Gjest fattig student Skrevet 16. januar 2009 #1 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Jeg lurer på noe angående lånekassen. Jeg mangler noen fag(realfag fra vgs) som jeg må ta i en by som ligger 2 timer fra min. Har undervisning to ganger i uka så går litt penger i buss, totalt 1500 i månden. Det jeg lurer på er om det er mulighet for å få noe reisestipend av lånekassen? De sier nei, men er litt desperat så håper noen vet om noe smutthull? På papiret har jeg 50% studie, men totalt driver jeg med 100% studie, så har ikke så mye tid til jobb, pluss jeg mister en hel arbeidsdag i uken på reising. Bor ikke hjemme, så ser ikke helt hvordan jeg skal få dette til å gå rundt uten å la det gå utover skolen. Noen som vet om jeg har krav på å få hjelp til å dekke reisepengene, eller en måte jeg kan få dette til? Mvh Oppgitt student
Gjest Hls Skrevet 16. januar 2009 #3 Skrevet 16. januar 2009 Tror ikke du kan få reisepenger, uten at jeg skal si det helt sikkert...men jeg bruker 1000 kr hver måned på busskort til skolen, og får ikke dekt noe som helst. Men det kan hende det finnes smutthull ja..
Sola^ Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Har du tenkt på privat studielån i banken? Dårligere vilkår, men det er ein mulighet. Kjenner ein som fekk foreldrene som kausjonist og dermed fekk same vilkår som boliglån. Går an å forhøre seg i banken sin om kva som er mogleg.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Hei! Jeg lurer på noe angående lånekassen. Jeg mangler noen fag(realfag fra vgs) som jeg må ta i en by som ligger 2 timer fra min. Har undervisning to ganger i uka så går litt penger i buss, totalt 1500 i månden. Det jeg lurer på er om det er mulighet for å få noe reisestipend av lånekassen? De sier nei, men er litt desperat så håper noen vet om noe smutthull? På papiret har jeg 50% studie, men totalt driver jeg med 100% studie, så har ikke så mye tid til jobb, pluss jeg mister en hel arbeidsdag i uken på reising. Bor ikke hjemme, så ser ikke helt hvordan jeg skal få dette til å gå rundt uten å la det gå utover skolen. Noen som vet om jeg har krav på å få hjelp til å dekke reisepengene, eller en måte jeg kan få dette til? Mvh Oppgitt student vet om folk som bor i en del av landet pga barn og studerer i en annen del av landet 100 % (men følger kun obligatorisk undervisning), og disse fikk kun 50,- per semester i reisestipend i fjor. dette står på lånekassen hjemmeside: reisestipend Ellers er det vel i grunnen ikke samfunnet som skal betale for at du velger å jobbe i en by og studere i en annen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå