Gå til innhold

Min tur!


Kirin

Anbefalte innlegg

Er bare spekematen som trenger å blir fryst ned litt tror jeg Er mye man ikke vet ja... Sånn som kaffe... To kopper er jo ingenting i løpet av en hel dag Jeg drakk halve kopper jeg da, da kunne jeg jo drikke fire

Lenge siden du sluttet å røyke eller?

Tror det er vanlig å ringe legen først og så får du time hos h*n når det er tid for første kontroll

Ha en fin dag og nyt spiren i magen :klemmer:

Har drukket fire halve kopper i dag. ;) Skal prøve å begrense meg neda mer fremover. :)

Sluttet ikke å røyke før jeg fikk positiv test jeg. Nesten fælt å si det, men... :sjenert:

Innom og sier :vinke: til gravide Kirin!

Så flink du er som har sluttet å røyke. Og med all maten du må fryse først. Og kaffen selvsagt.

Må bare :hoppe: litt til for deg. Tenk, du er GRAVID! :gravid: Gleder meg til å følge med på hvordan det går fremover.

:klem:

Søte Belle! :klemmer:

Stikker innom på "morrakvisten" (jeg har jo ferie, så dette er tidlig) og :hoppe: litt for :gravid: !!

Du skal ha en liten en, og da er det viktig med struktur ja! Hihi, men skippertak fungerer det også, bare ikke i lengda! :fnise:

Jeg jobber som lærer, og i 1. trinn er organisering og struktur VELDIG viktig. Men på hjemmebane er jeg så ustrukturert at det nesten er flaut.. Må vel skjerpe meg nå som Sneipen er på vei. Heldigvis er jeg ganske god på å organisere, jeg mangler bare tiltaket til å holde det organisert!

Vi kommer nok til å bli supre mammaer! :rødme:

Ha en flott torsdag, Kirin! :klemmer:

Organisering og struktur, here I come! :ler:

Ha en flott - eh.. torsdagsnatt. ;):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Parasitten heter Toxoplasma gondii :sjenert: Tenkte ikke på at det er greit hvis man fryser det først :klaske: Ja, ja... Hun har sikkert full kontroll da regner jeg med ;)

*****

Nå må jeg se å få i meg mat og legge regninger til betaling før vi skal dra ;)

Det var det ja!

Nesten gøy å betale regninger når det er som reiseforberedelse å regne. ;)

Må inn og :bolledeig: litt. :tommelsmil: for ei :gravid: Kirin. :nigo:

Gratulerer! :skya:

Eg tør forresten ikkje eta noko kjøttpålegg, eg. Verken vanlig eller frossen. Men så er eg blitt passe hysterisk også. I det siste har eg drømt om himmelsksmakande kalkunpålegg. :dåne: Men sjølv om eg har kjempelyst på det, håpar eg samtidig at det er leeeenge til eg kan eta det igjen. Kaffi og te er eg også ytterst forsiktig med. Men eg skal bli betre litt uti andre semester, når faren for spontanabort har avtatt.

Legen kan du godt ringa med ein gong, men det er ikkje sikkert h*n vil ha deg inn før om fleire veker. Det normale er første kontroll rundt 8-12 veker. Jordmor kan du også ringa med ein gong, enkelte stader er det jordmormangel, eller timane må bestillast i god tid i forvegen, så det skadar ikkje å vera tidlig ute. ;) Info om jordmor fann eg på kommunen sine heimesider.

Ha ein flott :gravid: kveld. :vinke:

Jøss, du er jammen meg grundig og flik med mat4en! Men jeg kommer til å spise det jeg altså, men skal følge rådene på matportalen. Og begrense kaffeinntaket mitt. :Nikke:

Ja, får vel grave frem en jordmor i kommunen da. :fnise:

Da fikk jeg endelig surret meg inn i boka di. Også god timing da. Gratulerer så mye med en liten spire i magen, ei spennende tid du har foran deg nå :)

Tusen takk, flickan! Og hyggelig at du titter innom. :)

Gleder meg ja! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laang dag, er sliten og trøtt. Har ryddet og vasket kjøkkenet i kveld, og lest bok på sofaen. Nå er det natta her, måtte bare titte innom KG en kjapp tur. :)

Testen i dag hadde fin sterk strek (er 12 DPO), veldig fornøyd og glad for det. Snakket masse med Snoppen i dag om tiden som venter oss. Det er så koselig, og vi gleder oss masse begge to. :rødme:

Han var på nett i dag og kikket på en oversikt over fosterstadiene uke for uke, og leste om hva som foregår der inne. Kjenner jeg synes det er godt at han også gleder seg og engasjerer seg i det som skjer. Må jo være litt rart å være mannen og litt "utenforstående" til det hele. Tror i hvert fall noen av dem kan føle det litt sånn? Søte Snoppen min! :klemmer:

Øm i én pupp! :fnise:

God natt til de som måtte ha enda mer lakenskrekk enn meg. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at snoppen er interessert i det som skjer med deg, eller dere er vel mer rett å si. :rødme: Håper min er like flink som din når den tid kommer.

:hoppe: litt for sterk strek og generelt for at du er gravid.

Mange og gode helge- :klem: og :kose: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å fryse og spise det jeg da. Og skal få sjekket om jeg er immun mot sånn toxo-ting (eh, hva het det nå igjen?) - for hvis man er det så er det visst greit med spekemat. :) Kanskje hun er det? :klø:

Tusen takk søte pusilus! :klemmer:

Min lege var kjempeavslappa til alt som hadde med mat å gjøre... Mente at grunnen til at en ikke skulle spise spekemat var at det inneholdt mye salt. Og saltinntaket regulerte jeg selv når/hvis jeg begynte å hovne opp i fingre og legger.

Kommer nok uansett til å hvertfall redusere inntaket av spekemat. Spiser normalt kun fymat som spekemat og muggoster, jeg... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laang dag, er sliten og trøtt. Har ryddet og vasket kjøkkenet i kveld, og lest bok på sofaen. Nå er det natta her, måtte bare titte innom KG en kjapp tur. :)

Testen i dag hadde fin sterk strek (er 12 DPO), veldig fornøyd og glad for det. Snakket masse med Snoppen i dag om tiden som venter oss. Det er så koselig, og vi gleder oss masse begge to. :rødme:

Han var på nett i dag og kikket på en oversikt over fosterstadiene uke for uke, og leste om hva som foregår der inne. Kjenner jeg synes det er godt at han også gleder seg og engasjerer seg i det som skjer. Må jo være litt rart å være mannen og litt "utenforstående" til det hele. Tror i hvert fall noen av dem kan føle det litt sånn? Søte Snoppen min! :klemmer:

Øm i én pupp! :fnise:

God natt til de som måtte ha enda mer lakenskrekk enn meg. :goodbye:

:bolledeig: for sterk strek! :hoppe:

Snoppen din er goood vel! :strix: Så koselig at han er så interessert! *litt misunnelig* Det har ikke gått helt opp for Sambo helt enda tror jeg, så han er nok litt mer avventende... Men siden jeg frika ut pga rosa i trusa her i forgårs, foreslo han å gå og se på babyting i morgen, for å muntre meg opp! :rødme: Han er søt han også veeel? :ler: Er jo kanskje litt tidlig for å kjøpe, men man kan jo drømme? :sjenert:

Øm i en pupp? Du er heldig. Puppene mine er hovne, tunge og så ømme at jeg orker knapt ha på meg bh.. Jeg har grei størrelse på de fra før, så ser med gru på hvordan dette skal gå. Gruer meg allerede til amminga! :ler:

Ha en flott fredag!

:gravid::hoppe::gravid::hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenke seg til at det faktisk er DIN tur!! :strix: Det er så moro!!!! :)

Ha en super helg :)

Fisken! :goodbye::klem:

Så herlig at snoppen er interessert i det som skjer med deg, eller dere er vel mer rett å si. :rødme: Håper min er like flink som din når den tid kommer.

:hoppe: litt for sterk strek og generelt for at du er gravid.

Mange og gode helge- :klem: og :kose: til deg.

Ja. Er så koselig! :rødme:

:klemmer:

Min lege var kjempeavslappa til alt som hadde med mat å gjøre... Mente at grunnen til at en ikke skulle spise spekemat var at det inneholdt mye salt. Og saltinntaket regulerte jeg selv når/hvis jeg begynte å hovne opp i fingre og legger.

Kommer nok uansett til å hvertfall redusere inntaket av spekemat. Spiser normalt kun fymat som spekemat og muggoster, jeg... :sjenert:

Uff ja, jeg er vanligvis helt avhengig av ost - muggoster, camembert, brie osv, akkurat den blir litt tøff altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snoppen din er goood vel! :strix: Så koselig at han er så interessert! *litt misunnelig* Det har ikke gått helt opp for Sambo helt enda tror jeg, så han er nok litt mer avventende... Men siden jeg frika ut pga rosa i trusa her i forgårs, foreslo han å gå og se på babyting i morgen, for å muntre meg opp! :rødme: Han er søt han også veeel? :ler: Er jo kanskje litt tidlig for å kjøpe, men man kan jo drømme? :sjenert:

Øm i en pupp? Du er heldig. Puppene mine er hovne, tunge og så ømme at jeg orker knapt ha på meg bh.. Jeg har grei størrelse på de fra før, så ser med gru på hvordan dette skal gå. Gruer meg allerede til amminga! :ler:

Ha en flott fredag!

:gravid::hoppe::gravid::hoppe:

Ja, Snoppen er så søt atte. Han blir en super pappa! :rødme: Men vet ikke helt om han vil babyshoppe noe særlig. Han er ikke en shopper heller da. :ler:

Jeg har ganske små pupper jeg da, og det er den største som er øm. Tipper den andre kommer etter snart. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket med min eminente lege i telefonen.

Blodprøvene jeg tok var "fine", hun sender meg kopi i posten.

Ikke alltid det er fint selv om det er innenfor referanseverdiene. Spurte spesifikt etter TSH, og den var sunket til 4,0 (fra 6.7). Det er innenfor ref., men likevel ganske høyt med tanke på at ca. 1,0 er det beste for graviditet. Vi får følge med på den sa hun.

Så fikk jeg time til kontroll 31. mars. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og gruer meg til amming, har så sinnsykt følsomme brystvorter, og det er blitt 10000 ganger verre under graviditeten. Kulde er det verste. Selve brystet er heldigvis ikke så ømt hos meg. Ei venninne tipset meg om at jeg burde herde brystvortene litt ved å gni med en tannkost på de frem til fødselen :fnise: Ser liksom ikke for meg det heller da. Men nå som de er så såre, og jeg bare gruer meg mer og mer til amming, så har jeg plutselig begynt å leke med tanken likevel. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannkost på brystvortene! :haar:

Jeg forsov meg bigtime i dag, sov sååå tungt. :sjenert: Våknet alt for sent til å rekke jobben. Og så ringte Snoppen - han hadde klart å få med seg bilnøkkelen på jobb! :kjefte: Så jeg kom meg faktisk ingen steder i dag. :klaske: Det eneste jeg fikk gjort var å ringe legen. Siden jeg fortsatt var sååå trøtt etterpå la jeg meg litt på sofaen i ettiden, og jammen sov jeg til fire. :rodme:

Da blir det hjemmearbeid på meg i helgen, det er litt kjipt, men sånn går når man ikke kommer seg opp. :sukk:

Snoppen skal på konsert i kveld og kommer sent hjem, så er bare meg og Voffe i dag. Planen er å gå en tur, lage meg rømmebakt laks med hvitløk i ovnen og lese/surfe og ta det rolig. Med litt flaks er jeg fortsatt trøtt i titiden, bør egentlig komme meg litt tidlig opp i morgen så jeg får gjort hjemmearbeidet mitt.

Har også veeeldig lyst til å snike meg en tur bort til mormor og rote litt i garasjen hennes. Der står det nemlig eskevis med mine (og søsterens) gamle baby- og barneklær. :sjenert: Hadde vært moro å titte på de minste klærne og se hva som enda er brukbart. Mye 70-tallsmoro der tipper jeg. :)

Har litt lite shoppingpenger for tiden, så det er jo et billig alternativ. Det er uansett litt vel tidlig å kjøpe noe, men må jo være greit med ting man allerede har? ;) Og uansett har jeg tenkt å kjøpe minst mulig nytt, gjenbruksbaby er tingen. Sier jeg nå. :fnise:

God helg jenter! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig med tur bort til mormor for å lete gjennom dine gamle babyklær.. :rødme: Får nesten tårer i øynene her jeg sitter (litt følsom for tiden, får håpe det er et godt tegn.. ;))

Ønsker deg en fin helg! Håper du får tid til å slappe av og kose deg selv om du må jobbe.

:klemmer:

:strix: *rasker med meg litt babystøv på vei ut* :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så koselig med tur bort til mormor for å lete gjennom dine gamle babyklær.. :rødme: Får nesten tårer i øynene her jeg sitter (litt følsom for tiden, får håpe det er et godt tegn.. ;))

Ønsker deg en fin helg! Håper du får tid til å slappe av og kose deg selv om du må jobbe.

:klemmer:

:strix: *rasker med meg litt babystøv på vei ut* :strix:

Ja, når jeg først kom på ideen tror jeg nok jeg bare MÅ bort og hente en eske eller to. :gjeiper:

Rull deg i støv, jeg vil ha med deg også i klubb jeg. :klemmer:

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inspirert av Sunny må jeg har ny gjøremålsliste for helgen/de kommede dagene:

Gå tur

Besøke mormor

Hente og inspisere babytøy :)

Fordele hundemat i porsjonsposer

Rydde og desinfisere kjøleskapet

Bli ferdig med medbrakt kontorarbeid

Flytte kjøkkenlampe (denne blir stående en stund tror jeg)

Rydde i klærne mine

Vaske sengetøy

Tromle og brette sengetøy

Endret av Kirin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh! Så koselig med gammel babytøy da! Lurer på om mamma har noe liggende også jeg. Husker vi hadde noen esker før i tiden, men lurer på om en del måtte kastes da vi hadde oversvømmelse i kjelleren. Men det skal jeg jammen meg høre med henne om.

Jeg så utrolig glad i å handle babytøy, så har allerede handlet et par plagg og syns egentlig ikke det gjør noe. Men vil ikke handle så mye da, må jo spare mesteparten av gleden til jeg faktisk er gravid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh! Så koselig med gammel babytøy da! Lurer på om mamma har noe liggende også jeg. Husker vi hadde noen esker før i tiden, men lurer på om en del måtte kastes da vi hadde oversvømmelse i kjelleren. Men det skal jeg jammen meg høre med henne om.

Jeg så utrolig glad i å handle babytøy, så har allerede handlet et par plagg og syns egentlig ikke det gjør noe. Men vil ikke handle så mye da, må jo spare mesteparten av gleden til jeg faktisk er gravid :fnise:

Ja, kjempeartig! Du må høre med moren din. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen er jeg glad for at jeg har fått hentet to esker med babytøy. Er helt imponert over utvalget av sparkebukser og gensere i de mest geniale 70-talls farger og mønstre. :hoppe: Er masse små skatter oppi der, hurra! Har ikke gått gjennom alt i detalj, men skummet gjennom og plukket ut godbiter.

Favoritt: Brun og knallgul sparkebukse. Mest brunt, ene siden av brystet er gult, med en påapplikert stilisert brun hest. Minner litt om kjøredress i motorsport. Alt i sånn myk frotté. :)

Er en del av lillesøster sitt der også. Mye lyse klær som er helt OK, og pasteller samt rosa. Det var midt på 80-tallet, og ikke alt er like spennende. Greit i små doser. ;)

Ellers er det masse luer og hvitt bomullstøy, både sparkebukser, brillebukser, omslagsgensere osv. Og DE søte små sokkene! :hjerter:

Tror nesten jeg må ta bilde av et utvalg og legge det ut, er så morsomt. :) Men det blir ikke akkurat nå...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...