Gå til innhold

frossen kyllingkjøttdeig


Gjest Gjest_jerry_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_jerry_*

den gikk ut på dato mens den lå i fryseren. 29.11 forresten. så den har ligget der en stund. kan man bruke den da?

en ting til, har fryst biff i fryseren også. den har ligget der i mange (3-4)måneder og ble fryst noen dager før den gikk i fryseren. tror ikke den var ment for å fryses.. jeg har null peil.

kan noe brukes?

kan liksom ikke lage mat, derfor blir det bare liggende.. her går det mest i frossen opptiningsmat. så hvis dere har noen enkle gode oppskrifter og til og med gidder å dele de, så blir jeg glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kyllingkjøttdeigen kan nok brukes, hvis den ble fryst før den gikk ut på dato..

Biffen er jeg mer usikker på, da det virker som den har vært fryst flere ganger :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jerry_*
Kyllingkjøttdeigen kan nok brukes, hvis den ble fryst før den gikk ut på dato..

Biffen er jeg mer usikker på, da det virker som den har vært fryst flere ganger :klø:

biffen var ikke fryst da jeg kjøpte den. vet ikke om den var fryst før den kom i butikken. den lå noen dager i kjøleskap, så frøys jeg den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan sikkert biffen brukes og :)

Så lenge den ikke blir fryst etter utgått dato eller flere ganger, så skal det gå bra. Og jeg bruker kjøtt fra fryseren som har lagt der i max 6 mnd. ser det litt an :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne oversikten på internett engang, lagret den på pc'en og den er greit å ha...

Oksekjøtt: Holder 10-12 måneder ved -18 grader

Kalvekjøtt: Holder 6-8 måneder ved -18 grader

Magert svinekjøtt: Holder 6-8 måneder ved -18 grader

Fett svinekjøtt: Holder 3-4 måneder ved -18 grader

Lammekjøtt: Holder 10-12 måneder ved -18 grader

Koteletter: Holder 6-8 måneder ved -18 grader

Terninger av magert kjøtt: Holder 9 måneder ved -18 grader

Terninger av fett kjøtt: Holder 4 måneder ved -18 grader

Kjøttdeig: Holder 4 måneder ved -18 grader

Kokt kjøtt: Holder 2-3 måneder ved -18 grader

Røkte kjøttvarer: Holder 2-4 måneder ved -18 grader

Bacon: Holder 4-6 måneder ved -18 grader

Høns og kylling: Holder 8-10 måneder ved -18 grader

And og gås: Holder 3-5 måneder ved -18 grader

Kalkun: Holder 8-10 måneder ved -18 grader

Småvilt: Holder 3 måneder ved -18 grader

Elg: Holder 10-12 måneder ved -18 grader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjer med kjøttet etter at tida har gått ut da?

En ting er hvert fall sikkert, og det er at mine foreldre aldri har fulgt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_jerry_*
Da kan sikkert biffen brukes og :)

Så lenge den ikke blir fryst etter utgått dato eller flere ganger, så skal det gå bra. Og jeg bruker kjøtt fra fryseren som har lagt der i max 6 mnd. ser det litt an :)

hvorfor kan man ikek fryse biffen flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner
Hva skjer med kjøttet etter at tida har gått ut da?

En ting er hvert fall sikkert, og det er at mine foreldre aldri har fulgt det der...

Matvarer med mye fett blir harske når de ligger for lenge i fryseren. Magre varer kan få mindre smak eller redusert kvalitet, og blir vel med tiden "skjemt" de også. Listen ovenfor var kjekk å ha, men mange varer holder seg ganske mye lenger enn det som er oppgitt. Det vet jeg av egen erfaring. For eksempel har jeg spist elg som er både 2 og 3 år gammel uten at kjøttet har vært verken ødelagt eller redusert på smak. Ingen av våre jaktvenner kaster elg som har ligget kun 12 mnd i fryseren. Elgkjøtt er som regel ekstremt fettfattig.

Endret av antigartner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verdensmester i å spise mat som er utgått på dato. Jeg har som antigartner spist viltkjøtt som har ligget i fryser både 2 og 3 år uten å tatt noen skade av det. Jeg kaster ikke mat selv om det har gått ut på dato. Det er bare å lukte på maten og evt ta en smakebit etter at kjøttet er stekt. Du merker fort om det er skjemt eller ikke.

Mye mat kan man spise langt utover dato. Bla egg og rømme spiser jeg glatt en måned etter dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...