Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke annet enn å anbefale UL :nigo: Vel verdt 1000 kr :jepp:

Var ganske fantastisk å se det lille hjertet banke! :rødme:

God helg! :klemmer:

Endret av Klematis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes du skal bestille time jeg :) Tenk så deilig å se det lille hjerte banke :rødme:

Ha en super lørdag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne jo vært stas å se at alt står bra til, særlig når den ordinære UL først er i uke 17-19, er jo lenge å vente dit. Jeg hadde nok tatt i disse tider, hadde jeg ikke vært med på forskningsopplegg, som gjør at jeg får ul i uke 10/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal bestille time jeg :) Tenk så deilig å se det lille hjerte banke :rødme:

Ha en super lørdag :klemmer:

Ja, heller nok mot å gjøre det. :)

Kunne jo vært stas å se at alt står bra til, særlig når den ordinære UL først er i uke 17-19, er jo lenge å vente dit. Jeg hadde nok tatt i disse tider, hadde jeg ikke vært med på forskningsopplegg, som gjør at jeg får ul i uke 10/11.

Heldig du da. :) Tror ikke ejg kan vente helt til juni, nei. :sjenert:

Ha en fin lørdag! Kos deg med snoppen, vovve og spire!

Takk, det gjør jeg! :)

Ha en super lørdag!

Og kos deg på søndag :)

Takk det samme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Earth Hour i gang, og her er alt lys slått av og erstattet med levende lys. :) Litt synd at ikke bensinstasjonen og gartneriet her også er med - er liksom ikke så mørkt og koselig ute akkurat. :roll:

I dag har jeg shoppet! Fikk meg en knallfin, myk, varm og god dunjakke i sort med pels på hetten til 990,- den var satt ned fra 2.500,-. Et kupp! :fnise: Og så kjøpte jeg en kosebukse med myk linning til hjemmebruk, samt en tettsittende strikkekjole som blir fin når det blir varmere.

Rolig kveld her. Snoppen havnet utpå sammen med broren sin i går, og er ikke så snakkesalig at det gjør noe. :fnise: Dessverre har han også skadet hånden sin da han slo på en boksesekk(!) like før han la seg i går. Kløne sier nå jeg. :roll: Mest irriterende fordi han egentlig skulle sage ved i dag. :klaske:

Ingen fancy middag i kveld, jeg har fått dilla på knekkebrød med smør og brunost, men i morgen blir det saltkjøtt og komle med kålrabimos. :sikle:

Eller: Nå fikk jeg sterk trang til å spise tandoorimat! Tilbød nettopp Snoppen et måltid på restaurant (med egen sjåfør) men han gidder nesten ikke svare. Grrr... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å komme på middag i morgen :sjenert: komle, saltkjøtt og stappe er noe av det beste jeg vet :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov til å komme på middag i morgen :sjenert: komle, saltkjøtt og stappe er noe av det beste jeg vet :spise:

Å det er det beste jeg vet. Ville ha det i bryllupet vårt, men mannen sa nei :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det er det beste jeg vet. Ville ha det i bryllupet vårt, men mannen sa nei :fnise:

:hakeslepp: Sa han nei til DET :overrasket:

Tror nok kjære hadde satt ned foten der han også hvis vi skulle ha giftet oss :fnise:

Synes jeg ser av vi skal ha liggeplass til alle gjestene etter middagen er inntatt :skratte:

Eller er det kanskje bare jeg som spiser komler til jeg sprekker??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Sa han nei til DET :overrasket:

Tror nok kjære hadde satt ned foten der han også hvis vi skulle ha giftet oss :fnise:

Synes jeg ser av vi skal ha liggeplass til alle gjestene etter middagen er inntatt :skratte:

Eller er det kanskje bare jeg som spiser komler til jeg sprekker??

Vi er nok flere av den slagen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er nok flere av den slagen :fnise:

Jepp. :ler:

Akkurat nå er jeg sprekkeferdig av indisk gryte. Snoppen tok til fornuft, og vi har vært ute og spist og sett på mørkleggingen i sentrum. Koselig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 uker! :hoppe:

Fra min-mave.dk:

Om dit barn

Dit barn bevæger sig efterhånden livligt rundt, men du mærker ingenting endnu.

Hvor stor er dit barn?

Dit barn vokser hurtigt inde i din mave. Det er nu ca. 10000 gange større end det var, da befrugtningen skete.

Dit barn er i starten af denne uge nu ca. 1 cm lang (crl - målt fra isse til hale, sædehøjde), og vil vokse yderligere ca. 6-7 mm i løbet af ugen. Han eller hun er er ca. på størrelse med et kirsebær eller en vindrue, og vejer nu ca. 2 gram.

Graviditetssækken hvor dit barn ligger indeni er i starten af denne uge nu omkring 1,9 cm stor, og vil vokse yderligere ca. 7 mm i denne uge.

Hoved og ansigt :

Man begynder at se flere og flere menneskelige træk i ansigtet. Hovedet er stadig stort i forhold til resten af kroppen pga. hjernen som vokser hurtigt, og det er stadig bøjet ind mod brystet.

Ørene er ved at tage form.

Øjnene ligger mere på siden af barnets hoved end på forsiden. De er dækket af noget midlertidig hud som med tiden vil danne øjenlågene.

Næsen er blev tydeligere og en næsetip er nu synlig efter at næseborene er dannet.

Når den øverste og nederste kæbe bliver forenet, vil barnets mund blive formet, og dit barn vil da være i stand til at åbne og lukke munden samt tygge og sutte. Ganen er ved at blive dannet, og tænder begynder at blive dannet under barnets gummer. Overlæben er ved at tage form og man kan kan nu se tungen

Krop :

Dit barn er ikke længere så ”c-formet” fordi kroppen er blevet længere.

Benene er blevet længere, hårdere, fremadrettede og man kan nu se tæerne.

Armene kan bøjes i albuen, hænderne i håndleddet og man kan se fingrene. Der er dog stadig ”svømmehud” mellem fingrene. Armene er nu også fremadrettede.

I denne uge vil dit barn udvikle skuldre, hofter og knæ.

Indre organer mm :

Hjertet har fået sin endelige facon, og pumper nu blod rundt i den lille krop mere regelmæssigt. Man kan tydeligt se blodet strømme rundt i kroppen, pga. den meget gennemsigtige hud på barnet.

Hjertet og hjernen udvikles fortsat og bliver mere og mere kompliceret.

Hjernen, leveren, lungerne, nyrerne og tarmene har alle fået deres grundlæggende form nu, men mangler stadig deres endelige facon.

Den midterste del af tarme er så lang at den må pose ud i navlestrengen. Blindtarmen er ved at blive dannet.

De næste 8 dage er afgørende for udviklingen af det indre øre som er ansvarlig for hørelsen og balancen.

Leveren producerer store mængder af røde blodceller indtil knogle marven er færdigdannet og overtager denne funktion.

Lille vindrue. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...