Supraspinatus Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Er teen som selges på helsekostforretninger bedre enn vanlig lipton eller twinings som finnes i butikken? Tenker da på mengden antioksidanter, koffein, smak, kvalitet osv
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Jeg sier et helt klart ja. Jeg synes overhodet ikke Lipton smaker godt uten store mengder sukker, og det sier jo seg selv at dette ikke er noe sunt. Sist jeg ble lokket av blårbær-lipton så klarte jeg knapt å drikke en kopp med den.. prøvde å lage en te av to poser neste gang for MER smak, men det hjalp ikke.. Gå på helsekost osv og finn noe som heter Celestian Seasonings. Hauger av typer, noen er koffeinfrie også (det står det på pakka!), og garantert noe du liker. Har møtt en jeg ikke likte: Sitron-et eller annet som ble litt for sur uten sukker. Og da var den ok med sukker, det er bare det at jeg helst ikke vil ha sukker i teen (da jeg drikker mye når jeg først drikker). Vil også tro at jo mer smak, jo bedre og mer råstoffer, og jo mer antioksidanter og greier er det i det som blir brukt. Koster gjerne litt mer enn gjennomsnitts lipton, men du angrer garantert ikke. Jeg ble ikke te-elsker før jeg en kjølig vinterdag tok med en pakke Celestial Seasonings i en smak som fristet der og da.
Supraspinatus Skrevet 13. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. januar 2009 Jeg sier et helt klart ja. Jeg synes overhodet ikke Lipton smaker godt uten store mengder sukker, og det sier jo seg selv at dette ikke er noe sunt. Sist jeg ble lokket av blårbær-lipton så klarte jeg knapt å drikke en kopp med den.. prøvde å lage en te av to poser neste gang for MER smak, men det hjalp ikke.. Gå på helsekost osv og finn noe som heter Celestian Seasonings. Hauger av typer, noen er koffeinfrie også (det står det på pakka!), og garantert noe du liker. Har møtt en jeg ikke likte: Sitron-et eller annet som ble litt for sur uten sukker. Og da var den ok med sukker, det er bare det at jeg helst ikke vil ha sukker i teen (da jeg drikker mye når jeg først drikker). Vil også tro at jo mer smak, jo bedre og mer råstoffer, og jo mer antioksidanter og greier er det i det som blir brukt. Koster gjerne litt mer enn gjennomsnitts lipton, men du angrer garantert ikke. Jeg ble ikke te-elsker før jeg en kjølig vinterdag tok med en pakke Celestial Seasonings i en smak som fristet der og da. Jeg har kjøpt en pakke med denne. Hvit te med pære og vanilje.. Ganske god ja!
Veronica88 Skrevet 16. januar 2009 #4 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ser jeg skrev feil Celestial Seasonigs heter de jo. Men du skjønte jo hva jeg mente ser jeg . Ta gjerne et nettsøk, vet de har hjemmesider med masse fristende ting. MEN selvfølgelig sender de ikke til utlandet (altså alle landet unntatt USA..) Så også en bærte på helsekosten her om dagen, denne her: http://www.paulawalla.com/detail.php?offer...ction%20Sampler Noen som har prøvd?
Supraspinatus Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ser jeg skrev feil Celestial Seasonigs heter de jo. Men du skjønte jo hva jeg mente ser jeg . Ta gjerne et nettsøk, vet de har hjemmesider med masse fristende ting. MEN selvfølgelig sender de ikke til utlandet (altså alle landet unntatt USA..) Så også en bærte på helsekosten her om dagen, denne her: http://www.paulawalla.com/detail.php?offer...ction%20Sampler Noen som har prøvd? Den har jeg smakt et par ganger. De har den på noen dagligvarerbutikker.
Veronica88 Skrevet 16. januar 2009 #6 Skrevet 16. januar 2009 Er den god uten noe søtning i? For jeg er veldig fristet, og så var den store eska der til salgs også.. så har jeg liksom masse av hver type å fråtse i! Kostet jo litt.. .så har jeg lurt på å kjøpe en enkelt-eske med en smak men får liksom ikke somlet meg til det heller. Kom på dem igjen når jeg så denne her på ny.
Supraspinatus Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. januar 2009 Er den god uten noe søtning i? For jeg er veldig fristet, og så var den store eska der til salgs også.. så har jeg liksom masse av hver type å fråtse i! Kostet jo litt.. .så har jeg lurt på å kjøpe en enkelt-eske med en smak men får liksom ikke somlet meg til det heller. Kom på dem igjen når jeg så denne her på ny. Husker ikke om de var veldig smakssterke.
Hinata Skrevet 16. januar 2009 #8 Skrevet 16. januar 2009 Er den god uten noe søtning i? For jeg er veldig fristet, og så var den store eska der til salgs også.. så har jeg liksom masse av hver type å fråtse i! Kostet jo litt.. .så har jeg lurt på å kjøpe en enkelt-eske med en smak men får liksom ikke somlet meg til det heller. Kom på dem igjen når jeg så denne her på ny. Jeg syns de er veldig gode, spesielt fersken Og funker uten sukker.
Zzyzx Skrevet 16. januar 2009 #9 Skrevet 16. januar 2009 Er teen som selges på helsekostforretninger bedre enn vanlig lipton eller twinings som finnes i butikken? Tenker da på mengden antioksidanter, koffein, smak, kvalitet osv Smak og behag. Helsekosten selger ofte ikke den typiske svarte teen som du refererer til. Jeg for min del vil forgå av det meste de selger på helsekosten, rent bortsett fra hvit og grønn te av god kvalitet. Men siden helsekosten tar seg alt for godt betalt for den typen te, så handler jeg ikke der i det hele tatt.
Pingting Skrevet 16. januar 2009 #10 Skrevet 16. januar 2009 Jeg foretrekker de fra te/kaffebutikker eller kaffebarer. Og Celestial er jo kjempegodt,men blir gjerne litt for "varm saft" for meg. Men kvelds-teen deres er kjempegod!!! Ellers synes jeg i grunn også at vanlig Twinings-te er godt.
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2009 #11 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ser jeg skrev feil Celestial Seasonigs heter de jo. Men du skjønte jo hva jeg mente ser jeg . Ta gjerne et nettsøk, vet de har hjemmesider med masse fristende ting. MEN selvfølgelig sender de ikke til utlandet (altså alle landet unntatt USA..) Så også en bærte på helsekosten her om dagen, denne her: http://www.paulawalla.com/detail.php?offer...ction%20Sampler Noen som har prøvd? Eg drikker masse te, og bruker bare denne. Den er veldig god og har masse smak. Trenger så absolutt ingen søtning i den Den selges i små pakker også. 20 el. 25 teposer i en sånn boks, da er det 4/5 forskjellige smaksvarianter.
brumma* Skrevet 16. januar 2009 #12 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ser jeg skrev feil Celestial Seasonigs heter de jo. Men du skjønte jo hva jeg mente ser jeg . Ta gjerne et nettsøk, vet de har hjemmesider med masse fristende ting. MEN selvfølgelig sender de ikke til utlandet (altså alle landet unntatt USA..) Så også en bærte på helsekosten her om dagen, denne her: http://www.paulawalla.com/detail.php?offer...ction%20Sampler Noen som har prøvd? Jeg vet mange liker disse, men jeg synes de er helt grusomme. De smaker ikke te i det hele tatt, og jeg synes de er kvalmende. Veldig søte, litt varm saft-aktige vil jeg si. Blæh...
Hinata Skrevet 16. januar 2009 #13 Skrevet 16. januar 2009 Jeg vet mange liker disse, men jeg synes de er helt grusomme. De smaker ikke te i det hele tatt, og jeg synes de er kvalmende. Veldig søte, litt varm saft-aktige vil jeg si. Blæh... Man syns vel ikke det smaker ordentlig te dersom man er oppfostret på svart te. Drikker ikke svart te lenger, kun fruktte eller grønn te..
Trudeluttan Skrevet 16. januar 2009 #14 Skrevet 16. januar 2009 Kjøp en liten pakke av de London fruit først og smak. Alle jeg kjenner som har smakt den har likt den kjempegodt. Putter du noe ekstra søtt oppi tror jeg at en kan ta dånedippen for å si det sånn.. (lag heller sukkervann) Liker den godt jeg og, men drikker den kun borte- holder meg til grønn te hjemme. Og beste teen er i te/kaffe butikker..
Chimamanda Skrevet 16. januar 2009 #15 Skrevet 16. januar 2009 Jeg ser jeg skrev feil Celestial Seasonigs heter de jo. Men du skjønte jo hva jeg mente ser jeg . Ta gjerne et nettsøk, vet de har hjemmesider med masse fristende ting. MEN selvfølgelig sender de ikke til utlandet (altså alle landet unntatt USA..) Så også en bærte på helsekosten her om dagen, denne her: http://www.paulawalla.com/detail.php?offer...ction%20Sampler Noen som har prøvd? Jeg synes de er helt ok. Ikke noe mer enn det. Kjoeper jeg te fra helsekosten foretrekker jeg YogiTea. Anbefales!
Supraspinatus Skrevet 17. januar 2009 Forfatter #16 Skrevet 17. januar 2009 Smak og behag. Helsekosten selger ofte ikke den typiske svarte teen som du refererer til. Jeg for min del vil forgå av det meste de selger på helsekosten, rent bortsett fra hvit og grønn te av god kvalitet. Men siden helsekosten tar seg alt for godt betalt for den typen te, så handler jeg ikke der i det hele tatt. Jeg prøver å holde meg til te pga de påståtte helsegevinstene. Da er grønn og spesielt hvit te rikere på antioksidanter enn svart. Så det er ikke noe problem. Men de selger grønn te osv i dagligvarebutikken og tråden ble laget mtp om disse butikk-teene er mindre sunne enn de på helsekosten.
brumma* Skrevet 17. januar 2009 #17 Skrevet 17. januar 2009 Man syns vel ikke det smaker ordentlig te dersom man er oppfostret på svart te. Drikker ikke svart te lenger, kun fruktte eller grønn te.. Jeg er veldig glad i både grønn og hvit te, og synes stort sett fruktte er godt. Mener fortsatt disse smaker varm, alt for søt saft. Smaken er som baken! Om teen på helsekost er sunnere enn butikkte aner jeg ikke. Jeg synes de smaker mer da (er sterkere), og så har man muligheten til å velge varianter uten koffein.
Zzyzx Skrevet 17. januar 2009 #18 Skrevet 17. januar 2009 Men de selger grønn te osv i dagligvarebutikken og tråden ble laget mtp om disse butikk-teene er mindre sunne enn de på helsekosten. Da kan jeg si at det tviler jeg veldig sterkt på. Det er egentlig helt avhengig av hva slags te som brukes, hvor den er produsert, hvilken del av planten og hvordan den er behandlet i etterkant. For alt vi vet så er helsekost-teen av dårligere kvalitet enn lipton eller twinings sine tilsvarende. Så lenge vi snakker om te og ikke infusions, selvsagt.
Pingting Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 Så lenge vi snakker om te og ikke infusions, selvsagt. Ja det var det! Hva er egentlig forskjellen? :klø:
Bokalven Skrevet 20. januar 2009 #20 Skrevet 20. januar 2009 Selv sverger jeg til løsvekt-te, synes den er langt bedre enn noe annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå