Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

:duskedame: for 7 uker!! Så spennende med alt som skjer nå... tenk at det er et bittelite menneske!! :rødme: Gleder meg til fortsettelsen her! God søndag! :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God søndag, jenter! :klemmer:

I går satt jeg aaalt for lenge oppe - ville holde Snoppen med selskap og ikke være så urkjedelig gravid til en forandring. Dermed sov jeg helt til halv tre! i dag!!! :klaske:

Har tvunget Snoppen til å hakke/grave sti frem til inngangsdøren, gjennom en masse hardpakket snø og is som har rast fra taket. Han skjønner ikke helt poenget med at det er fint å kunne gå ut og inn av huset uten å måtte bestige et isfjell hver gang. Men det ble bra da. :)

Jeg har ryddet og kostet på verandaen, ble veldig fint. Det er sol der frem til ca kl. fire, så fint å ta morgenkaffen der når det er sol og mildt nå fremover.

Og så har jeg snudd madrassene og redd sengen. Deilig.

Det er det jeg orker i dag kjenner jeg. Snoppen er på tur med Voffe, og jeg tror jeg skal legge meg i nyredd seng og lese litt. Elsker søndag!

Ellers er det jo meningen at vi skal ha saltkjøtt og komle i dag, men nå synes jeg det stinker av kjøttet som koker, og vet ikke om jeg har lyst på likevel. Litt uggen kan man si. Kanskje det heller blir en annen dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med tidlig UL! :hoppe: Blir spennende å se, både for dere og for oss. :fnise:

:dåne: Ikke lyst på komle? Det er jo det beste i hele verden! :sikle: Men jeg kan tenke meg at smaksløkene blir litt vrange når du er gravid. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på første kontroll. Ganske uspennende egentlig. :fnise: Blodtrykket var 125/60, visstnok veldig bra. Tok ikke blodprøver eller noe, kun levert urinprøve. Ellers søker hun fødeplass og ordinær UL for meg. Blodprøver blir tatt på neste kontroll, som er 28. april.

Fikk ikke helsekort, men antar hun vet hva hun driver med. Hun fylte det ut, da. Fikk to små bøker om svangerskap og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min første time var ikke så veldig spennende den heller. Men så var bare jeg fire uker på veg også da... :fnise: Men helsekort fikk jeg. :jepp:

Nå skal jeg på enda en første svangerskapskontroll på torsdag. Og det blir nok kanskje enda mer uspennende tipper jeg. Lurer nesten på om jeg skal utsette den jeg? :klø: Nå var jeg jo nettopp på UL. Samtidig så skal jeg mye ut og reise snart, og har litt spørsmål rundt det. Og så får jeg jo bestilt time til jordmor og ordinær UL. Men blir 8 uker mellom denne timen og jordmortimen da... Hmmm.

:hoppe: To dager til UL!

Fortalte du forresten til legen at du har bestilt UL? Hva sa h*n isåfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa ikke til legen at jeg har bestilt UL. Hun var så gira på å prøve å finne hjertelyden neste gang, så jeg følte nesten det ville ødelegge gleden hennes. Hun sa "Jeg er så begeistret hver gang jeg hører lyden av de små! Men nå er jo jeg veldig glad i små babyer også da." :fnise:

Hun ga meg også det hun kaller en mirakelkur mot forstoppelse. :ler: Så nå tester jeg oppskriften hennes. For de som er interessert:

1 ss linfrø

1 ss loppefrø

1 pakke (pose) svisker

1 l vann

Kokes opp, skal trekke i 20-30 min. Sil av "guggen". Drikk 1 kopp pr. dag.

Helsekosten var tom for loppefrø, så i dag tester jeg med dobbel dose linfrø i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: for entusiastisk legedame! :)

Får håpe kuren virker. Jeg har sluppet unna den plagen, men er kanskje umulig når kosten består av magetrommel-mat for rask gjennomgang i systemet (banan, cultura og yougurt)...

:klemmer:

Det er så koselig at flere av de jeg har fulgt siden jeg kom inn på KGsidene har små vidundere på vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morsomt med første kontroll da :) Da er liksom ting skikkelig igang ;)

Morsomt med så engasjerte leger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig loppefrø? :klø: Høres egentlig ut som noe som gir ekstrem kløe... :fnise:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for entusiastisk legedame! :)

Får håpe kuren virker. Jeg har sluppet unna den plagen, men er kanskje umulig når kosten består av magetrommel-mat for rask gjennomgang i systemet (banan, cultura og yougurt)...

:klemmer:

Det er så koselig at flere av de jeg har fulgt siden jeg kom inn på KGsidene har små vidundere på vei! :)

Spiser ganske variert, inkl. yoghurt, frukt, fiber osv., men likevel... Håper det virker ja. :fnise:

Så morsomt med første kontroll da :) Da er liksom ting skikkelig igang ;)

Morsomt med så engasjerte leger da :)

Ja, hun er super. :) Veldig koselig og real dame. Og det blir litt mer vireklig med kontroll ja. ;)

Hva er egentlig loppefrø? :klø: Høres egentlig ut som noe som gir ekstrem kløe... :fnise:

Si det? :klø: Frø av lopper? Høres ikke så digg ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at sviskeyoghurt og plommer hjalp mot treg mage forresten. Nå har den begynt å oppføre seg igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at sviskeyoghurt og plommer hjalp mot treg mage forresten. Nå har den begynt å oppføre seg igjen ;)

Liker ikke sviskeyoghurt så godt, men kan jo gi det en ny sjanse. Plommer er nam da, må kjøpes inn. :)

Har du fått testa ut kuren?

Håper det løser seg, bokstavelig talt.

:klemmer:

Eh, nei, det har ikke det så langt. :sjenert:

Blir GAL av å ha null energi. Nå har jeg gått med Voffe, og *poff* - jeg er helt kaputt. :dåne:

~

Plan for den neste uken, frem til ferie:

Generell rydding (Snoppen skal få stå på litt her, han roter mye mer enn meg)

Støvsuging

Gulvvask

Vaske badet

Vaske doen - Snoppen

Rydde i klærne mine (= myyye)

Levere klær til Fretex

Pakke vinterklær + litt div. klær opp på loftet

Pakke ned bøker jeg ikke leser og som jeg skal ta med på hytta

Vanne blomster

Vaske glassbord

Vaske sengetøy, flere omganger

Kjøre et lass på dynga (hvis vi får låne varebil)

Rydde i luer, votter og skjerf

Rydde i yttertøy og flytte noe av det opp på loftet

Vaske lånt bil

Levere lånt bil (helgen?)

Kjøpe bursdagsgave til svigermor

Ble sliten bare av å skrive det ned. :fnise: Nå skal jeg legge meg litt på sofaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA, det føles som om noen sniker ut restenergi når vi sover... Håpløst! Men jeg ville ikke bytta det mot å ikke ha vært gravid nå.

Flink å lage liste og ordne da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! :strix:

Der var det liv gitt! Kommer rett fra UL nå, bønna er "et vitalt foster" med hjerteslag og greier! Gyn målte den til 16,3 mm og sa det tilsvarte 8+1. Fy flate så rart og så flott å se den lille kroppen med det bittelille hjertet på skjermen! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

WOW! :strix:

Der var det liv gitt! Kommer rett fra UL nå, bønna er "et vitalt foster" med hjerteslag og greier! Gyn målte den til 16,3 mm og sa det tilsvarte 8+1. Fy flate så rart og så flott å se den lille kroppen med det bittelille hjertet på skjermen! :rødme:

:rødme: Så flott opplevelse :) Deilig å se at alt står bra til med den lille tenker jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...