Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest mamma09
Skrevet

har en sønn på 2 uker som har vært rolig og snill helt fra fødsel, men for 2 dager siden har han begynt og være ganske grinete og presser pga luft, når vi ligger han på siden kommer prompene ut og han roer seg litt.

på mandag spiste jeg pizza med løk så kan jo være det? men skulle det ikke begynne og gi seg snart da? spiste spekekjøtt oxo når eg tenke meg om.

noen her som vet???? beklager skrivefeil osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde samme opplevelse med min datter da hun var 2,5 uke. Det utviklet seg ikke til å bli kolikk :) For at det skal kalles kollikk må barnet gråte i 3x3timer.

Det du bør passe på er at babyen raper godt etter og gjerne under hvert måltid, det hjelper masse. Ellers hjalp det for oss å masere magen hennes. Beveg håndflaten i sirkler med klokka på magen, så hjelper du lufta rundt i systemet.

Vi brukte også dråpene Minifom, men de er litt omdiskutert er bra å bruke (særlig på gutter), men har vært i bruk i sikkert 30 år, så konsekvensene kan ikke være store. Vi valgte å bruke dråpene i 10 dager i strekk, slik de sa på apoteket. De hjalp også en hel del.

Å legge babyen på magen, ta "kolikkgrepet" hvor hodet hviler i håndflaten din og bena ligger på hver side av underarmen eller la babyen ligge på magen over bena dine, var andre tips vi mottok.

Lykke til! Føler med deg! Men det går over :)

Skrevet

Definisjonen på en kolikkunge er en barn som gråter tre timer i strekk flere ganger i uka.

Skrevet
Definisjonen på en kolikkunge er en barn som gråter tre timer i strekk flere ganger i uka.

Ja, tre timer i strekk, mer enn tre av ukens syv dager - Tre uker i strekk. He he :). Bare sånn for å være skikkelig korrekt ;).

Skal litt til for å få "diagnosen" Kolikk. Om jeg var deg TS hadde jeg tatt meg en tur til manuell terapeut eller kiropraktor. De kan løsne opp spenninger i kroppen som hindrer tarm å fungere bra nok. På den andre siden så har de aller fleste barn vondt i magen av og til, frem til seks ukers alder. Da skal tarmene og fordøyelsessystemet ha blitt noe bedre. Ved tre måneders alder pleier også kolikken bli borte, om det er det babyen din har.

Lykke til!

Skrevet

Det der er noe som hører med. Så og si alle nyfødte er plaget med luft i magen mer eller mindre.

Du må bare gjøre det du kan for å hjelpe babyen å rape og prompe... Ellers ta tiden til hjelp. Det bedrer seg når tarmsystemet er mer utviklet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...