Gå til innhold

Middagstips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode middagstips? Har flere kyllingfileter vi skulle brukt opp, og har lyst på noe med pasta. Det logiske er jo å ha det sammen med en slags kremet saus, men disse blir ofte litt vel usunne. Så hvis noen har et tips eller to, så blir jeg glad.

Det trenger heller ikke å være de dyreste matvarene. ;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurydike
Skrevet

En god, sunn og kjemperask rett:

Surr strimlet kyllingfilet ett minutt eller to i olivenolje, ha i finhakket chili og hvitløk og surr i ett minutt til, tilsett finhakkede klasetomater, kapers og gode oliven (ta helst ut steinene på forhånd). La koke et par minutter til alt er gjennomvarmt, rør inn en stor bunt grovhakket bladpersille, bland med nykokt fullkornsspaghetti og server med parmesandryss.

Skrevet

Jeg synes denne er veldig god (bruker fersk brokkoli og basilikum/andre urter/ingen urter). Sausen er lett, men likevel smakfull. :)

Skrevet

Jeg synes også det er veldig godt å bar ''klatte'' oppå litt pesto jeg. Og prøv fullkornspasta - kjempegodt!

Skrevet

Fullkornspasta er vi klar over. Nammenam. ;)

Ang. den første oppskriften, så liker ikke jeg eller sambo (tror jeg :P) hverken kapers eller oliven, så enten må vi droppe de, men jeg har en følelse av at de er litt essensielle for smaken, eller så må vi ta noe annet. Brokkoli er jeg heller ikke alt for glad i, for å si det mildt. :fnise:

Hjemmelagd pesto er jo best, da.. hmmm.

Jeg skal høre med ham hva han sier.

Takk for tips!!! :klem:

Skrevet
Brokkoli er jeg heller ikke alt for glad i, for å si det mildt. :fnise:
Brokkoli er jo ingen nødvendighet, du kan f.eks. bruke erter, asparges, squash eller andre grønne grønnsaker.
Skrevet

Da kan det hende vi prøver den. Så jo veldig god ut, da. Takk for svar igjen. ^^

Skrevet

Nilma: Jeg synes forresten jeg ser tomater på bildet? :sjenert:

Skrevet
Nilma: Jeg synes forresten jeg ser tomater på bildet? :sjenert:
Jeg tror det må være gulrotskivene du ser? :klø: Jeg skjærer forresten ikke gulrøttene i skiver, jeg synes det er mer delikat å skjære dem i ganske tynne strimler (lettere å spise sammen med pastaen også ;)).
Skrevet

Strlimler kyllingfileter og freser dem i panna.

Skjærer grønnsaker som løk, sukkererter og paprika i strimler. Så legger jeg kylling og grønnsaker i en ildfast form som jeg putter i ovnen på ca 200 grader i ca 15 minutter. Da er grønnsakene fortsatt sprø. Koker pasta som vi har til.

Lettvint og godt.

Dette er godt med en "dæsj" pesto eller tatziki.

Skrevet

Takk for tips. Men litt sent ute. Hehe. Hørtes godt ut, da, og bedre enn det vi (jeg) endte opp med å lage. :sukk:

Var noe greier med litt ostesaus og sånn. Ble alt for kvalmende for min del, selv om jeg var veldig forsiktig med sausen for at det ikke skulle bli for usunt. Menmen. Da vet jeg det til neste gang. Og har denne tråden til å se tips i. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...