Tule Skrevet 13. januar 2009 #21 Skrevet 13. januar 2009 hei har en liten komentar til det regine skriver, om du har blit anbefalt og ike anmele kan det hene det har med og ike anmelde før retsken og gjøre det kan gi brak, etter at saken er ove og du har en avtale som er ordtnlig sa kan du anmele om han trakaserer nar det gjelder samver er det hans ansvar nar barnet er hos han, det som skjer da skal ike du ansvarligjores for og det skal du ike ta pa deg, om det skjer noe uheldig skal du raportere det men det trengs retslig avgjorelse for at det ike skal vere noe samver det er en av grunene til at jeg er for delt omsorg uanset vor mye barna er hos ver ret og slet fordi jeg mener at det er feil og ansvarligore den som har barna mest nar di er hos den som har dem minst, det ma vere den som til en ver tid har barna som har ansvaret for at di har det bra og som skal ansvarligjores om noe galt skjer hilsen
Gjest Moonshadow Skrevet 13. januar 2009 #22 Skrevet 13. januar 2009 (endret) hei har en liten komentar til det regine skriver, om du har blit anbefalt og ike anmele kan det hene det har med og ike anmelde før retsken og gjøre det kan gi brak, etter at saken er ove og du har en avtale som er ordtnlig sa kan du anmele om han trakaserer nar det gjelder samver er det hans ansvar nar barnet er hos han, det som skjer da skal ike du ansvarligjores for og det skal du ike ta pa deg, om det skjer noe uheldig skal du raportere det men det trengs retslig avgjorelse for at det ike skal vere noe samver det er en av grunene til at jeg er for delt omsorg uanset vor mye barna er hos ver ret og slet fordi jeg mener at det er feil og ansvarligore den som har barna mest nar di er hos den som har dem minst, det ma vere den som til en ver tid har barna som har ansvaret for at di har det bra og som skal ansvarligjores om noe galt skjer hilsen Jeg er ikke redd for å bli klandret om det skjer noe men jeg vil da for alt i verden sørge for at hun er trygg selv når hun er hos han. Han er ikke stand til å ha ett sånn ansvar og det er derfor det er ett krav om tilsyn. Min oppgave er å sørge for at dattra mi til en hver tid har trygge forhold rundt seg. Jeg har ikke nektet han samvær heller men det er umulig og komme til enighet med han om en avtale som kan funke. For om jeg gir etter på noe så er det noe annet han ikke er fornøyd med. Tro meg, jeg har prøvd alt jeg kan. Vi har vært i utallige møter og kommet fram til like mange løsninger men det tar toppen to uker før han igjen finner noe han ikke er fornøyd med. Endret 13. januar 2009 av Moonshadow
Tule Skrevet 13. januar 2009 #23 Skrevet 13. januar 2009 Jeg er ikke redd for å bli klandret om det skjer noe men jeg vil da for alt i verden sørge for at hun er trygg selv når hun er hos han. Han er ikke stand til å ha ett sånn ansvar og det er derfor det er ett krav om tilsyn. Min oppgave er å sørge for at dattra mi til en hver tid har trygge forhold rundt seg. Jeg har ikke nektet han samvær heller men det er umulig og komme til enighet med han om en avtale som kan funke. For om jeg gir etter på noe så er det noe annet han ikke er fornøyd med. Tro meg, jeg har prøvd alt jeg kan. Vi har vært i utallige møter og kommet fram til like mange løsninger men det tar toppen to uker før han igjen finner noe han ikke er fornøyd med. hei jeg skjoner at det ike er greit, men mit poenget er at man skal ike klandre bostedsforelder for noen som har skjed hos samversforelder, og slik systemet er i dag er det nesten slik, jeg mener du her skal sta pa det om tilsyn jeg tror du vil vine det, men jeg tror det er en sjanse for at det blir delt foreldreansvar hilsen
Gjest Moonshadow Skrevet 13. januar 2009 #24 Skrevet 13. januar 2009 hei jeg skjoner at det ike er greit, men mit poenget er at man skal ike klandre bostedsforelder for noen som har skjed hos samversforelder, og slik systemet er i dag er det nesten slik, jeg mener du her skal sta pa det om tilsyn jeg tror du vil vine det, men jeg tror det er en sjanse for at det blir delt foreldreansvar hilsen Ok, da skjønner jeg bedre hva du mener. Det er delt foreldreansvar jeg er redd for at det skal bli. Men det er jo ikke verdens undergang det. Tilsyn er jeg ganske sikker på at blir ett krav i og med at selv hans egen kurator mener dette må være tilstede.
Gjest *ninja* Skrevet 13. januar 2009 #25 Skrevet 13. januar 2009 dust han azz. gjør som de sier, gå for samværsnekt. han møter jo opp i tide og utide med fremmede på døra seint på kvelden også. den kan jeg vitne på gitt.
Gjest Moonshadow Skrevet 13. januar 2009 #26 Skrevet 13. januar 2009 dust han azz. gjør som de sier, gå for samværsnekt. han møter jo opp i tide og utide med fremmede på døra seint på kvelden også. den kan jeg vitne på gitt. Ja det kan du jo. Du har jo vært på tråden flere ganger når det har skjedd og selv hørt han.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #27 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hør på regine. Hadde hun ikke skrevet det hun skrev, ville jeg gjort det. Vi som har gått denne veien før deg har lært en del ting "the hard way" - lær av oss, ikke ved å gjøre feilene selv. Minimalt med kontakt, alt skriftlig, og sett grenser. Det er du som bestemmer, ikke han. Ikke la ham diktere. Du risikerer ikke noe annet enn at du får et roligere liv. Endret 16. januar 2009 av jolie
Gjest Moonshadow Skrevet 13. januar 2009 #28 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Hør på regine. Hadde hun ikke skrevet det hun skrev, ville jeg gjort det. Vi som har gått denne veien før deg har lært en del ting "the hard way" - lær av oss, ikke ved å gjøre feilene selv. Minimalt med kontakt, alt skriftlig, og sett grenser. Det er du som bestemmer, ikke han. Ikke la ham diktere. Du risikerer ikke noe annet enn at du får et roligere liv. Jo, takk. Veldig mye fornuft i det regine sier. Mye av det jeg selv også har kommet fram til. Håper bare dette løser seg på en eller annen måte og det aller beste hadde vel vært om han ikke fikk se henne. Det er synd og si det men han skaper bare ufred og det vil hun også merke når hun blir større. Endret 16. januar 2009 av jolie
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #29 Skrevet 14. januar 2009 Gjør som de andre skriver her. Gå den harde veien. Jeg har selv blitt nektet å se min sønn og det er svært lite jeg kan gjøre med det...og jeg har aldri rørt stoff og alltid vært i god jobb. Han har ikke en sjangse. be ham glemme hele ungen! Det er du som bestemmer og du vet hva som er best! Han har ikke peiling i likhet med oss andre fedre.
regine Skrevet 14. januar 2009 #30 Skrevet 14. januar 2009 Du må innse at far aldri endrer seg, dvs. du må innstille deg på at det uansett fortsetter med bråk. Jo fortere du greier det, jo enklere blir din tilværelse, fordi da VET du hvordan ting er og forholder deg til det, i stedenfor å håpe. Når det gjelder anmeldelse av en som trakasserer: joda, selvsagt har advokaten din rett i at det da blir mer bråk, på den ene siden. På den andre siden så KAN det medføre at faren da forstår at han IKKE kan behandle deg som han vil, at du ikke godtar dette, men setter grenser. En mellomting er at du kan kontakte politiet og snakke med dem. Fortelle at han trakasserer og om konkrete episoder. Så vidt jeg har skjønt blir dette da registrert, slik at han, dersom du kommer til at anmeldelse er nødvendig, allerede er registrert som vrang. Advokater skal man forsåvidt høre på, samtidig så er det DU og ikke advokaten som lever i og med situasjonen. Bottom line er at det er dine valg, og du som må ta de. Omsorgsansvaret: dette HAR du uansett, og uansett hva "tule" eller andre ignoranter skriver. Pr. i dag er det fortsatt slik at det er DITT ansvar hvordan barnet har det til enhver tid. Heldigvis har det etterhvert blitt sånn at BV også kan undersøke forholdene hos samværsforelder, men så lenge samvær foregår under tilsyn er dette neppe relevant. Når det gjelder tilsyn er det en selvfølge at du ikke skal være tilsynet! Det er helt meningsløst av far å forlange det, selvsagt er det ikke deg! Når det gjelder foreldreansvar så MÅ ikke far få det. DU trenger iallfall ikke å tilby han dette, fordi det vil legge restriksjoner på din tilværelse framover. Vi vet ikke hvordan den nye barneloven blir, men at mer legges inn under foreldreansvaret er ganske sansynlig. Og da sitter du der med "sjegget i postkassen" og en far som bare vil ødelegge, og har makten til å gjøre det. igjen - lykke til!
Tule Skrevet 15. januar 2009 #31 Skrevet 15. januar 2009 Du må innse at far aldri endrer seg, dvs. du må innstille deg på at det uansett fortsetter med bråk. Jo fortere du greier det, jo enklere blir din tilværelse, fordi da VET du hvordan ting er og forholder deg til det, i stedenfor å håpe. hei det er greit som en forholsregel og heler bli positivt overasket over noe anet ja Når det gjelder anmeldelse av en som trakasserer: joda, selvsagt har advokaten din rett i at det da blir mer bråk, på den ene siden. På den andre siden så KAN det medføre at faren da forstår at han IKKE kan behandle deg som han vil, at du ikke godtar dette, men setter grenser. En mellomting er at du kan kontakte politiet og snakke med dem. Fortelle at han trakasserer og om konkrete episoder. Så vidt jeg har skjønt blir dette da registrert, slik at han, dersom du kommer til at anmeldelse er nødvendig, allerede er registrert som vrang. det er nok mulig ja, det jeg mente er at hun bor hole seg i skinet og ike anmele for saken er ferdig, da alt kan brukes mot hene om han ike komer med direkte trusel det er et untak Advokater skal man forsåvidt høre på, samtidig så er det DU og ikke advokaten som lever i og med situasjonen. Bottom line er at det er dine valg, og du som må ta de. hei det er riktig, det kan og vere lurt og lese seg op lit pa jusen og vite vilke hjemler man vil unersoke og Omsorgsansvaret: dette HAR du uansett, og uansett hva "tule" eller andre ignoranter skriver. Pr. i dag er det fortsatt slik at det er DITT ansvar hvordan barnet har det til enhver tid. Heldigvis har det etterhvert blitt sånn at BV også kan undersøke forholdene hos samværsforelder, men så lenge samvær foregår under tilsyn er dette neppe relevant. jeg har ike sakt noe anet jeg reagere pa at en bostedsforelder kan nermest strafeforfolges for noen som har skjed hos samversforelder dersom man har sent barnet pa samver og kan mate ga igjenom et helvete for og dokumentere at han hun ike kune vite va som skjede jeg mener ansvaret for et barn skal vere hos den som det til en ver tid er hos Når det gjelder tilsyn er det en selvfølge at du ikke skal være tilsynet! Det er helt meningsløst av far å forlange det, selvsagt er det ikke deg! det er klart riktg, elers kan vel far ogsa kome med forslag til vem som skal vere tilsyn Når det gjelder foreldreansvar så MÅ ikke far få det. DU trenger iallfall ikke å tilby han dette, fordi det vil legge restriksjoner på din tilværelse framover. Vi vet ikke hvordan den nye barneloven blir, men at mer legges inn under foreldreansvaret er ganske sansynlig. Og da sitter du der med "sjegget i postkassen" og en far som bare vil ødelegge, og har makten til å gjøre det. igjen - lykke til! hei han ma ike fa det, men rete deler som regel i dag ansvaret, det er riktig at mer kan bli lakt uner ansvaret men slik det er i dag vil vel det bare bli meleplikt ved flyting og deter ike sa mye, elers er det ike sa mye som gar in under det i dag, hun trenger ikke foresla det men hun bor slik jeg ser det radspore seg med advokat om temaet komer op, om det foreslas og byte det mot noe anet for eksempel hilsen
Gjest Moonshadow Skrevet 15. januar 2009 #32 Skrevet 15. januar 2009 Nå ser det ut til at han godtar forslagene jeg kom med. Regner med det bare er spørsmål om tid før han vil lage krøll igjen men jeg vil i alle fall ikke være den som ødelegger for ett samarbeid. Dette tror jeg han kommer til og gjøre selv og da står jeg enda sterkere i min sak ettersom jeg har prøvd å legge til rette for ett samarbeid.
Tule Skrevet 15. januar 2009 #33 Skrevet 15. januar 2009 Nå ser det ut til at han godtar forslagene jeg kom med. Regner med det bare er spørsmål om tid før han vil lage krøll igjen men jeg vil i alle fall ikke være den som ødelegger for ett samarbeid. Dette tror jeg han kommer til og gjøre selv og da står jeg enda sterkere i min sak ettersom jeg har prøvd å legge til rette for ett samarbeid. hei fint, jeg tror du har vert lur hilsen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå