Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Så masse fine klær du har funnet frem da :) Moro å kunne bruke det du har brukt når du var liten da :rødme:

Den vugga er kjempefin, så den på skaperen og tenkte at en sånn vil jeg ha når den tid kommer :)

:klemmer:

Ja, den var både fin og smart! :Nikke:

Nydelige klær! :rødme:

ja. :)

Bare innom med en :klemmer: Hvordan står det til med deg og spiren i dag?

:klemmer: tilbake! Står bra til, men mye underlivsaktivitet i dag, noe av det er litt ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok dag, men som sagt over mye stikking og strekking og ilinger i magen i dag. Noe er faktisk litt nestenvondt - i hvert fall ganske ubehagelig. Antar det er vanlig.

Jeg er SÅ trøtt om morgenen, helt borte vekk, ikke mulig å vekke meg. Huff, i morgen har jeg jobben alene, blir stresset bare av å tenke på det. Må legge meg supertidlig i dag, så nå er planen å gå med Voffe ganske snart, og spise middag etterpå. Eller omvendt? :klø: Satser på å finne sengen mellom ni og ti - håper jeg får sove så tidlig (pleier ikke det). Urk.

Forresten merkelig - det er helt forskjellig info om uke 4 på hhv. babyverden og min-mave.dk. Ifølge BV er klædden foreløpig en trelaget plate, mens iflg min-mave er den blitt et rør og skal danne hjernen denne uken. Aner ikke hva som er riktig? Hm...

Quotet bv på forrige side, her er et klipp fra min-mave:

Embryo ændrer nu skikkelse fra at have været en tre-laget plade til en cylinder med en hovedfold og en halefold. Dit barn har egentlig ikke en hale. Det ser bare sådan ud fordi rygmarven og rygraden vokser så hurtigt. Snart vil udviklingen være med, og den hale-lignende tilstand vil forsvinde.

Man kan tydeligt se forskellen på hoved og hale på barnet.

Hvis man ser på et embryo nu i et mikroskop, er det umuligt at sige om det vil udvikle sig til en fugl, en fisk, et menneske, eller et andet pattedyr.

I denne uge vil embryo begynde at flyde rundt i fostervæsken (fostervandet) som er dannet inde i graviditetssækken.

Mer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig hvordan de teller rundt omkring. Vi er nå i uke 5, den varer fra 4+0 til 4+6. Når du runder til 5+0 har du 5 fullgåtte uker.

Det er litt som at når et barn er i sitt første leveår så har det enda ikke fylt ett år. Skjønner?

Men så er det noen sider som roter med det der. På babyverden ser det ut til at de opererer med fullgåtte uker istedenfor hvilket ukenummer du er i. Den danske siden vet jeg ikke.

Men nå er det filmtid her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig hvordan de teller rundt omkring. Vi er nå i uke 5, den varer fra 4+0 til 4+6. Når du runder til 5+0 har du 5 fullgåtte uker.

Det er litt som at når et barn er i sitt første leveår så har det enda ikke fylt ett år. Skjønner?

Men så er det noen sider som roter med det der. På babyverden ser det ut til at de opererer med fullgåtte uker istedenfor hvilket ukenummer du er i. Den danske siden vet jeg ikke.

Men nå er det filmtid her!

På begge sidene jeg nevner spesifiserer de at uke 4 = fra 4+0 til 4+6 (dette er altså den femte uken). Men hva som angivelisg skjer er altså ulikt.

Ingen big deal, men er jo litt forskjell på en plate og et rør med hjerne liksom. :fnise:

Kos deg med film! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På begge sidene jeg nevner spesifiserer de at uke 4 = fra 4+0 til 4+6 (dette er altså den femte uken). Men hva som angivelisg skjer er altså ulikt.

Ingen big deal, men er jo litt forskjell på en plate og et rør med hjerne liksom. :fnise:

Kos deg med film! :)

Også tror jeg det varierer litt om de starter på uke 1 eller uke 0, eller noe sånt. Har også funnet ut at det varierer litt. Leser stort sett den fra lommelegen og den i Gravid.

Har du sjekket ut denne siden forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også tror jeg det varierer litt om de starter på uke 1 eller uke 0, eller noe sånt. Har også funnet ut at det varierer litt. Leser stort sett den fra lommelegen og den i Gravid.

Har du sjekket ut denne siden forresten?

Hm ja, er vel litt forskjeller.

Den animasjonen var fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På begge sidene jeg nevner spesifiserer de at uke 4 = fra 4+0 til 4+6 (dette er altså den femte uken). Men hva som angivelisg skjer er altså ulikt.

Ingen big deal, men er jo litt forskjell på en plate og et rør med hjerne liksom. :fnise:

Kos deg med film! :)

Hm, ja da vet jeg ikke... :klø: Jeg har også lagt merke til at det er litt forskjell. F.eks. sier babyverden at det enda er 9 dager til hjertet skal begynne å slå, mens ifølge FF og 'På vei' så skal det skje i løpet av denne uka.

Vi får ta det som høres best ut fra hvert sted ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var lurt. Da har jeg et rør som snart har hjerne. ;) Best å spise sin omega 3 da! :Nikke: Bortsett fra at jeg ikke fikk dem ned i morges. Selv folattablettene strevde jeg med. Håper det ikke blir et problem...

Har vondt i ryggen i dag, uten noen åpenbar grunn annet enn at jeg kanskje har sittet litt mye i helgen? :klø: Kjente det godt da jeg måkte snø i sted.

Kjenner på at jeg egentlig bør finne meg en aktivitet jeg kan bedrive gjennom svangerskapet - bare å gå tur er jo ikke så strålende med tanke på stivhet/stølhet og muskler i overkroppen. Vurderer å melde meg på gravidyoga - starter kurs her over påske, og de tar også inn gravide etter hvor de er i svangerskapet osv. Har gått et yogakurs for noen år siden, og likte det godt. Særlig er det mye fin tøying uten belastning, det er godt det. :) Får grunne litt på det. Svømming er jo også en mulighet.

Nei, nå er det blitt sent igjen gitt. Da hopper jeg i dusjen, så er det snart kvelden her. Flytter herved grensen til kl. elleve, og lights out klokka tolv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravidyoga hørtes kos og bra ut! Da blir du jo kjent med like-magede i området ditt:)

Sov godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo sant! :) Skal sende en forespørsel dit om hvordan det funker og når jeg kan/bør begynne. Tidspunktet passer ift. jobb også.

Og så må jeg huske å ringe jordmor/finne ut om jeg skal bruke kommunens eller om sykehuset har et opplegg. Man må vel søke fødeplass også, men det er kanskje noe legen gjør etter første kontroll?

Da legger jeg meg, bare ti over leggetid. ;)

Natta folkens! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsom dag - kjenner meg helt skutt, så nå blir det tidlig seng på meg. Merker jeg blir sliten i hodet av det å være gravid - på den måten at det tar så mye av fokuset mitt. Klarer jo knapt å tenke på annet, og er jo hele tiden litt bekymret. Hvorfor skulle det gå bra for meg liksom... Kjempeglad samtidig som jeg blir stresset og nervøs. Det er sikkert helt vanlig dette her altså, men hjelpes!

Tror jeg må prøve å begrense litt av gravidsurfingen på nett en stund (hvis jeg klarer), står så utrolig mye om aborter og ting som går galt, blir tullete i hodet av å lese det. Utgangspunktet bør vel være at "jeg er gravid, jeg skal ha barn, jeg gleder meg og det går sikkert bra" men det er ikke bare lett må jeg si.

Tror jeg heller skal prøve å fokusere mer på å komme i litt bedre form, hvile mer og heller bruke tid på å lage sunn mat enn å lese om å gjøre det. :fnise: Jeg har jo også en jobb som skal gjøres, håper jeg faller litt mer tilbake til normalen etter som dette første "sjokket" avtar.

Har fått På vei i posten i dag. Virker OK nok, men samtidig tror jeg ikke det står så veldig mye der som jeg ikke har lest på nett allerede. Hadde håpet det var litt mer om barnets utvikling og slikt, men ser ikke ut som om det er særlig mye.

Tror jeg legger meg og leser om noe heeelt annet nå.

Sorry, needed to vent... :sjenert:

God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei :)

:hoppe: GRATULERER :hoppe:

Dette var koselig lesning !!

Alt kommer til å gå bra Kirin !!

Håper du har det bra

:klemmer:

Tusen takk! :klemmer: Går bedre nå. :)

:kose:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var middag inntatt. Wienerpølser med lompe og stekt løk. :eeeh: Og så har jeg fått fyr på peisen. Det er mildt om dagen, men kaldt om nettene nå.

Er så utrolig stiv og støl i hele kroppen, begriper det ikke. Korsryggen er verst, men også resten av ryggen, rumpa, skuldrene og armene. Kan være fordi jeg er anspent, men det tar jo helt av.

Gjøremål:

Gå tur - venter på at fullmånen skal komme litt lenger opp, er så koselig med måneskinnstur :)

Stripe håret (tror jeg)

Betale regninger (blæ)

Snoppen har lyst til å dra til fjells i helgen. Det har jeg også, håper det blir mulig ift jobben. Litt fjelluft hadde ikke gjort noe nei. :)

Lurer på hvor jeg skal gjøre av klærne mine når rommet mitt blir barnerom. :klø:

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøremål:

Gå tur

Stripe håret - utgår pga plagsomme skuldre

Betale regninger (blæ)

Tur gått, og liten tøyerunde utført på gulvet. Nå skal jeg betale regninger.

Puppene har blitt sykt ømme fra i går til i dag! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: litt for ømme pupper! :fnise:

Her må vi juble for alle ikke alt for plagsomme symptomer!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...