Gå til innhold

Permanent - hvor lenge og er det verdt det?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på krøller, men min tolmodighet passer ikke så godt overens med krølltang og jeg tenkte da på permanent..

Men hvor lenge varer det? Hva er normal pris på det? Og er det noe særlig i forhold til prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Victoria_*

Jeg tror det koster rundt 1000 kr, kommer ann på hvor man tar det. Anbefaler at du gjør dette da i en salong med godt rykte, selv om du må betale litt mer for det. Synes det er kjempelekkert selv. Mange som ikke er flinke nok til å pleie det med fuktighet, som hårkur og shampoo for tørt hår. Gjør du dette vil ikke håret ditt bli så slitt, samtidig som krøllene vil holde lenger.

Ikke være redd om du synes krøllene er litt i det meste laget den dagen du kommer fra frisøren, det vil gå littegrann ut etterhvert. Om du ikke vil dra i krøllene for mye ville jeg brukt kam i steden for børste. Samtidig er det mange som også ikke liker at det er så mye av de små krøllene på toppen av hodet (heller mot endene), de synes håret virker for krøllet, og ikke likt "motebølgene". Men det er det som er fint, slikt krøller skal se ut. :) Bare sjekk ut Evangeline Lilly (LOST dama). Blølger og krøller kler like mye mørkt som rødt som blond hår. :jepp:

Jeg vil også anbefale at du gjør det i sommerhalvåret, som er rett rundt hjørnet, hvor saltvann pleier håret veldig godt. Solen kanskje sliter det litt ut, men du vil også kanskje ha litt mer penger og tid til å pleie det bra. Om du har veldig tjukt hår ville jeg ikke ha forsøkt med noe hjemmepermanent, i allefall ikke alene. Snakk med frisøren din, hun/han kan hjelpe. Og ikke glem å bestemme deg for størrelsen på krøllene/bølgene før du går til frisøren.

Om du ikke skulle være helt fornøyd kan du alltids kjøpe deg én rettetang hos Clas Ohlson for 400kr og stå opp 15 min tidligere om morgenen.

Lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest di_ona

Jeg skal ta det nå til sommeren. Rundt 1000 kr ja, med klipp! Hvor lenge det sitter kommer ann på hårtypen. Tjukt, litt bølget eller slitt hår kan gjøre at det ikke sitter like lenge som du hadde håpet. Men det er ment for at det skal sitte helt til det vokser ut nytt hår. Men ikke glem pleie! :jepp:

Om du tar svak permanent, som er ment for de som heller vil ha bølger, i ett halvtykt hår med mye god pleie ukentlig eller oftere tror jeg det vil sitte ca 2-3 mnd om gangen. Bølger er fint:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst på krøller, men min tolmodighet passer ikke så godt overens med krølltang og jeg tenkte da på permanent..

Men hvor lenge varer det? Hva er normal pris på det? Og er det noe særlig i forhold til prisen?

Først og fremst er dette avhengig av kor langt håret ditt er.....er det for kort så kan en krøll fort bli litt kjerring sveis.

Langt hår hadde eg brukt spiraler...dette gir en mykere bølge en det vanlige perm spoler gjør. Varighet er avhengig av klipp, pleie, og hårtype.

Ofte føler folk at håret blir tørrere av dette, men det du må huske er at når du behandler håret kjemisk så har du strippa håret av proteiner....så det riktige er å bruke en gjennoppbyggende pleie, som ofte består av tilførte proteiner.

Pris er jo avhengig av salong...men dette kan være helt fra 800kr.-1500kr. prisen er jo timebasert....husk at et langt hår tar mye lenger å rulle opp!

Perm skal jo sitte i til det vokser ut, sånn som en farge får du en slags ettervekst. Men de som har tungt tykkere hår kan føle at det blir fortere slappt....da er klippen alfa omega.....har du hele lengder sier seg selv at det tynger men en et oppklippet hår! Fleste kunder som krøller seg fast kommer 2-4 ganger i året avhengig av hårtype og tålmodighet.

Til slutt....husk etterpleie/styling.....aldri gre håret tørt når det er kjemisk krøllet....bruk en afro lignende kam i vått hår......krøllkrem kan være en ide hvis du vil lufttørke håret, ellers er en diffuser fin til å få høyde i krøllen.....og til slutt går det an å bruke krølletangen for en finere anledning(husk varmebeskyttende).

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~♥ƒαѕн&#9
Jeg skal ta det nå til sommeren. Rundt 1000 kr ja, med klipp! Hvor lenge det sitter kommer ann på hårtypen. Tjukt, litt bølget eller slitt hår kan gjøre at det ikke sitter like lenge som du hadde håpet. Men det er ment for at det skal sitte helt til det vokser ut nytt hår. Men ikke glem pleie! :jepp:

Om du tar svak permanent, som er ment for de som heller vil ha bølger, i ett halvtykt hår med mye god pleie ukentlig eller oftere tror jeg det vil sitte ca 2-3 mnd om gangen. Bølger er fint:):)

hvordan ser bølgene ut da? bilde? har tynt, lett hår med normal lengde , rett før brystet

Endret av ~♥ƒαѕнισηвαвє♥~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...