Gå til innhold

Kaffedrikkere ser syner


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Infralove
Jeg tror nok sannsynligheten for hallusinasjoner er større ved inntak av rusmidler av forskjellig slag enn ved kaffedrikking.

Ja, men uansett kor stor høg risiko det er, så forsvinner ikkje risikoen ved kaffidrikking. Så vi burde vel ikkje automatisk oversjå det fordi der finst verre ting? Om det var det du meinte.

Kaffi er jo stimulerande, i likhet med rusmiddel. Skilnaden er at kaffien er så svak, at den ikkje blir ansett som eit (eller heller innholdet i kaffien, for dei pirkete). Likevel kan man bli avhengig og vise abstinens (td haudepine) dersom man slutter å drikke det.

Men eg syns det er litt rart at denne konklusjonen blir gjort på grunnlag av 200 studentar. Kor vanleg er det eigentleg å hallusinere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en periode hvor jeg hadde sykt høyt kaffekonsum så jeg ofte skygger som bevegde seg i sidesynet. Varte kanskje 1 sekund, så det er jo ikke akkurat veldig spennende hallusinasjoner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid blitt veldig merkelig de gangene jeg har drukket kaffe. Enten veldig hyper og snakker ekstremt fort uten å merke at jeg gjør det, eller om jeg drikker det når jeg er sliten eller på kvelden så blir jeg litt sånn paranoid og tenker for mye på småting jg vanligvis ikke tenker på.

Men tror kaffe har en viss virkning på sentralnervesystemet? Den skal ihvertfall gjøre et eller annet med nervetransmittorene. Husker ikke helt hva men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså; dette betyr ikke nødvendigvis at kaffe leder til kalusinasjoner. Overskriften om at kaffe er årsaken er gal. Det står lenger ned ei "artikkelen" at det er mulig at mer stressede personer både drikker mer kaffe samtidig som de fgenerellt er mer utsatt for halisunasjoner. Det kan derfor være personligehten feks som er årsak bak begge delene og ikke kaffe i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...