Gå til innhold

Erfaring fra egypt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er Kairo nærmest pyramidene? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 minutes ago, imsdalvann said:

Er Kairo nærmest pyramidene? 

Ja.

Anonymkode: 51e95...bff

Skrevet

Har vært i Sharm el Sheikh en gang,det holder.

Minus :Masete selgere,taxier som kjører villmann,lukter kloakk,møkkete.

Pluss: Godt og varmt,nydelige strender og alle de vi møtte var veldig søte med ungene. 

Anonymkode: 2e863...ce3

Skrevet

Et land vi aldri reiser tilbake til.

Har egentlig lyst til å se mer men det folket og kulturen er grufull.

Skrevet
10 minutter siden, Forundret.. skrev:

Et land vi aldri reiser tilbake til.

Har egentlig lyst til å se mer men det folket og kulturen er grufull.

Helt enig. Var i Kairo i høst og bodde nesten rett ved Giza pyramidene. Folk tigger om tips for hver eneste jævli ting. Byen er en søppeldynge, kaos og innbyggerne har så lite respektert for historie at de har klart å forsøple ørkenen der pyramidene holder. Synd at et land med så interessant historie ikke blir besøkt av oss igjen kun pga. 95% av befolkningen.

Skrevet

Vi blr skreket til og kjefta på fordi vi ikke gikk inn i butikker. Er jo ikke mulig å stikke innom hver eneste butikk.

Gikk vi innom et sted så ble det selvfølgelig forventet at vi skulle kjøpe noe. Fikk kjeft for å ikke handle.

Og tedrikkinga, de prøver å få deg til å drikke te når du kommer inn i butikken slik at de kan sleike seg innpå deg for at du kjøper mest mulig av dem.

Jeg som kan se ut som en araber skulle handle no chips og drikke i en butikk før vi skulle på stranda. Han bak kassa sa hva det kosta på arabisk, et språk jeg ikke forstår så når jeg spurte på engelsk hva det kosta så ble jeg oppmerksom på prisen som sto på displayet til kassa. Det han gjorde da var å slette summen for å nesten doble den.

Jeg kledde meg slik at jeg hadde lang bukse og ermer men opplevde hvordan de hoiet og skrek til damer som gikk i shorts og singlet, mens de gikk med mennene sine!

Vi kjøpte en sånn en dags båttur gjennom hotellet, alt skulle være inkludert, mat, drikke ja alt. Når vi var på turen så ville de ha betalt for hver minste ting. Vi tok ikke penger med for vi fikk beskjed på hotellet at det var unødvendig. Så da kranglet typen til seg noe drinke til oss etter mange timer der ute i solsteika. 

Han på hotellet ble skikkelig forbannet og ringte direkte til dem når vi kom tilbake. 

Det var villkatter over alt, når vi var ute å spiste så satt der vanligvis to-tre stk å tigget. Vi fikk ikke lov å mate dem for da kastet de oss ut.

Dyrehold er tragisk. De sliter på hestene, camelene. Bikkjene streifer gatelangs, opplevde en hund som steifa forbi med tre bein mens de bare lo av den.

Langs elvene som forgreinet seg fra nilen så vi døde kyr som fløt og ca ti meter etterpå bada folk i vannet.. grøss.

Beduinungene midt i ørkenen tigga etter penger, de sloss som gribber over det turistene gav. Skikkelig fælt.

Det er dette jeg kommer på nå på sparket, mimrer jeg så dukker det nok opp mye mer.

Men..

Det er fantastisk å snorkle og dykke i Rødehavet.

Det er helt magisk å besøke templer, pyramider  osv. En får lyst til å se mer, bare uten folket.

Reiser jeg dit igjen, noe jeg tror at kyn skjer hvis jeg vinner turen. Da skal jeg drite i å gå rundt. Skal kun spise på hotellet, bade på stranda og reise på utflukter. Skal ikke innom et diskotek, ikke en butikk eller noe sånt. Skal ikke gå i en butikkgate for det er rett og slett et mareritt.

• Liker 3
Skrevet
26 minutter siden, Heisann1234 skrev:

Helt enig. Var i Kairo i høst og bodde nesten rett ved Giza pyramidene. Folk tigger om tips for hver eneste jævli ting. Byen er en søppeldynge, kaos og innbyggerne har så lite respektert for historie at de har klart å forsøple ørkenen der pyramidene holder. Synd at et land med så interessant historie ikke blir besøkt av oss igjen kun pga. 95% av befolkningen.

Jaaaa.

Søppel over alt!

Vi fikk sjokk når flyet skulle gå inn for landing. Det var søppel over alt rundt flyplassen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...