Gå til innhold

Berlin


Gjest siameser

Anbefalte innlegg

Gjest siameser

Mannen og jeg har tenkt oss en langhelg-tur til Berlin i mai.

Hvilket område i Berlin er det lurt å bo i? Vi har ikke vært der før og kommer nok til å få med oss noen av severdighetene, men først og fremst vil vi bare rusle rundt, spise og kose oss, og kanskje shoppe litt.

Er det noen som har vært der som kan komme med noen anbefalinger til oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kurfürstendamm! Jeg har bodd på Hotel Belmondo, og var veldig fornøyd. Sentralt ligger det også. (Berlin er uansett en stor by, så dere må nok farte litt med tog/t-bane/taxi for å komme til alle serverdighetene).

Åh, jeg skulle ønske det var meg som skulle dit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil virkelig anbefale Prenzlauer Berg. Kjempefint område, og masse små kafféer og restauranter. I tillegg til små designerbutikker o.l. I tillegg er det veldig lett å benytte seg av offentlig transport som T-bahn og U-bahn der, og ikke lang reisetid til f.eks Alexanderplatz og Brandenburger Tor, Museumsinsel mm.

Åh, så heldige dere er som skal til Berlin. Definitivt min favorittby! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest kenneth

Jeg har bodd på Hotel Agon ved Alexanderplatz og Hotel MitArt ved Oranienburger Strasse (Mitte). Veldig fornøyd med sistnevnte bydel.

På OS er det masse restauranter, barer og butikker. (Hotellet var bra, men frokosten var stusselig).

Endret av kenneth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

skal bestille hotell i kveld (!) og har fått en forståelse (håper jeg) for enkelte områder..

Mitte: sentrum, gamlebyen.. her er de fleste attraksjoner

Tiergarten: grønt område, men ligger nært Mitte og Zoo'en, så ganske sentralt. Det skal heller ikke være langt til KaDaWe og Europa senter.

Charlottenburg: Fint strøk, tror det er Berlins Frogner. Litt usentralt. Man kan bo ganske nært shoppinggata Kudamm om man velger hotell med omhu..

Kreuzberg er tyrkernes plass, og blir vel litt som Grønland.

Håper dette hjelper, og at jeg ikke lyver for mye. Tror på dette selv! Er et dilemma om vi skal bo nært Kudamm eller attraksjonene..

Om vi hadde vært der kun en helg hadde vi definitvt bodd på Savoy, som skal være veldig nært shopping og tbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...