Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så søte dere er! :klemmer:

Da har jeg fått timeavtale for ordinær UL allerede. Det blir 16. juni. Fødeplass er også innvilget, men det regnet jeg jo med. Synes det går fort i svingene her nå. :sjenert:

Og jeg fikk nettopp en telefon fra mammaen til Snoppen, som hadde snakket med ham i dag og var helt over seg av glede over å skulle bli bestemor for første gang. Hun hadde ledd og grått og til og med feiret med en brandy hehe. Hun befinner seg i varmere strøk for vinteren, og hadde alt rukket å gå byen rundt og spre budskapet til alle hun kjenner før hun ringte meg. Og hun hadde massevis av hilsner og gratulasjoner fra alle kjente der nede. Søt er hun. :fnise:

Snoppen ha også ringt sin far (som lo og sa han hadde ventet på dette), pluss fortalt det til sine sjefer på jobb i dag. Dessuten regner jeg med at han forteller det til broren sin nå i kveld, da de er sammen nå.

Klør etter å si det til mine egne foreldre, men det MÅ nesten bare vente til onsdag. Gleder meg. :)

Hurramegrundt. :dåne:

Nå har gått med Voffe, og skal ut og handle mat. Har lyst på taco, men er alene hjemme i kveld, så vet ikke om jeg gidder.

Jobb i morgen, skulle ønske jeg slapp... Men så er det påskeferie da, det er digg.

God helg alle! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg, Kirin!! :danser: Og så heldig du er med hjerteslag og greier! Stas! :klem:

Ja, det er kjempestas! :rødme:

God helg! :klemmer:

:rødme: Så herlig med hjerteslag, då. :hjerte:

:kaklehone: God påske! :kaklehone:

Ja, helt fantastisk!

Riktig god påske, dreia! :klemmer:

Helt sprøtt med den UL'en altså. Det hele ble så mye mer virkelig nå. Tenk, det bor et lite menneske i magen min! Bebbis! :strix: Titter på bildet jeg fikk hele tiden og bare undres... Åh, blir helt rørt jeg!

Begivenhetsrik dag. Håper jeg får sove greit, og ikke minst at jeg kommer meg opp og på jobb i tide. Er litt på bærtur med søvnen om dagen.

Nå er det et knekkebrød og en kopp kakao med krem før jeg legger meg. Er egentlig ikke så sulten, men har opplevd hver kveld/natt i det siste at når jeg er trøtt og legger fra meg boka da begynner magen å knurre. Og da får jeg pokker ikke sove før jeg har vært oppe og spist noe. Så nå prøver jeg å være i forkant, håper det hjelper.

God natt! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sprøtt med den UL'en altså. Det hele ble så mye mer virkelig nå. Tenk, det bor et lite menneske i magen min! Bebbis! :strix: Titter på bildet jeg fikk hele tiden og bare undres... Åh, blir helt rørt jeg!

:strix: Så herlig å få se lille Bebbis :rødme:

Ha en super Påske !!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker gitt! Det går fort og sakte på en gang synes jeg...

Fra min-mave.dk:

Hvis et eller andet rørte barnets ansigt ville den modsatte side af kroppen bøje en smule.

Det er stadig for tidligt til at du kan mærke de bevægelser din søn/datter laver.

Dit barn er i starten af denne uge nu ca. 1,6 cm lang (crl - målt fra isse til hale, sædehøjde), og vil vokse yderligere ca. 6-7 mm i løbet af ugen. Dit barn er nu ca. på størrelse med et jordbær og vejer på nuværende tidspunkt ca. 3,5 gram.

Graviditetssækken hvor dit barn ligger indeni er i starten af denne uge nu omkring 2,6 cm stor, og vil vokse yderligere ca. 6-7 mm i denne uge.

Hovedet er stadig større i forhold til resten af kroppen, og fylder næsten halvdelen af barnets samlede længde. Det er stadig bøjet ned mod brystet.

Øjnene er nu fuldt udviklede og bliver dækket fuldstændig af øjenlågene. Øjnene vil forblive lukket indtil omkring 25-27 graviditetsuge.

Kæberne er færdigudviklede. Mundhule og næse forenes med hinanden.

Man kan tydeligt se de ydre ører.

Man kan tydeligt se næsetippen.

Ryggen er mindre buet.

Halsen er ved at blive dannet. Nakken bliver stærkere og løfter barnets hoved mere og mere.

”Halen” er ved at forsvinde.

Ben og arme er blevet længere.

De fleste muskler er ved at opnå deres endelige form.

En stor del af tarmen poser ud i navlestrengen.

Venter du en dreng kan testiklerne ses nu, og cellerne som skal producere det mandlige kønshormon testosteron begynder at blive dannet.

Brusk og knogler bliver dannet.

Et lite jordbær! :rødme:

Formen er stigende. Ikke på topp, men er ikke så utslått lenger. I dag har jeg både støvsuget og måket snø/hakket is uten å gå i bakken. Men ble ganske svimmel av å bøye meg for å støvsuge lister.

Deilig med søndag og nydelig sol og påskevær! Helt topp å kjenne vår i luften. :hoppe:

God søndag, og god påske alle sammen! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kirin :)

Har lest hele boka di nå :) Gratulerer så mye med den lille i magen :klemmer: så moro å ha sett den lille og vite at alt er bra :hoppe:

(Må bare si at du har ett veldig fint nick, katten min heter faktisk Kirin :fnise: )

ønsker deg en kjempefin påske :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk en lite jordbær :rødme:

Ha en fin søndag :klemmer:

:klemmer:

Hei Kirin :)

Har lest hele boka di nå :) Gratulerer så mye med den lille i magen :klemmer: så moro å ha sett den lille og vite at alt er bra :hoppe:

(Må bare si at du har ett veldig fint nick, katten min heter faktisk Kirin :fnise: )

ønsker deg en kjempefin påske :Nikke:

Jøss, har du virkelig lest hele? :fnise: Takk for gratulasjon. :klem:

God påske til deg også (og til Kirinpusen ;) ). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laaang dag i dag, men den har vært fin! :) Nydelig vær (i hvert fall første del av dagen, regnet tok over etter hvert) og jeg har hatt friiii! :hoppe:

Har vasket klær, ryddet, pakket og gått tur med Voffe og Lånevoffe. Bare kost meg. :) Klar for ferie! :strix:

Nå har jeg dusjet og skrubbet og vasket hår og slikt, så er jeg klar for hyttetur i morgen.

Gleder meg som en unge, for vi drar med foreldrene mine og søsteren som kommer hjem for påsken, og da skal vi endelig fortelle foreldrene mine at de skal bli besteforeldre. :hoppe: Har malt en skyggelue til søsteren der det står Tante ***** og så får vi se hvor lang tid det tar før de legger merke til det. :fnise: Både Snoppen og søsteren og jeg gleder oss skikkelig! :)

Hurra, jeg er så glad! :strix::bolledeig::skya:

I tilfelle jeg ikke detter innom før jeg drar:

:kaklehone:

GOD PÅSKE! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:klemmer:

Jøss, har du virkelig lest hele? :fnise: Takk for gratulasjon. :klem:

God påske til deg også (og til Kirinpusen ;) ). :)

Ja, leste hele!! :Nikke:

Håper du får en kjempefin påske, så spennende å skulle fortelle foreldre!! blir moro å lese hvordan de reagerer :Nikke:

Kirinpusen ligger på gulvet ved siden av meg og har det veldig bra!! leke med en hyssingsnor!! :)

Ha en kjempefin påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur på hytta :) Tenker det kommer til å være en superstolt bestemor to be der hele påsken ja :fnise:

God påske :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje for sent, men ønsker dere i allefall en kjempefin tur! Får håpe på bra vær, ellers må dere kose dere uansett :)

Så morsomt å fortelle de vordene besteforeldrene da :hoppe: Gleder meg til å lese om reaksjoner :D

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og god påske, Kirin! Så gøy at dere endelig skal fortelle det til familien din! :hoppe: Det gleder jeg meg til å høre om!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...