Gå til innhold

Hvem betaler?


Lisemor

Anbefalte innlegg

Fikk vite brullupsgaven til svigerfar-15000 som skal gå rett i brullupet. :D Ble kjempeglad for budsjettet vårt var altfor stramt-måtte ha levt på brød og vann måneden etter :D :D :D .Nå er økonomien litt romsligere og jeg vet at mine foreldre kommer nokk med det samme beløpet. :D

Jeg vet også at de har god råd og merker det ikke en plass at de ga oss 15000 hver.

Ble sååååååååååå glad og lettet.Nå går resten av planleggingen som en drøm når den økonomiske biten er løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss er det min far som betaler alt som har med midag, kaffe og lokale pluss servitører. Ellers så betaler vi resten... Dvs at han betaler ca 25 000 kr og vi ca 50 000. Han ville selv betale dette. Og vi spurte aldri. Han kom til oss og bare sa at han ville betale for dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig i visse kretser at familien betaler bryllupet til barna.... En slik krets er vi i, og alle sammen synes det er helt naturlig! :) Dere som mener dette er teit, kan jo bare synes det er latterlig og teit- men for oss så er det ikke det!

Når foreldrene er veldig rike, så lurer jeg på hvorfor vi absolutt skal betale selv? Vi er ikke mindre selvstendig av den grunn.... Men det er rett og slett tradisjon for dette.... Pappa har sagt siden jeg var bitteliten at det er han som skal betale bryllupet til sin eneste datter. Det er jo ikke vi som krevde det, eller spurte om det. Vi skal ha et relativt lite bryllup, og tar ikke av.

Men så er det foreldrene våre som byr inn til bryllupsfest også, og det er de som er verter! Forstå det den som kan! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

160000 kr for et bryllup???????

Ja! Og det var verdt alle pengene!! Summen inkluderer alt, også innbydelser,l takkekort, forstørrelser av brudebilde, bryllupsreise og morgengaver. Horribel sum for noen - også for oss - men det var prisen på vårt drømmebryllup - og vi angrer ikke et sekund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest sisselp

Moren og faren min insisterte på å betale omtrent hele gildet med brudekjole, lokaler, middag og alt. Foreldrene til mannen min betale drikkevarene og brudebuketten samt knapphullsblomstene til herrene.

Fotografen og albumet med brudebildene betalte vi selv.

Jeg synes det var veldig hyggelig at mine foreldre spanderte dette på oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi deler med mine og hans foreldre, med 1/3 på hver. Vi har begge ok betalte jobber. Men da det gleder våre foreldre å kunne bidra økonomisk, takket vi ja til det.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Muppi

Er helt enig med Toflus her. Kommer fra ett miljø hvor det er vanlig att faren til bruden skal betale for bryllupet. Min far og mor kommer til å betale 125.000 for middagen, og i tillegg har min forloved og jeg av hans mor fått en gave sum på 50.000 til forefallende utgifter og bryllupsreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med Toflus her. Kommer fra ett miljø hvor det er vanlig att faren til bruden skal betale for bryllupet. Min far og mor kommer til å betale 125.000 for middagen' date=' og i tillegg har min forloved og jeg av hans mor fått en gave sum på 50.000 til forefallende utgifter og bryllupsreise.[/quote']

125.000 for middag?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i utgangspunktet innstilt på å betale alt selv, men det ville blitt et lite og intimt bryllup ettersom vi akkurat er ferdige med å være studenter når vi gifter oss (hvis noen henger med i det resonnementet). Men så slapp vi å tenke sånn, for begge foreldreparene kom og sa de vil være med og betale. Vi har ikke snakket så fryktelig mye om summer og sånt, men vi vet at den planleggingen vi holder på med, går innenfor en ramme der vi dekker ca. 1/3 og hvert foreldrepar 1/3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, vi leier Oslo Militære samfunn, hvor kuvertprisen er 1200 per person, og vi blir over 100 personer. I tillegg kommer band, pluss åpen bar, som kommer til å koste ca 25.000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har planlagt alt med noe tips av våre foreldre og KG. Hadde planlagt å betale alt selv, men siden jeg er student og forloveden min ble arbeidsledig for et år siden har vi sagt ja til at foreldrene våre kan hjelpe oss litt. Når vi sa at vi skulle betale alt, var det faktisk protester fra foreldrene våre. Pappa skal betale brudekjolen( som jeg kjøpte på salg for å spare penger), og frisøren for meg, pluss at de skal hjelpe litt med penger til bryllupsfesten. men tror vi kommer til å betale mesteparten, hele bryllupsoppleget koster vel til sammen 80000kr.

Situasjonen til folk er forskjellig, derfor blir det feil å si at man bør, må betale bryllupet selv! :D

lykke til med planleggingen til alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betaler alt selv... Vi er godt etablerte så noe annet har ikke falt meg inn engang... Det er ikke vanlig at foreldre betaler her jeg kommer fra, men skulle de tilby seg å gjøre det så takker vi selvsagt ja. Bryllupet kommer forresten på ca. 100000kr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi regner med å betale alt selv. Hvis foreldrene våre ønsker å bidra er de velkomne til det, men vi har ingen forventninger. Prøver å fordele kostnadene utover året, sånn at det ikke blir den regninge i juni :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet kom på rundt 65.000,- og vi delte ca på tre; hans foreldre, pappa/stemor og oss selv. Mamma/stefar har ikke så god råd, så de bidro med mye praktiske forberedelser i stedenfor.

Veldig takknemlig for alt!

Synes det er greit at foreldrene er med å betale hvis de har god økonomi og hvis de har lyst, men det er selvfølgelig ingen selvfølge!

Det er jo tross alt en familiedag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteprat

Betalte alt selv;tre dager til ende ; tot. 290.000,- inkl.bryllupsreise- verdt hver enda krone-og gidder ikke høre på bedre-vitere som syns det er "galskap"!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Budsjettet vårt er på ca. 70.000,- og vi betaler alt selv.

Har samlet sprit i 1/2 år nå, og bruker feriepenger og skattepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...