Gå til innhold

Voksing -jeg får ikke til

Fremhevede innlegg

Gjest Husmora
Skrevet

For noen år siden kjøpte jeg noen voks-strips men det ble bare kliss av det, og ingen hår gikk av. Nå har jeg kjøpt Nair Easy wax og har fulgt bruktsanvisningen til punkt og prikke, men får fortsatt ikke til :oops: Det blir bare kliss og ingen hår går av (jeg smører på i et tyyyynt lag) Skal det tørke en stund før man river av? det står ingenting om det på pakken...

Nå gir jeg snart opp. Har brukt krem før, men det blir så slitsomt når hårene vokser fort ut igjen. Har ikke så mye eller lange hår, så jeg lurer på om jeg skal tørre å prøve Epilator (auauau) :roll: Men siden jeg holder ut voksing, napping av bryn og sånt, så holder jeg kanskje ut Epilatoren også.. :wink: (Det er hårene foran på leggene og på underarmene som jeg forsøker å bli kvitt)

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Uff, jeg sliter litt med voksingen jeg også. Det rare er at det fungerer glimrende noen steder, mens andre steder blir det bare kliss. :roll:

Skrevet

Voksen skal strykes tynt på MED hårene. Legg stripen på umiddelbart, og røsk nedenfra, MOT hårene. Du må ikke rykke rett opp, men "bakover, slik at stripen ligger tørr mot tørr side på benet ditt.

Voksing av ben i salong koster bare fra 150,- Du må jo sette en pris på din egen tid også....

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med Veets produkter. Tidligere brukte jeg de ferdige stripsene med voks, nå bruker jeg den nye typen med flytende voks på en beholder som du fyller med varmt vann. Vannet skal du tappe fra varmtvannskrana, men jeg pleier å ha i litt kokende vann for å få det beste resultatet. Men pass på så det ikke blir for varmt! Du skal klare å holde hånden rundt beholderen uten å brenne deg. La beholderen stå oppreist i minst 3 minutter før du vender den og starter påføringen. Stripsene kan du bruke 2-3 ganger før du tar ny. Disse kan også skylles etterpå slik at du har flere neste gang (litt knapt med strips i pakken). En pakke inneholder 2 begere med voks, og rekker til to omganger (2 x 2 ben)

Som nevnt i forrige innlegg må voksen strykes på med hårene og rives av mot hårene.

Nairs ferdige strips har jeg dårlig erfaring med, voksen ble sittende fast på huden, og det gjorde vondt! :cry:

• Liker 1
Skrevet

Kjøp deg like godt en epilator først som sist.

Jeg har gitt opp og skrinlagt all voksing og bruker bare den nå. Tåler ikke kremer og skum så det er utelukket for min del.

Det er litt vondt til å begynne med, men det er en vanesak. Nå tar jeg til og med bikinilinja med epilator (litt au ja :o ).

Suz - m glatte legger :wink:

Skrevet

Man får best resultat ved bruk av voks når hårene har en viss lengde (er anbefalt 0,5 cm..) Føler seg ikke så sexy mens man sparer, men resultatet blir bra. Har en epilator som har en del som ligger i fryseren, den "bedøver" litt, også er det som nevnt en vanesak. Holdt på å begynne å grine første gang, men nå er det greit (men ikke behagelig å gjøre det...)

Skrevet

Kjøpte epilator for en stund siden som har funka bra på leggene, men da jeg prøvde armhulene: au-au! Så ut som jeg hadde smurt ketcup under armene :-?

Kan du bruke din epilator under armene?

Skrevet

Niks!

Bruker vanlig barbermaskin under armene og vedlikeholder ca hver dag - det er ikke noe problem. Tør ikke prøve napp-nappen under der... :o

Suz :wink:

Skrevet

Har du ikke en kjæreste eller en god venn som kan hjelpe deg med å "nappe" av voksen???

Jeg bruker varm-voks fra Veet, og det er Bananmannen som har fått det ærefyllte oppdrag å rive den av igjen.

For meg fungerer dette helt perfekt.

Jeg har også prøvd Veet kald-voks, men dette ga ikke meg det samme resultatet (det virket på langt nær like godt på meg)

Prøv en annen vokstype, og se om det blir bedre da...

*klem*

Gjest Husmora
Skrevet

Hmmm, takk for svar 8)

Jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke: voksen i tynt lag med hårene, stripsen mot hårene oppover (ikke rett opp), har ikke fjernet hårene tidligere i år (har ikke så mye hår da, men mange og lange nok til at det burde funke :roll: ).

Voksning i salong orker jeg ikke, vil heller gjøre det selv og slippe å være avhenig av time i salong. Dessuten skal jeg på ferie laaangt bort i minst en måned, da er det litt greit å fjerne hårene selv etterhvert.

Nei jeg tror jeg gir opp voksingen, er for utålmodig til å forsøke så mange ganger :wink: så nå blir det epilator neste, auauau :o

Skrevet

Bruker som oftest epilator men tenkte jeg skulle prøve kaldvoks til en forandring. Ble så skuffet! Voksen rev av hårene (de hårene den tok da..) over roten så det sto igjen stubber hele veien! Har tidligere brukt varmvoks og det fungerte ypperlig! Denne gangen måtte jeg gå over med epilatoren etterpå så gjett om huden var sår etterpå etter den dobbelte mishandlingen...

Konklusjon: det er virkelig forskjell på vokstyper.

Til Fisk:

Jeg bruker min epilator i armhulene men klipper ned hårene først. Fungerer kjempebra og gjør ikke like vondt som på leggene. Men nå har jeg sparsom hårvekst i armhulene og hårene e ganske spinkle. Hvis du ikke har så grove hår i armhulene kan det anbefales å forsøke med epilator der også. Jeg smører med aloe vera gelè etterpå og tar ikke på deodorant før dagen etterpå, men det er uansett hva slags hårfjerningsmetode jeg bruker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...