Gå til innhold

Frukt - hvor mye er for mye?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har et veldig sukker behøv, men det roer seg som oftes ved at jeg spiser eple, banan, druer eller annen frukt. Men frukt er vel ikke bra i store mengder heller.

Noen grense på hvor mye som er for mye, evt noen som har en enkel kalori kalkulator som ikke koster penger som har oversikt over de forskjellige fruktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et veldig sukker behøv, men det roer seg som oftes ved at jeg spiser eple, banan, druer eller annen frukt. Men frukt er vel ikke bra i store mengder heller.

Noen grense på hvor mye som er for mye, evt noen som har en enkel kalori kalkulator som ikke koster penger som har oversikt over de forskjellige fruktene.

De sier jo 5 frukt og grønt for dagen, dette er også inkl. grønnsaker. Kalorimessig sammenlignet skal det endel epler til for å veie opp mot 100 grams melkesjokolade og om du ikke blir dårlig av all frukten så mener jeg at du skal spise det som du ønsker. Tygg kanskje litt tyggis innimellom da det er syre i endel frukter som ikke er så bra for tennene. Men kos deg med frukten og gå gjerne inn på siden som nevnt i innlegget over for å få en oversikt som du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...