Gå til innhold

Volvo XC 70


Gjest Gjest_Småbarnsmor_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Småbarnsmor_*

Ja, overskriften sier vel sitt? Min mann er 193 cm, og sitter med knærne under haka i vår nåværende bil hvis han sitter foran barnesetet. Vi venter vårt andre barn i løpet av våren og må ha ny bil. Valget falt på xc70, en genial bil. Men, da jeg kikket nærmere på plassen i baksetet, syns jeg ikke det ser ut som det er plass til to bakovervendte barneseter bak og en lang mann foran.... Noen med erfaringer?

Evt tips om andre biler med 4wd og stor bagasjeplass. Har også vurdert v70 awd, det er vel samme str på de to bilene så vidt jeg har skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nyeste generasjon Audi A6 er litt lengre enn V/XC70. E-klasse er nesten like lang, men siden E-klasse kun leveres med 4wd på de heftig motoriserte modellene må man bla opp nesten 800,000 for en. Hvorfor skal dere ha 4wd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyeste generasjon Audi A6 er litt lengre enn V/XC70. E-klasse er nesten like lang, men siden E-klasse kun leveres med 4wd på de heftig motoriserte modellene må man bla opp nesten 800,000 for en. Hvorfor skal dere ha 4wd?

Vi skal ha 4wd fordi vi trekker hestehenger, ofte med to hester. Og bor i et område med mye lange, ganske bratte bakker, som har en tendens til å bli ekle og glatte vinterstid. Har alltid hatt 4wd, lånte en 2wd når den ene bilen var på verksted, og det ble helt håpløst å komme seg fram.

800 000 er nok litt i overkant ja, de vi ser på nå er en xc 70 2005 mod og en v70 awd 2006 mod, begge til ca 360 000:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT, siden jeg ikke har mann og kun ett bakovervendt sete;

Har du prøvekjørt XC70 med hestehenger? Jeg har en 2005 mod V70 2,4 bensin, og synes den jobber ganske tungt med henger bak. Nå kjører jeg stort sett bare på gode veier med hest og henger, men vurderer å oppgradere til sommeren.

Da blir det AWD, enten V70 eller XC70. Er litt nysgjerrig på om jeg kan klare meg med V70´en...

Forøvrig har jeg det bakovervendte setet bak passasjersetet, og toåringen har greit med plass, men sitter med knærne bøyd og bena i seteryggen. Passasjersetet står da like langt fremme som jeg sitter, og jeg er 170 høy.

Har du en baby i det ene setet, kan evt. denne sitte bak mannen, da tror jeg han skulle få greit med plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest ts

Ja, vi har prøvekjørt xc70 med hestehenger, den trekker greit iallfall med en hest. Vi skal ha diesel, 163 hk. Bensin er uaktuelt pga høyt drivstoffbruk. Dieselutgaven bruker rundt 0.7 på mila ved vår kjøring, det gjorde den iallfall den uka vi hadde den på prøve:)

Ja, planen var å ha baby bak førersetet og storebror bak passasajersetet. Men, hva med når babyen må over i et større barnesete? Da har vel kanskje storebror blitt så stor at han kan sitter forovervendt? Huff, for et styr: disse bilgreiene er)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 000 er nok litt i overkant ja, de vi ser på nå er en xc 70 2005 mod og en v70 awd 2006 mod, begge til ca 360 000:)

Ok, til den prisen finnes det et lite knippe nyeste generasjon A6 med 4wd, generasjonen før den nyeste er knapt noe større enn V70. Nyeste A6 er mest aktuell som 2006-modell med 2.7TDI 180 hk. En 3.0TDI på 200+ hk finnes, men da blir det dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, til den prisen finnes det et lite knippe nyeste generasjon A6 med 4wd, generasjonen før den nyeste er knapt noe større enn V70. Nyeste A6 er mest aktuell som 2006-modell med 2.7TDI 180 hk. En 3.0TDI på 200+ hk finnes, men da blir det dyrere.

Er det ikke veldig mye tull med Audi? Og dyre deler? Har hørt så mye dritt om de bilene, og samboeren min nekter å ta i en Audi med ildtang..... Langt mindre kjøpe en:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, overskriften sier vel sitt? Min mann er 193 cm, og sitter med knærne under haka i vår nåværende bil hvis han sitter foran barnesetet. Vi venter vårt andre barn i løpet av våren og må ha ny bil. Valget falt på xc70, en genial bil. Men, da jeg kikket nærmere på plassen i baksetet, syns jeg ikke det ser ut som det er plass til to bakovervendte barneseter bak og en lang mann foran.... Noen med erfaringer?

Evt tips om andre biler med 4wd og stor bagasjeplass. Har også vurdert v70 awd, det er vel samme str på de to bilene så vidt jeg har skjønt.

bytt til en mann som er 1,70 så kan du beholde bilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bytt til en mann som er 1,70 så kan du beholde bilen

Jammen, det var lurt. Billigere blir det jo også:) Noen som bil bytte? Mannen er veldig pent brukt, alle servicer er fulgt og han ikke vært i ulykker:) Siden har har bikket over 30, så har han noen ubetydelige lakkskader, men ingen store skader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det var lurt. Billigere blir det jo også:) Noen som bil bytte? Mannen er veldig pent brukt, alle servicer er fulgt og han ikke vært i ulykker:) Siden har har bikket over 30, så har han noen ubetydelige lakkskader, men ingen store skader..

har enn mann på 173 du kan få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har enn mann på 173 du kan få.

Takk takk:) Er han husrein, snill og grei og vant til et kaotisk liv med hester, hunder og unger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye "moro" med 2.5TDI i forrige generasjon A6. Av hittil seks audier har det til gjengjeld vært den eneste som har skapt særlig krøll. Litt avhengig av modell og motor regnes 95-01 som vonde år. De siste årene har ting gått bra, noe også ny statistikk viser. Dyre deler kan jeg knapt uttale meg om, siden jeg i nyere tid ikke har hatt forsørgeransvar for andre merker (utenom veteraner) og derfor ikke kan sammenligne. Har hørt mye vondt om Møllersystemet på østlandet, men her på riktig side av fjellet har jeg lite å klage på.

Din mann liker kanskje ikke å se hvordan XC/V70 klarte seg i samme undersøkelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye "moro" med 2.5TDI i forrige generasjon A6. Av hittil seks audier har det til gjengjeld vært den eneste som har skapt særlig krøll. Litt avhengig av modell og motor regnes 95-01 som vonde år. De siste årene har ting gått bra, noe også ny statistikk viser. Dyre deler kan jeg knapt uttale meg om, siden jeg i nyere tid ikke har hatt forsørgeransvar for andre merker (utenom veteraner) og derfor ikke kan sammenligne. Har hørt mye vondt om Møllersystemet på østlandet, men her på riktig side av fjellet har jeg lite å klage på.

Din mann liker kanskje ikke å se hvordan XC/V70 klarte seg i samme undersøkelse?

Takk for gode svar! Den testen skal jeg jammen vise han;) Han hadde visst en Audi i sin grønneste ungdom, og den bilen var de visstnok alltid noe tull med. Jeg prøvde å si, at siden dette var over ti år siden, så hadde sikkert bilene blitt bedre nå, men det trodde han ingenting på.... Menn er jammen rare innimellom, det skal dere ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...