Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Sol, søndag, og syv varmegrader. :rødme: Deilig! :hoppe:

Sov fra halv tolv i går til ett i dag. Er det mulig? Nå skal jeg snart tvinge i meg litt frokost og ta med meg Voffe i skogen. Det gleder jeg meg til! :)

Huset ser småbombet ut. Enten orker jeg å rydde etter turen ellers får det bare være. Jepp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, den var bra Exhale! Er jo helt sant!

Er ikke lett med oppussing nei. Hos oss går alt i hvitt/kremfarget og bruntoner av forskjellig slag. Sofaen er lys med mørkebrune pynteputer i, lysebrune vegger, mørkebrun bokhylle, osv. Så det går jo an å gjøre noe sånn også; forskjellige nyanser av to farger som passer sammen...

Lykke til med oppussingen! Prøv å kos deg, i stedet for å stresse med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Seks uker! :sjokkert:

Fra babyverden:

Embryoet er i begynnelsen av denne uken fire uker gammelt, og har en C-form med det store hodet i den ene enden og halen i den andre. Det ligner mer på en reke enn et menneske. Det er umulig å måle embryoet slik du kan måle barnet etter at det er født. Ikke har det bein og det ligger sammenkrøllet. Derfor brukes lengden fra issen til setet som lengdereferanse gjennom store deler av svangerskapet, og vi oppgir også denne på disse sidene (CRL som står for crown-rump-length).

Små sirkler dannes på siden av hodet – dette er øynene som formes! Ørene begynner også å formes nå. Celler som skal bli til lever, lunger, magesekk og bukspyttkjertel finner plasseringene sine, slik at de er klare til å utvikle organene. Levercellene begynner organdannelsen før de andre. De fleste organene er i ferd med å utvikles, og mot slutten av uken vokser det frem små knopper til armer og bein. Armene vil utvikles i et hurtigere tempo enn beina en stund fremover.

Hjertet fylles med blod denne uken. Frem til nå har det pumpet rundt væske, men nå er det ordentlig blod som går rundt i de små blodårene. Blodcellene dannes i veggen til plommesekken. Blodårene dannes i høyt tempo for å forsyne alle organene som utvikles med næring. Hjertepulsåren dannes også denne uken, og hjertet består av høyre og venstre hjertekammer. Pulsen er på 100 til 120 slag i minuttet. Nå pumpes blodet gjennom navlestrengen slik at embryoet kan kvitte seg med avfallsstoffer og motta næring fra mor. Dette er en rundgang som vil fortsette til barnet er født.

Tenk, en reke! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktoria85! :hallo: Ja, er det ikke det? :)

Da er jeg tilbake fra 1,5 times tur i skogen og selv om det var en fin tur må jeg si jeg føler meg helt oppbrukt. :pinglesmiley: Voffe hadde det imidlertid storartet - full zoom hele veien, det er koselig da. :)

Rumpeklaskeren fra jobb (tror jeg har nevnt ham tidligere?) har prøvd å ringe meg både i går og i dag og lagt igjen beskjeder om at han vil at jeg skal ringe. Vet ikke hva han vil men gidder ikke å ringe tilbake i hvert fall. Klyse!

Horisontalen venter, og Snoppen skal få rydde her når han dukker opp en eller annen gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 6 uker! :hoppe:

Horisontalen venter, og Snoppen skal få rydde her når han dukker opp en eller annen gang...

Det deilige med å være gravid er at man kan slappe av selv, og piske mannfolka rundt, med goood samvittighet. :ler:

Ha en fortsatt fin søndag, Kirin. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: og hurra for 6 uker og en liten reke i magen! :strix:

Det høres ut som om du har hatt en rolig og fredelig helg. *herlig*

Ha en fin mandag Kirin! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 6 uker :hoppe:

Deilig med lang skogstur i går kan jeg tenke meg. Det er jo helt fantastisk vær om dagen :)

Rumpeklaskeren :fnise: funnet ut hva han ville ??

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om den lille reka i magen din :rødme: Var så koselig skrevet, så det litt for meg :fnise:

Håper du har hatt en fin dag og at kvelden blir enda bedre :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får igjen nesten tredve tusen på skatten. :dåne: Aldri skjedd meg før, og i fjor fikk jeg faktisk åtte tusen i baksmell. Det er helt utrolig deilig, og det skal komme veldig(!) godt med! Hper bare ikke Snoppen får smell da...

Slapp og trøtt og vondt i halsen i dag.

Prøver å tenke ut hvordan vi skal ordne oss med klesoppbevaring og annen oppbevaring av ting som er i jevnlig bruk når det ene rommet skal bli barnerom. Hjelpe meg så trangt det er her, planløsningen er en skandale! :kjefte: Akkurat nå er jeg på et punkt der løsningen ser ut til å være å kaste minst halvparten av klærne mine, samt en masse annet. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, grattis med den solide skatte-skatten! Blir jo herlig nå!

Bra dere har litt tid å ordne ting før planløsninga må være løst! :)

Kanskje dere kan fleske til med nye kjekke skap helt opp i taket på ene veggen? Med voksenoppbevaring øverst, og barneting lengre ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøss, grattis med den solide skatte-skatten! Blir jo herlig nå!

Bra dere har litt tid å ordne ting før planløsninga må være løst! :)

Kanskje dere kan fleske til med nye kjekke skap helt opp i taket på ene veggen? Med voksenoppbevaring øverst, og barneting lengre ned?

Takk for det hehe. :) Har nok av gjeld, så gjør ikke vondt med penger i retur akkurat. :sjenert:

Ja, har jo lurt på å dele rommet med babyen en stund - det blir jo ganske lenge til h*n får noen særlig glede av eget rom liksom. ;) På den annen side blir det jo en del barneting som tar plass når det ikke brukes eller står fremme, så vi får se... Tenkte uansett å få malt og ordnet litt der inne i løpet av våren, så får vi ta det litt trinnvis. Bare jeg som obsesser. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å få igjen så mye på skatten da :) Har jo nok å bruke penger på fremover dere, så de kommer nok godt med ;)

Godt det er fler som bruker barnerommet til oppbevaring :fnise: Lurer på hvor jeg skal gjøre av alt der inne den dagen jeg trenger barnerommet ja :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, vet ikke om vi orker starte med barnerom før etter fødselen jeg...? :klø: Tipper vi kommer til å ha snoppen inne hos oss første året uansett. Venter jeg så kan jeg male litt møbler og sånn også, det går jo ikke nå når jeg ikke kan male med oljemaling. :)

Gratulerer med skatteoppgjøret! :klemmer: Har ikke fått min enda jeg... Men finnes kanskje på nettet nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...