Gå til innhold

Bestille merkekjole fra Statene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Erika_*
Skrevet

Jeg har hørt om at folk bestiller f.eks. Maggie Sottero-kjoler fra leverandører i Statene til mye billigere priser. Er det noen som vet om man kan skaffe Pronovias-kjoler på denne måten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke selv erfaring med brudekjole....men har planer om dette selv.

Eg handler en del på ebay så eg føler meg trygg på det. Nu vet eg ikke om du tenkte fra Pronovias leverandør, eller f. eks. ebay der du finner også pronovias kjoler?

Vet at ofte disse på ebay har ikke noe bilde så du må vite akkurat navnet på ønsket kjole!

Min er ikke en designer merke men er bestillt direkte fra Kina og veldig vakker....med frakt koster 1200kr. ikke så dårligt i forhold til disse i butikkene her til 15000kr.!!!

skal tross alt bare ha en dag, men kvaliteten er håpentligvis der(har hørt og sett veldig mye bra!) :jepp:

lykke til :)

Skrevet
Jeg har hørt om at folk bestiller f.eks. Maggie Sottero-kjoler fra leverandører i Statene til mye billigere priser. Er det noen som vet om man kan skaffe Pronovias-kjoler på denne måten?

Så vidt jeg vet, så har de fleste leverandører merke på sidene sine med "kjøp via internett anbefales ikke...bryllupsdagen så viktig at prøving av kjolen før kjøp anbefales". Derfor mange av de ikke har nettbutikk..

Skrevet

Jeg har ikke funnet pronovias på noen sånne nettsteder (og da mener jeg ikke e-bay, men bestbridalprices, houseofbrides o.l.)

E-bay er vel oftest ikke merkevaren, men en kopi etter hva jeg har forstått, men mulig du kan finne en god kopi der...

Skrevet

Pronovias er Spansk og er kanskje ikke så tungt inni det amerikanske markedet?? Vet ikke jeg.

Jeg kjøpte min kjole gjennom en leverandør som driver direkteimport fra USA, det ble 4-5000 billigere enn butikk.

Skrevet

Bridalgown.net selger pronovias orginalkjoler til sterkt reduserte priser. Sender til Norge og hvis du vil kan de merke kjolen med en så lav pris at den sklir gjennom tollen. Lang leveringstid !

Skrevet

hei.

Jeg har gjort det og er kjempefornøyd.

Har nå en nydelig Sottero&Migdley kjole hengende i skapet. Jeg prøvde kjolen her hjemme først for å finne riktig størrelse.

Deretter tok jeg kontakt med usa-scandinavia.com som drives av to norske jenter som bor i Usa. De har spesialisert seg på å importere varer for privatpersoner. Har brukt de før og de gi kjempeservice.

De bestilte så kjolen fra www.bestbridalprices.com.

Grunnen til at jeg ikke kunne bestille den selv er at disse kjolene ikke sendes til Europa av leverandør pga at andre har det agenturet.

Kjolen min+3 brudepikekjoler+sko+slør+frakt +toll+moms kom da på 10000 i mot her hjemme hvor bare kjolen koster 11500.

Kan anbefales :-)

Skrevet
Deretter tok jeg kontakt med usa-scandinavia.com som drives av to norske jenter som bor i Usa.

Dette var et bra tips, var inne og tittet litt på det nå. Lurer meg på om de skal få sjekke for meg om det er billigere med slør og sko gjennom dem. Spørs om det lønner seg når alt av frakt og moms er kommet på, men vi kan jo prøve...

Gjest Gjest_Erika_*
Skrevet

Tusen takk for alle svar!

Pronovias er Spansk og er kanskje ikke så tungt inni det amerikanske markedet?? Vet ikke jeg.

Jeg kjøpte min kjole gjennom en leverandør som driver direkteimport fra USA, det ble 4-5000 billigere enn butikk.

Hvilken leverandør var dette, da?

hei.

Har nå en nydelig Sottero&Migdley kjole hengende i skapet. Jeg prøvde kjolen her hjemme først for å finne riktig størrelse.

Deretter tok jeg kontakt med usa-scandinavia.com som drives av to norske jenter som bor i Usa. De har spesialisert seg på å importere varer for privatpersoner. Har brukt de før og de gi kjempeservice.

Grunnen til at jeg ikke kunne bestille den selv er at disse kjolene ikke sendes til Europa av leverandør pga at andre har det agenturet.

Kjolen min+3 brudepikekjoler+sko+slør+frakt +toll+moms kom da på 10000 i mot her hjemme hvor bare kjolen koster 11500.

www.bestbridalprices.com har ikke Pronovias...

Og bridalgown.net har aaaalt for lang leveringstid - sukk!

Andre forslag?

Skrevet
Tusen takk for alle svar!

Hvilken leverandør var dette, da?

Andre forslag?

Hvis du sender navnet på kjolen til de to i Usa-scandinavia så undersøker de om kjolen kan kjøpes der borte eller ikke. Og de finner laveste pris-

Skrevet
Dette var et bra tips, var inne og tittet litt på det nå. Lurer meg på om de skal få sjekke for meg om det er billigere med slør og sko gjennom dem. Spørs om det lønner seg når alt av frakt og moms er kommet på, men vi kan jo prøve...

Slør finner du garantert billigere på ebay!

Godt utvalg og superbillig :-D

Jeg betalte 250 for mitt, her koster et som ligner (det jeg kjøpte på ebay var mye finere og mer detaljert) nesten 2000,-

Skrevet
hei.

Dette var et kjempegodt tips, tror jeg kommer til å benytte meg av dette :)

Tusen takk!!!!

Skrevet

Såvidt jeg vet så er det like lang leveringstid på Pronovias uansett om de bestiller kjolen i salong her i Norge. De fleste brudekjoler blir mer eller mindre sydd ved bestilling.

Gjest Gjest_Erika_*
Skrevet

Jeg tenkte at når man bestiller på nett at man bestiller etter størrelse og at det derfor ikke ville ta like lang tid, men tok altså feil :roll:

Skrevet

Husk at du må betale toll om du skal importere. Det er også mye fake kjoler ute og går til en billig penge.

Jeg kjøpte min Pronovias i Australia og sparte nesten 3000 NOK etter at jeg hadde betalt toll, men dette var kun fordi jeg kjenner hvordan ting foregår der nede og fikk prutet ned prisen mye.

Utsalgs prisene er nemlig overraskende like.

Skrevet

Jeg bestilte via leverandør i USA :Nikke: Jeg bestilte en San Patric-kjole og de er et under-selskap av Pronovias.

Min kjole kom direkte fra fabrikken i Spania.

Jeg hadde på forhånd vært å prøvd akkurat den kjolen i en kjolesalong da, så jeg viste at det var den jeg ville ha og at den passet meg :)

Jeg kom meg unna med under halv pris inkl. frakt til norge ifht hva den koster her hjemme :strix:

De har masse Pronovias på E-bay :jepp:

Selgeren jeg kjøpte fra heter "Bridecenter Store" og har masse Pronovias kjoler :) De var utrolig greie å ha med og gjøre og det gikk superfort før kjolen var kommet hit :) De hadde satt på et klistremerke på pakken der det sto verdi på innholdet for tollens skyld, og der hadde de satt bare noen få euro som verdi så jeg slapp å betale toll på den itillegg :strix:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...