Gå til innhold

Barne og ungdomsarbeidere... ? :)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det andre som vurderer å ta mer utdanning etter fullført fagbrev som barne og ungdomsarbeider?

Lurer litt på skoleassistent eller pedagogisk assistent.

Noen som har erfaring med noen av de?

Oppnår jeg noen fordeler i forhold til studiepoeng, jobbmuligheter og lønn om jeg tar noen av de kursene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

Når du er ferdig med en utdannelse som barne- og ungdomsarbeider sitter du der med et fagbrev, noe som teller mye mer enn for eks utdannelse som skoleassitent. Det som nok vil lønne seg mer er å for eksempel søke deg inn på høgskolen og for eksempel ta grunnfag i pedagogikk 60 stp eller evt en bachelor i pedagogikk eller spesialpedagogikk hvis du interesserer deg for det. Ledelse er også kjekt å ha i den kombinasjonen med fagbrev.

Sånn som det har blitt de siste årene så er det god bruk for barne- og ungdomsarbeidere i barnehager og SFO, men du har også andre muligheter for eksempel å jobbe på barne- og ungdomshjem.

Jeg er selv utdannet barne- og ungdomsarbeider med fagbrev, er 10 år siden jeg var ferdig, og har studert mye etter det ved siden av jobb blant annet pedagogikk, og jeg har aldri hatt problemer med å få jobb iallefall :)

Lykke til!! :)

Skrevet

Takk for svar!

Må jeg ha studiekompetanse for å søke meg på spesialpedagogikk og pedagogikk?

Sliter sånn med en eksamen ser du :sjenert:

Var sånn jeg kom til å tenke på pedagogisk assistent eller skoleassistent. Svarer seg nok ikke å ta det da.

Skrevet

Ja, du må ha studiekompetanse for å komme inn på høgskolen. Evt kan du jobbe noen år og så søke deg inn på høgskole på grunnlag av realkompetanse:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...