Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke:

hei hei, innom og ser til deg :)

Snart er du over de magiske 12 uker :hoppe:

:klem:

Hei! :vinke:

Ja. Gleder meg til det! :) Faktisk er det 12 uker i morgen hvis tidlig UL viste riktig. Holder meg likevel til menstermin enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Ja. Gleder meg til det! :) Faktisk er det 12 uker i morgen hvis tidlig UL viste riktig. Holder meg likevel til menstermin enn så lenge.

:hoppe:

Men du, når skal du flytte boka di?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var av gårde for å kjøpe hagemøbler i dag, lånte varebil og greier, og selvfølgelig(!) hadde de ikke flere av stolene igjen inne i butikken. "Truckføreren hadde det så travelt i dag at han ikke rakk å kjøre inn flere fra lageret". :klaske: Dette er altså varer de har annonsert med tilbud denne uken. Hele turen med to bilbytter tok oss halvannen time og jeg var ikke imponert (eller særlig blid) etterpå. :kjefte:

Ellers en veldig trøtt og slapp dag med lite energi. Håper på bedre tider i morgen. :)

Pønsker på farger til barnerommet om dagen jeg da... Har lyst på sterke/glade farger, men vil unngå brioeffekten. Og det skal ikke være rosa eller blått! Lurer litt på en lys limegul grunnfarge på veggene, for å skape litt vårlig/sommerlig lys, og så ha sterkere farger på sengetøy, gardiner og "ting", som rødt, lilla, orange, sterk gul og grønn. Rommet er lite og nordvestvendt, så vil helst unngå kalde farger, men det har to vinduer, så er sånn sett relativt lyst og fint. Gleder meg til vi etter hvert kommer i gang der inne. :)

Dagens matinntak:

3 FinnCrisp med gulost, melk

1 skive med kaviar og gulost

3 FinnCrisp med gulost, melk

2 speltskiver med leverpostei og sylteagurk (middag :sjenert: )

Noen mandler

1 eple

3 FinnCrisp med gulost (nattmat)

Mye brødmat i dag ja, men så kjøpte jeg også godt ferskt steinovnsbakt speltbrød med gresskarfrøkjerner i dag. Kjøpte egentlig fisk til middag, men ville heller ha det gode brødet. :fnise: Fisken får vente til i morgen. FinnCrisp med Jarlsberg er en ny dille, den varer nok minst en ukes tid...

Som nevnt lenger opp er jeg ifølge den tidlige UL'en 12 uker i morgen, litt artig selv om jeg nok ikke feirer 12 før på søndagen. :)

Nå er det nip/tuck!

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Men du, når skal du flytte boka di?

:klemmer:

Blir vel på søndag da tenker jeg. Sånn ca. :)

Er nesten litt skummelt å flytte... :sjenert: Og så er det så koselig her hos prøverne. Så mange søte, greie og oppmuntrende jenter at det er en fryd. :blomst: til alle! Men man kan jo gå på besøk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer gjerne på besøk i graviditetsboka di jeg ;) Skjønner godt at det er trygt å være her hos oss da, men vi får satse på at vi kommer etter deg om ikke så altfor lenge :fnise:

Spennende med barneromsoppusning da :) Gleder meg til jeg kan begynne på det også ;)

Ha en super dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer gjerne på besøk i graviditetsboka di jeg ;) Skjønner godt at det er trygt å være her hos oss da, men vi får satse på at vi kommer etter deg om ikke så altfor lenge :fnise:

Spennende med barneromsoppusning da :) Gleder meg til jeg kan begynne på det også ;)

Ha en super dag :klemmer:

Ja, jo flere som følger etter så snart som mulig, jo bedre er det! :)

:klem:

Her må jeg følge med :vinke:

Hei Malina, hyggelig med nytt fjes! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille pappa tok seg bryet med å dra på hagemøbelshopping for meg i dag! :hoppe: Han ga seg ikke før de hentet møblene på lageret, og så kjørte han hit og satte dem utenfor. Ble så glad! :)

Vi har båret og kuttet mer kvist i dag, og jeg har fått raket mer og samlet opp noen løv- og kvisthauger. Langt fra ferdige, men det går jo fremover. :) Nå grønnes det skikkelig her, det er så fint! Jeg elsker våren! :strix:

Merker at jeg fortsatt orker mindre enn vanlig, men formen er veldig bra. Egentlig bare puppene, trøttheten og litt stikk og strekk i magen som er på ferde. Føler meg veldig heldig som ikke har noen plager.

Dagens matinntak:

1 skive med makrell i tomat og gulost, melk

3 FinnCrisp med gulost, melk

Dobbel Daim

Røkt kolje (2 biter) med potet, gulrot og eggesmør

Det var visst ikke så mye, men så sov jeg leeenge i dag også da (og ikke har jeg lagt meg enda heller). Daimen har jeg hatt lyst på i dagesvis, og etter fire timer med hagearbeid besluttet jeg at den var velfortjent. :fnise:

Nå skal jeg prøve meg på første episode av Brothers & sisters, siden jeg er tom for alle "mine" serier.

God kveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en fin langhelg! :strix:

:klemmer:

Deilig at du er i så fin form da :) Får håpe det holder seg slik lenge ;)

Snille pappaen din da, hva skulle man gjort uten pappaer noen ganger sier jeg bare...

Ha en super langhelg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke::)

Spennende dagbok du har!! Jeg så i en annen dagbok at du var gravid, og ble veldig nysgjerrig på hvordan du hadde hatt det i dagene før. (Er på symptomjakt ;) ) Så jeg begynte på begynnelsen da jeg var på jobb, leste meg fremover og rakk til side tjue, så var arbeidsdagen over. Så jeg heiv meg i bilen, kjørte fort hele veien hjem, slo på pcen og leste videre... Geek? Jeg? :sjarmor:

Lykke til videre, deilig å være over 12 uker! Ha en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Lucky og Miso. :)

Tok stoffskifteprøver i dag, samt blodtrykk, og det var det hele. Blodtrykket var bra, 130/60.

Hun ville ikke høre etter hjertelyden denne gangen likevel, jeg må vente til neste kontroll som er 20. mai. Da blir det også svangerskapsblodprøver. Litt skuffet, men hadde forberedt meg på det, er jo bare 11+2 i dag. 20. mai er jo ikke så lenge til heller (men må innrømme at jeg er fristet til å kjøpe meg en doppler... :sjenert: ).

Ellers tok jeg opp dette med at jeg er konisert igjen, og vi ble enige om at jeg skal sendes til gyn for sjekk av livmorhalsen ca. i uke 20, for å se om den holder stand. Er fornøyd med det.

I går da jeg dusjet trodde jeg det var jordskjelv eller noe, for bakken ristet sånn. Da jeg skrudde av dusjen viste det seg å være et skikkelig tordenvær! I april! :overrasket:

Og dessuten fant jeg noe som fikk meg til å frike helt ut: Oppblåst mage er OK, trøtthet er OK, vann i kroppen også. Til og med strekkmerker er OK. Men åreknuter? :dåne: :klaske::kjefte: DET er ikke OK altså!

Dumt du ikke fikk hørt hjertelyd, men tror de fleste leger ikke prøver så tidlig i frykt for å ikke finne den.

Bra du får ekstra sjekk av livmorhalsen :jepp: Kjenner flere som er konisert, men ingen av de har hatt noen problemer, så krysser fingrene for at det samme er tilfelle for deg!

Og åreknuter, ja! Hehe. Jeg har en god del allerede, så regner ikke med jeg slipper unna enda flere nå... :sjenert: Trøster meg med at om det blir skikkelig ille så er det faktisk ikke så dyrt å få gjort noe med det :jepp:

Planer for langhelga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter! :vinke: Koselig med besøk. Er trøøøøtt så svarer dere i morgen. :)

Dagens matinntak:

1 skive med brunost, melk

1 eple

2 knekkebrød med magerost og tomat

1 skive med kaviar

2 skiver med brunost

1 tallerken jordbær med sukker og fløte (nam!)

2 store, hvite slikkepinner

1 dobbel daim

Masse sukker på tampen der gitt. :sjenert:

God natt, må stupe i seng før jeg sovner sittende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen en liten hilsen når jeg først er her jeg da! Håper du får en strålende langhelg -mens visse andre må jobbe :kjefte::fnise:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en fin langhelg! :strix:

:klemmer:

Takk det samme - sånn litt forsinket. ;)

:klemmer:

Deilig at du er i så fin form da :) Får håpe det holder seg slik lenge ;)

Snille pappaen din da, hva skulle man gjort uten pappaer noen ganger sier jeg bare...

Ha en super langhelg :klemmer:

Ja pappa er snill, og nå som han skal bli bestefar virker det som om han har blitt enda snillere. :fnise:

God helg til deg også! :klem:

:vinke::)

Spennende dagbok du har!! Jeg så i en annen dagbok at du var gravid, og ble veldig nysgjerrig på hvordan du hadde hatt det i dagene før. (Er på symptomjakt ;) ) Så jeg begynte på begynnelsen da jeg var på jobb, leste meg fremover og rakk til side tjue, så var arbeidsdagen over. Så jeg heiv meg i bilen, kjørte fort hele veien hjem, slo på pcen og leste videre... Geek? Jeg? :sjarmor:

Lykke til videre, deilig å være over 12 uker! Ha en fin helg! :)

:ler: Trodde ikke det var særlig spennende her jeg. :fnise: Artig at du gadd å lese hele da. :)

God helg til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dumt du ikke fikk hørt hjertelyd, men tror de fleste leger ikke prøver så tidlig i frykt for å ikke finne den.

Bra du får ekstra sjekk av livmorhalsen :jepp: Kjenner flere som er konisert, men ingen av de har hatt noen problemer, så krysser fingrene for at det samme er tilfelle for deg!

Og åreknuter, ja! Hehe. Jeg har en god del allerede, så regner ikke med jeg slipper unna enda flere nå... :sjenert: Trøster meg med at om det blir skikkelig ille så er det faktisk ikke så dyrt å få gjort noe med det :jepp:

Planer for langhelga?

Går bra med den hjertelyden egentlig. Men teller på knappene om jeg skal kjøpe meg doppler altså. :sjenert:

Ja, går jo an å gjøre noe med de lekre blå knutene hvis det blir for ille. Synes det er fælt jeg altså, det er sånt jeg forbinder med å være skikkelig gammel...

Planen var hytta i helgen, men det ble utsatt til i morgen, så fikk vi gjort litt mer i hagen her hjemme i dag.

Legger igjen en liten hilsen når jeg først er her jeg da! Håper du får en strålende langhelg -mens visse andre må jobbe :kjefte::fnise:

:klemmer:

Bra at du har fått jobb da. ;) Og så tipper jeg du er i ganske godt humør når du sitter der også. Smiler litt for deg selv og sånt. :fnise:

God jobbehelg til deg Cuba! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå er jeg sliten gitt. Har holdt på i hagen i timesvis, bare avbrutt et par timer av en venninne og kusinen min som begge kom dettende innom på besøk etter tur. Veldig koselig, og såå deilig å sitte ute i skikkelig sommervær. Venninnen min har dessverre nettopp avlivet sin hund, og tok med seg Voffe på tur etter skravlingsen. Koselig for henne å låne pels, og fint for meg å få mer tid i hagen. :)

Har fått gjort masse i dag, har raket, rensket to store bed, klippet busker, kuttet kvist, bundet opp bjørnebærbusken, og så avsluttet jeg med å sage opp en stor haug med greiner til ved. Måtte det, for haugen lå i veien for komposten. :)

Nå gjenstår det å samle opp løv og kvist som ligger rundt i hauger, men det får bli i morgen før vi drar på hytta.

Snoppen er hos kolleger og griller i kveld, og jeg nerder alene hjemme. Tenkte å se litt Brothers & sisters og ta en tidlig kveld.

Deilig at det bare er fredag, og at det er to fridager igjen. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens matinntak:

2 knekkebrød med magerost og tomat

1 dobbel daim

1/2 klase druer

2 glass cola

1 skive med 1 kokt egg

1 tallerken jordbær med sukker og fløte

2 glass melk med tyrkisk pepper (ja, det er godt sammen :fnise: )

2 knekkebrød med brunost (sen middag)

1 hvit slikkepinne

Resten av druene i boksen

Litt rar og usammenhengende mat i dag, vært for opptatt med andre ting, dessuten er sjokolade fint for å redde lavt blodsukker når man jobber i varmen. :sjenert:

Middag blir muligens laks med lettrømme og salat, men tviler på at jeg gidder...

Edit: Jeg gadd ikke. ;)

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvnløs...

Lørdagens matinntak:

1 skive med 1 kokt egg

2 knekkebrød med brunost

Grillet svin indrefilet med båtpoter, salat og kantarellsaus

1 tallerken jordbær med sukker og fløte

1 dobbel daim

Og så trøtt som jeg er. :Gjesp: Prøver meg på senga igjen...

Men: 12 uker gitt! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...