Gå til innhold

Soda Stream brusmaskin

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fikk en Soda Stream brusmaskin til jul, jeg hadde ønsket meg en sånn fordi familien min hadde en midt på 80-tallet og jeg likte den brusen veldig godt.

Men jeg synes ikke den som finnes nå smaker spesielt godt. Det er akkurat som om brusen har en bitter ettersmak. Jeg har prøvd fire forskjellige siruper og synes at alle har denne rare smaken. Jeg vet ikke om jeg gjør noe feil, eller om det som er på markedet nå er helt annerledes enn det som var på 80-tallet.

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg fikk en Soda Stream brusmaskin til jul, jeg hadde ønsket meg en sånn fordi familien min hadde en midt på 80-tallet og jeg likte den brusen veldig godt.

Men jeg synes ikke den som finnes nå smaker spesielt godt. Det er akkurat som om brusen har en bitter ettersmak. Jeg har prøvd fire forskjellige siruper og synes at alle har denne rare smaken. Jeg vet ikke om jeg gjør noe feil, eller om det som er på markedet nå er helt annerledes enn det som var på 80-tallet.

Noen erfaringer?

Jeg har en slik. Jeg bruker saft som smaktilsetning jeg. Det er sunnere og jeg syns det smaker bedre.

Så går de sirupene så raskt ut på dato;-)

Gjest Ludovie
Skrevet

Dessuten kan du jo lage din egen "farris"! Jeg har lyst på en sånn maskin nettopp av den grunn. :)

Skrevet
Dessuten kan du jo lage din egen "farris"! Jeg har lyst på en sånn maskin nettopp av den grunn. :)

Er grunnen til at jeg kjøpte den. Bruker ikke annet enn frisk lime i som smakstilsetning. Elsker den :)

Skrevet

Sparer masse penger, da? Om man drikker mye farris, mener jeg... Hva koster en ok sånn maskin?

Skrevet (endret)

Takk for gode råd, jeg skal prøve å bruke vanlig saft som smakstilsetning. Er det noen spesielle typer som er bedre enn andre?

Farris er jeg ikke så glad i, men ei i familien er farrisdranker og ble helt i ekstase da jeg lot henne prøve vann med kullsyre. :fnise: Hun syntes det var genialt at man kan velge om man vil ha mye eller lite kullsyre.

Jeg tror at maskinen jeg har er den billigste varianten, har sett den til ca. 800 på Elkjøp. Den er helt grei og veldig enkel å bruke. Og så må man kjøpe kullsyrepatron av og til, men jeg vet ikke hva de koster for jeg har fortsatt ikke brukt opp den som fulgte med maskinen. Jeg tror man kan lage ganske mye brus på en patron.

Endret av Meaty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...