Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2009 #1 Skrevet 15. januar 2009 Noen andre som har opplevd smerter i eggstokkene etter å ha sluttet på p-pillen? HVER gang jeg slutter så får jeg sinnsykt vondt i eggstokkene. En gang var jeg på akutten pga det var så vondt, men de gjorde såklart ingenting! Pleier ikke å ha dette til vanlig liksom. Og alle leger prøver å anbefale meg å ta pillen, men hva i huleste er vitsen når det bare fører til smerter når jeg slutter?
Hinata Skrevet 15. januar 2009 #2 Skrevet 15. januar 2009 Har faktisk hatt dette jeg også, trodde det var blindtarmen, for var på den sida.. Ble et besøk til legevakt ja, men ble jo sendt hjem igjen.. Begynte på pillen igjen etterpå, og har ikke noen slike symptomer nå..
DitaVonTeese Skrevet 15. januar 2009 #3 Skrevet 15. januar 2009 hmm har opplevd litt av det samme, men ikke så intense smerter som du tydeligvis har... p-piller er nok ikke det riktige prevensjonsmiddelet for deg, hva med å prøve p-plastrer eller p-ring. Gir en gjevnere hormonstrøm så det er lettere for kroppen å holde hormonene stabile. Har hjulpet meg siden jeg blir lett påvirket av p-piller (humørsvingninger, kraftigere mensensmerter o.l).
Veronica88 Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Det stikker et par ganger, et par dager, ca hver 1,5 måned eller noe rundt der. Og jeg går på p-pilla og har gjort det i 2,5 år. Aldri tatt pause inni der. Jeg støkker, fordi iblant sier jeg jo faktisk "au"høyt fordi det er såpass vondt, men jeg har ikke oppsøkt noe lege. Fordi det er liksom bare det ene "auet", og så er det over. Jeg har generelt lite bivirkninger og har liksom bare avskrevet dette som noe som "kommer og går". Antar det ikke er veldig farlig, om det bare er moderate og milde smerter. Varierer også litt hvilken side.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #5 Skrevet 16. januar 2009 Nei, ikke vet jeg. Egentlig ikke så glad i hormonell prevensjon lengre...Også hatt problemer med at mensen ikke kommer hver mnd etter p-pilleslutt, noe som det alltid gjorde før. Min gynekolog sa at jeg hadde alt for lang syklus (men det er pga pillene jeg har tatt) og nå vil han at jeg skal begynne på nye p-piller.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Tror også jeg fikk høyt blodtrykk av pillene da jeg sluttet, og hadde ikke det før jeg begynte. Før jeg begynte hadde jeg ganske lavt blodtrykk! Hvor høyt blodtrykk er egentlig for høyt for å gå på p-piller?
Cottoncandy Skrevet 16. januar 2009 #7 Skrevet 16. januar 2009 Jeg fikk også smerter i eggstokkene når jeg sluttet med p-piller, har hatt disse smertene i to måneder og var til lege i går. Jeg spurte legen min om smertene kunne komme av at jeg hadde sluttet med p-piller ettersom jeg har hørt om dette før, men i følge han hadde det ingen sammenheng. Fikk henvisning til gynekolog.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Det må jo ha en sammenheng! Kanskje follikkelen begynner å modnes? Men skjer det på begge sider da? hmm Men jeg var også uheldig og fikk en cyste på eggstokken som sprakk etter inntak av angrepillen Norlevo, så den var litt kjipere kanskje. Men husker jeg så EL slim i begynnelsen av den måneden, men fikk ikke mensen før en måned etter det igjen. Noe må ha gått seriøst galt med hormonene da. Mine smerter etter p-pillen har begynt å opphøre nå, etter 3 uker...Må si det er ganske flaut å gå til gyn hver gang nå og det er ingenting galt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå