Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #1 Skrevet 13. januar 2009 Poenget mitt e at det e HAMAS som e syndern. Hamas e en organisasjon som har fått enorme summer med penger i humanitær hjelp, bla fra Norge. Men det palestinske folket har ikke sett snurten av dem. Ikke et eneste sykehus e opprusta. Ingen veia og kloakkanlegg e fiksa. Og ingen får mat og medisiner, på tross av at pengene var der. Nei, Hamas brukte hver ei krone på våpen. Nok til å peppre Israel med 8000 bomberaketter på få år. Og ikke nok med det. De bruker sykehus, skoler og bolighus til produksjon, lagring og utskytningsbaser. Så nå har de en drømmesituasjon der nede, hvor Hamas blir fremstilt som fredselskende offer som blir utsatt for terror fra Israel.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. januar 2009 #2 Skrevet 13. januar 2009 Det er desverre mange som ikke karer å se det. Hamas har jo over lengre tid bombet Israel. Hadde sverige bombet oss så mye over en god stund, må jeg ærlig talt si jeg hadde blitt sint om vi hadde blitt utnevnt som synderen om vi til slutt hadde bombet tilbake. Forstår at Israel til slutt blir lei. MEN uansett hvem som er synderen eller ikke er det ufattelig trist at det går ut over så mange sivile, ufrivillige mennesker.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Skrevet 13. januar 2009 Det er vel neppe mange som har fremstilt Hamas som fredselskende. Problemet er at Israel fremstår som mye verre, når de faktisk dreper over 300 barn i løpet av 2 uker. Så mange israelske barn er det ikke blitt drept på de siste 20 årene en gang.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #4 Skrevet 13. januar 2009 Poenget mitt e at det e HAMAS som e syndern. Hamas e en organisasjon som har fått enorme summer med penger i humanitær hjelp, bla fra Norge. Men det palestinske folket har ikke sett snurten av dem. Ikke et eneste sykehus e opprusta. Ingen veia og kloakkanlegg e fiksa. Og ingen får mat og medisiner, på tross av at pengene var der. Nei, Hamas brukte hver ei krone på våpen. Nok til å peppre Israel med 8000 bomberaketter på få år. Og ikke nok med det. De bruker sykehus, skoler og bolighus til produksjon, lagring og utskytningsbaser. Så nå har de en drømmesituasjon der nede, hvor Hamas blir fremstilt som fredselskende offer som blir utsatt for terror fra Israel. Hamas er en islamsk motstandsbevegelse (som også forkortelsen Hamas betyr) som har utviklet seg til å bli en palestinsk islamistisk paramilitær og politisk organisasjon. De vant valget 2006 og etter litt småkriging med den rivaliserende Fatah-bevegelsen overtok de makten i Gaza. Hamas har faktisk gjort en god del posetivt for befolkingen i Gaza, men det som er skremmende med Hamas er at de uttaler at de vil fortsette sin krigsliknende bevegelse til Israel er utslettet sammen med alle jøder. Det er igrunnen ganske fantastisk at en politisk organisasjon med slike tydelige rasistiske mål ikke får mer negativ oppmerksomhet. Hamas har jo minimalt å stille opp med når det gjelder resurrser til å drive krigføring, derfor benytter de seg av terror. Jeg tror personlig vi ikke kommer til å se fred i midt-østen før de andre arabiske landene i regionen setter foten ned å tvinger Hamas i kne. Med andre ord så kommer det til å være uroligheter i regionen i uoverskulig fremtid. Den eneste andre muligheten er å tvangsflytte alle jøder og dermed vise den islamske verden at terroren som de ekstreme islamistene benytter seg av virkelig fungerer i det lange løp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå