gode tingene er det som vil synes i ansiktet mitt når jeg ser meg i speilet om 50 år. Jeg håper det er massevis av smilerynker der, og forhåpentligvis ikke så mange bekymringsrynker. Jeg gleder meg til resten av livet mitt jeg. Men for å svare på spørsmålet; Ja det er nok verre å bli gammel for pene mennesker, hvis de bygger hele sitt selvbilde på sitt utseende. Triste greier, du har min medfølelse...
LilleCanCan Skrevet 16. januar 2009 #29 Skrevet 16. januar 2009 Hehe. Jeg tror ikke man tenker så mye på det som man skulle tro (før), jeg.
LilleCanCan Skrevet 16. januar 2009 #30 Skrevet 16. januar 2009 Jeg håper at jeg får lov til å bli riktig gammel, og at jeg da er priviligert nok til å ha mange gode ting å tenke tilbake på. Disse gode tingene er det som vil synes i ansiktet mitt når jeg ser meg i speilet om 50 år. Jeg håper det er massevis av smilerynker der, og forhåpentligvis ikke så mange bekymringsrynker. Jeg gleder meg til resten av livet mitt jeg. AH, ikke sant?
Gjest Ingeniøren Skrevet 16. januar 2009 #31 Skrevet 16. januar 2009 Jeg mener trådstarter har rett og dette bør ikke være kontroversielt. Dette handler om vår identitet, hva vi står for og hvem vi er. Det er to ting vi må være enige om: 1. Jo færre ting du baserer din identitet på, jo tøffere er det når en av disse forsvinner. 2. Pene mennesker vil i større grad kunne basere sin identitet på den ungdommelige skjønnheten enn mindre pene. Med disse to punktene er det lett å konkludere med at rynkene er vanskeligere å takle for pene. Viktig å påpeke her at mange pene selvsagt baserer identiteten sin på langt mer enn sin ungdommelige skjønnhet, men statistisk sett er det nok flere.
Gjest *smak* Skrevet 16. januar 2009 #32 Skrevet 16. januar 2009 Det er viktig at de såkalte billedskjønne har noe å falle tilbake på når de blir eldre. Det er ikke bra å bare leve av utseende, det er viktig å utvikle andre sider av seg selv også. Feks begynne å lese bøker, da har man med en gang noe å diskutere.
Kirin Skrevet 16. januar 2009 #33 Skrevet 16. januar 2009 Feks begynne å lese bøker, da har man med en gang noe å diskutere. Pene mennesker må lære seg å lese bøker. Den likte jeg!
Cata Skrevet 16. januar 2009 #34 Skrevet 16. januar 2009 Jeg mener også trådstarter har rett. Det må jo være mye verre å oppleve at utseendet forringes når man har vært vant til å være en smellvakker tenåring, enn det er for oss som ikke var spesielt pene som ungdommer og som nå bare blir bedre og bedre med alderen.
Gjest *smak* Skrevet 16. januar 2009 #35 Skrevet 16. januar 2009 Pene mennesker må lære seg å lese bøker. Den likte jeg! Kjekt at du likte svaret mitt!
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #36 Skrevet 16. januar 2009 Jeg vil tro dette har mye med selvtillitt å gjøre i tillegg til at det er individuelt. Noen pene mennesker syns det er lett å eldes, og noen syns det er vanskelig. Noen vanlig utseende mennesker syns det er lett, og andre syns det er vanskelig. Jeg tror nok at det med selvtillitt har mye å si i tillegg til at vi er forskjellig. Om en vakker kvinne alltid har spillet på utseendet, og aldri har tenkt på å spille på andre strenger enn dette så tror jeg det kan være vanskelig å miste det eneste man har å være stolt over på en måte. Mens vakre mennesker og alle andre som har lært å spille på flere strenger enn utseende de søler ikke de taper så mye når rynkene kommer. Fordi det er ikke det som betyr noe. Det er jo rett og slett synd på folk som ikke takler at alderen kommer. Det er jo så fantastisk! Selv er jeg nå 30 og utrolig lykkelig med hva livet har gitt meg til tross for masse motgang. Akkurat nå sitter jeg feks med en stor sorg i meg, men jeg vet det gjør meg sterkere og gir meg flere interessante aspekter i livet mitt. Jeg ville aldri ha vært 20 år igjen uanset tom jeg vet at jeg så fantastisk ut da, så syns jeg at jeg ser fantastisk ut nå også selv om jeg er langt fra perfekt, og noen ganger skulle ønske jeg veide 10 kg mindre. Men sånn er det. Det er ikke utseendet som betyr noe lenger. Jeg finner tryggheten inne i meg selv, ikke utenpå selv om jeg vet at menn fortsatt ser på meg som attraktiv. hva spiller det for noen rolle da? Hvor pen andre syns du er?
Gjest *smak* Skrevet 16. januar 2009 #37 Skrevet 16. januar 2009 Jeg vil tro dette har mye med selvtillitt å gjøre i tillegg til at det er individuelt. Noen pene mennesker syns det er lett å eldes, og noen syns det er vanskelig. Noen vanlig utseende mennesker syns det er lett, og andre syns det er vanskelig. Jeg tror nok at det med selvtillitt har mye å si i tillegg til at vi er forskjellig. Om en vakker kvinne alltid har spillet på utseendet, og aldri har tenkt på å spille på andre strenger enn dette så tror jeg det kan være vanskelig å miste det eneste man har å være stolt over på en måte. Mens vakre mennesker og alle andre som har lært å spille på flere strenger enn utseende de søler ikke de taper så mye når rynkene kommer. Fordi det er ikke det som betyr noe. Det er jo rett og slett synd på folk som ikke takler at alderen kommer. Det er jo så fantastisk! Selv er jeg nå 30 og utrolig lykkelig med hva livet har gitt meg til tross for masse motgang. Akkurat nå sitter jeg feks med en stor sorg i meg, men jeg vet det gjør meg sterkere og gir meg flere interessante aspekter i livet mitt. Jeg ville aldri ha vært 20 år igjen uanset tom jeg vet at jeg så fantastisk ut da, så syns jeg at jeg ser fantastisk ut nå også selv om jeg er langt fra perfekt, og noen ganger skulle ønske jeg veide 10 kg mindre. Men sånn er det. Det er ikke utseendet som betyr noe lenger. Jeg finner tryggheten inne i meg selv, ikke utenpå selv om jeg vet at menn fortsatt ser på meg som attraktiv. hva spiller det for noen rolle da? Hvor pen andre syns du er? Veldig klokt sagt! Jeg har utvilklet meg voldsomt etter å ha møtt motgang, så det stemmer.
Gjest Glør Skrevet 16. januar 2009 #38 Skrevet 16. januar 2009 Jeg tror det er mange damer som heller ville hatt gikt, enn f.eks effluvium (miste håret) Neppe alle. Etter å ha sett på nært hold hvor ille gikt kan være ville jeg heller vært skallet resten av livet enn å ha det. Hadde jeg fått stort hårtap hadde jeg bare skallett meg eller kjøpt parykk, men gikt hemmer en alvorlig i dagliglivet. Mange ting man ikke kan gjøre pga smerter, både av hobbyer og jobb.
Kamikatze Skrevet 16. januar 2009 #39 Skrevet 16. januar 2009 De ekstra attraktive i ungdom og tidlig voksen alder blir lett forbrukere av folk. De utvikler lett en slags bruk-og-kast-mentalitet overfor andre mennesker, fordi de kan tillate seg det. De har alltid noen som trivs med å være sammen med dem pga utseende eller popularitet. Men når de har fri flyt av venner, og beilere som strekker seg ekstra langt i hva de er villige til å tåle, på grunn av at hennes/hans utseende får dem til å tro at dette er bedre enn deres livrett, så former slikt en som menneske. Får man et uforsonende vesen, og venner deg til at uansett hvordan du behandler folk, så godtar de det, eller i verste fall står andre rede til å ta deres plass, kan overgangen bli stor den dagen lokkefaktoren din forsvinner. Når din væremåte forblir storforlangende og steil, men ikke lenger har noe å tilby folk. Da står det plutselig en dag ikke nye venner eller beilere klar til å overta andres plass. Og hvem liker å være sammen med folk som behandler en som dritt? Tror hovedproblemet er at ens holdning til andre mennesker blir preget gjennom første tredelen av livet, og siden blir det umulig for deg å oppdage hva som er feil, fordi dem du skulle kunne spørre forlengst har skydd deg, og er borte. Folk som ikke opplever disse "fordelene" må pent lære seg å oppføre seg overfor andre mennesker, og være likandes å være med, ellers får de ingen venner. Dermed preges disse i en mer vennligsinnet sosial retning, fra starten av. Gammel vane er vond å venne. Nei, det er ikke sånn at pene mennsekser også er pene eldre. Trekkene endres hos folk ved aldring, og noen kan være heldig, men for de fleste gjør alderen folk eldre. Ja, for mye av hva vi anser som pent, er tegn på ungdom og sunnhet. Symmetri, glatt hud, underskinn av friskt blod, litt barnslige trekk. Disse kan fort bli groteske når rynker og leverflekker begynner å vises.Pluss vissheten om deres falmete utseende. Vanlige folk, har gitt opp foran speilet lenge før de blir eldre. -Untatt menn. Uansett hvor bra eller dårlig vi ser ut, er vi supertarzan foran badespeilet, lell. Der hvor der engang var en muskel, biller vi oss inn at den fortsatt befinner seg. Sixpacken ser vi godt, selv om den forlengst har gjemt seg bak hele øltønna. Men også pene menn, preges av hvordan de kan tillate seg å oppføre seg mot omgivelsene. Og vårt utseende tenderer i alle fall å jevnes ut når vi blir middelaldrende.
FrizzleSizzle Skrevet 17. januar 2009 #40 Skrevet 17. januar 2009 Joan Collins sa at å bli gammel når en var født pen, var som å være født rik og så bli fattigere og fattigere. Men hun er vel også en kvinne som i stor grad har levd av utseendet sitt hele livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå