Suzy Skrevet 14. januar 2009 #1 Skrevet 14. januar 2009 Jeg vurderer å søke permisjon fra jobben min en periode (mellom 6 og 8 måneder) for å bo i en annen by og kanskje forsøke meg i en annen jobb. Er det noen andre som har gjort noe lignende? Hvor dan var i tilfelle responsen fra arbeidsgiver? Hvordan skaffet du deg jobb? Kom med dine erfaringer - om du har noen.
Gjest Gjest_yrja_* Skrevet 14. januar 2009 #2 Skrevet 14. januar 2009 Jeg søkte permisjon fra min jobb (jurist i det private) for å reise rundt i 7 måneder. Det fungerte fint, selv om arbeidsgiver ikke akkurat jublet. Men det er i alle fall et tegn på at du er ønsket når de lar deg gjøre dette. Tror dog ikke det hadde vært like greit dersom jeg skulle prøve en annen jobb, særlig ikke dersom den hadde vært aktuell som fast jobb (altså for min del en annen juristjobb). Dog hadde sikkert f.eks. bartender i Roma vært greit.
Suzy Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2009 Den andre jobben er snakk om en ekstra erfaring innenfor fagområdet jeg er i - jeg jobber som journalist og kunne tenke meg bredere erfaring/faglig påfyll fra et annet sted. Det tror jeg er et gode for jobben min også - det betyr jo at jeg kommer til å komme tilbake med mer kunnskap og mer entusiasme. Det er ikke snakk om en jobb som det er noen fare for blir fast (tenker jeg), men kanskje et vikariat eller et engasjement for en kortere periode.
Rosalie Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Jeg søkte permisjon fra forrige jobben min for å prøve meg i denne. Blankt avslag, da de aldri ga permisjon grunngitt i at man skal jobbe annet sted.
Suzy Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2009 Jeg søkte permisjon fra forrige jobben min for å prøve meg i denne. Blankt avslag, da de aldri ga permisjon grunngitt i at man skal jobbe annet sted. Huff da!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå