Gå til innhold

Blir alltid flyalarmen testet til samme tidspunkt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg hadde helt glemt at det var i dag flyalarmen skulle testes og ble egentlig litt overrasket, men etter et kjapt søk på internett så testes de vist den andre onsdagen i januar og juni klokka tolv. Men har de alltid vært slik? Jeg må ærlig talt si at jeg ikke har lagt merke til den siden barneskolen/ungdomsskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Varsia_*

Hmm, stor nytte i denne alarmen hvis man ikke vet hva den betyr?

Jeg måtte google det nå, for jeg har aldri hørt om denne flyalarmen før. Nå skjønner jeg jo at det var den jeg hørte i sted, men jeg trodde det bare var et eller annet bygningsarbeide som laget veldig med lyd...:P

Etter å ha googlet det ser jeg at man skal slå på radioen hvis flyalarmen går (utenom ved øvelse). Er dette noe de fleste har fått med seg? Hvor i all verden har man i så fall lært det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha googlet det ser jeg at man skal slå på radioen hvis flyalarmen går (utenom ved øvelse). Er dette noe de fleste har fått med seg? Hvor i all verden har man i så fall lært det?

Sto ikke dette i de gode gamle telefonkatalogene av papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor tilfluktsrommene er heller jeg. Men tror samtidig det er et av de siste stedene jeg ville vært når bombene kom, innesperret i et trangt rom med masse folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor tilfluktsrommene er heller jeg. Men tror samtidig det er et av de siste stedene jeg ville vært når bombene kom, innesperret i et trangt rom med masse folk.

Alle skoler har i alle fall tilfluktsrom,tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalet heter jo "viktig melding, lytt på radio".

Dette er vel endel av barnelærdommen, er det ikke?

Vi lærte ikke dette på barneskolen og jeg er født i 86...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange som vet så mye om flyalarmen lenger. Jeg visste ikke at det alltid er faste dager de tester den, jeg visste bare at det alltid er klokka tolv. Da har jeg lært noe nytt i dag også.

Et tips: ikke gå forbi høytalerne hvor alarmen sendes fra mens det står på Jeg gjorde det i dag. Det er ekstremt høyt, og jeg er sikker på at jeg strakk en del muskler sånn som jeg skvatt hver gang den begynte på igjen. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente vi lærte på barneskolen at man skulle skru på radioen?

Hos oss er det et båtverft samme plassen som alarmen går, og ofte når de skal teste tyfonen på båten tror folk det er testing av flyalarm. Upraktisk, for lydene er helt like jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er da generell allmenkunnskap!

Nei. Dette burde være generell allmenkunnskap, men det er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Christabelle

Går den i hele landet?

Trodde også det var bygningsarbeid eller noe. Og jeg visste ikke at man skal skru på radioen/søke tilfluktsrom. Aldri hørt om på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Signalene brukes jo også i fredstid - for å varsle feks. gasslekkasjer etc. - så det kan jo være greit å vite at man skal skur på radioen om signalet går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sussi_*

Om flylarm ikke er skolepensum, så er det vel noe foreldre burde ha fortalt barna sine om?

At mennesker som har levd en stund ikke visste hva flyalarm var, er skremmende. Hva hadde dere gjort dersom det hadde brutt ut krig? Har dere aldri snakke med foreldre om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt rart at man tester til samme tid hver gang... Må jo være ett genialt tidspunkt å utføre terrorisme eller angrep på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...