Gå til innhold

Thailand med 1-åring


kiri

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å reise til Thailand i slutten av permisjonstiden og har da en datter på nesten ett år.

Har noen erfaring med å reise så langt med barn? Hva bør vi tenke på og hvilke forhåndsregler bør vi ta? Om noen har gjort noe tilsvarende hører vi gjerne hvor mye hele turen kom på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vurderer å reise til Thailand i slutten av permisjonstiden og har da en datter på nesten ett år.

Har noen erfaring med å reise så langt med barn? Hva bør vi tenke på og hvilke forhåndsregler bør vi ta? Om noen har gjort noe tilsvarende hører vi gjerne hvor mye hele turen kom på.

Da bør du høre hva leger sier om dette. Ikke bra. Det er en helt annennvarme og fuktighet enn i syden. du må vaksinere barnet ditt. det er en lang flyreise. For barnet sin del og andre passasjerer, så bør du vente med den turen.

jeg har sett nok eksempler på foreldre som ikke innser at de må endre på livet da de har fått barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karen_*

Hallo?? (gjest over)

Har vært mange ganger i Thailand og det er ikke noe problem å ta med små barn dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Siren_*

Det største problemet er vel flyturen. Det er en veldig lang reise, og jeg har en søster som har kjøpt leilighet i Thailand og som reiser dit et par-tre ganger i året. Hun kan fortelle om en del lite hyggelig opplevelser på flyreiser der småbarn sliter og stort sett skriker nesten hele veien.

Har små barn selv og ønsker ikke å sette meg selv og barnet i den situasjonen, så jeg velger heller å reise litt kortere distanser nå som vi har små barn. En flytur på 3-4 timer er mer enn langt nok syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo lese hva denne legen mener

skriver blant annet at myggmiddel ikke er anbefalt å bruke på barn under 3 år...

Og at hele døgnrytmen blir snudd på hodet...

Jeg ville ikke reist til Thailand med en så liten unge... men vet at mange gjør det.... er alltid noen som har gode erfaringer - og noen har dårlige erfaringer...

Reis heller til Spania eller Hellas, døgnrytmen forblir den samme, ikke så lang flyreise....

Jeg reiste med min sønn til Nederland da han var ca 11 mnd (husker ikke helt når det var..) Han fikk to nye tenner den dagen vi reiste med fly. Han skrek hele turen! :tristbla: og hadde veldig vondt.. da var jeg glad for at flyturen bare tok 1,5 time... ikke 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Thailand med barn på ett år for ett år siden, og alt gikk strålende. Jeg er en litt engstelig type og var litt skeptisk til dette, men det trengte jeg ikke være. Her er hva vi gjorde:

-Vi fløy nattflyvning og fikk en babybasinette (som sto på gulvet foran bena våre). Det hadde også fint gått å lage en liten seng av pledd. Ekstremt viktig at du booker veggplass på forhånd, det gjør alt enklere. Barnet sov hele veien og ga ikke fra seg mye lyd. Vi fløy også nattflyvning hjem, da sov han i trilla si på flyplassen før vi bar ham over i flyet. Ha pupp/flaske/smokk parat på flyet til trøst ved våkning, det fungerte veldig bra for oss.

-Ha med en liten trille, men best av alt noe fornuftig bæretøy. Vi hadde også med et lite bilsete av den minste typen.

-Ha med badebleier og litt grøt/melkepulver/middagsglass. Etterhvert finner bu både bleier og mat i butikkene, men det smakte ikke så godt alt sammen. Badebleier fant jeg ikke, men hadde med mange.

-Ha med solkrem med høy faktor og ikke minst MYGGNETT til trilla. Barnet sovneet i trilla hver kveld når vi var ute for å spise, men det kunne vi ikke gjort uten myggnett.

-Ta med et lite lommeapotek, som du sikkert alltid reiser med, paracet og termometer. Barnet vårt var frisk som en fisk hele ferien, men jeg lot ham ikke røre noe lokal mat. Han fikk bare grøt/ middagsglass.

-Kjøpe en hel soldrakt og solhatt. Barnet vårt ble ikke i nærheten av solbrent og du slipper så avsindig mye smøring.

Lykke til og god tur, det går veldig fint å reise langt med barn hvis man bare senker skuldrene og ikke hører på alle som mener at dette kan man ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meg igjen: Døgnrytmen var ikke noe problem overhode. Faktisk veldig overaskende hvor fort barnet omstilte seg. Han tok sine to blunder på dagen som om ingenting var hendt og sovnet på kvelden i åtte-ni-tiden. De første dagene vekket vi ham på dagblunddene hvis de ble litt lange, men det var også alt vi gjorde.

Hjemme igjen omstilte han seg også lynraskt.

Vi har en veldig enkel og grei unge også, det har sikkert litt å si. Han sovner lett av seg selv og kan sove overalt, selv om han ikke har mange rutinebrudd. 99% har han sovnet her hjemme i sin egen seng til faste tider, men den ferieturen taklet han uten problem. Du får se an barnet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes at dere burde vente med å reise til ungen er minst 4-5 år.

Det er en lang flytur og det er et varmt klima der.

Barnet vil heller ikke få særlig utbytte at turen siden han/hun er altfor liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leger anbefaler ikke at man tar med små barn til tropiske strøk og det er en grunn til det. Ja det pleier å gå bra. Selvfølgelig. Men det er jo ingen som faktisk vil inrømme at de utsetter barnet sitt for sykdommer og mange unødvendige risikoer. En ettåring kan ikke få full reisevaksine. De kan ikke smøres inn med myggolje og er dermed utsatt for malaria. En liten kropp blir skremmende fort dehydrert. Selv om man ikke gir barnet lokal mat så er det klin umulig å unngå at ungen til en hver tid ikke putter hendene i munnen,svelger vann i sjø/basseng,putter spennende ting i munnen. Hvor god er håndhygienen til thaiene som nærmest napper barnet ut av armene dine? Har de hepatitt? Jeg kunne fortsatt i det uendelige. La ungen bli hjemme og reis selv. Evnt dra til gran canaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...