Gå til innhold

Ta mat med på hotellrom


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan ser hotellene på det med å ta mat med på rommene? Jeg vet det er mange hoteller i utlandet som nekter gjestene dette, men hvordan er det i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt har du lov til å ha mat på hotellrommet. Jeg har aldri hørt om at noen hoteller har regler som forbyr det. Og hvordan skulle de overholdt disse reglene? Ransaket deg hver gang du skulle inn på rommet?

Med mindre du snakker om å stappe lommene fulle av mat fra frokostbuffeten, da, det er selvsagt ikke lov. Buffeten er spis så mye du vil i frokostsalen, på samme måte som på Peppes, du har ikke lov å ta med deg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at det ikke er lov. Flere hotelkjeder i Norge har til og med avtale med Peppes eller Dolly om levering av mat. Så da er det vel lov med mat på hotelrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at det ikke er lov. Flere hotelkjeder i Norge har til og med avtale med Peppes eller Dolly om levering av mat. Så da er det vel lov med mat på hotelrommet.

Ja jeg har aldri sett noe forbud mot det, men så bor jeg ikke på de fineste hotellene. Men på Thon i Trondheim hadde de i hvert fall avtale med levering av pizza, ja. Og jeg har hatt med mat fra Burger King opp, klarer nesten ikke se for meg at de skulle stoppet meg i resepsjonen pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestille ofte mat direkte til rommet, eller tar med takeaway. Ingen har noensinne sagt noe på det. Jeg syns ikke normale hoteller har noe god mat over hodet. Tror 1 av 10 middager har vært gode, så derfor tar jeg heller en pizza o.l. og jobber på rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

På det hotellet jeg jobber er det helt greit å ha med mat på rommet =)

Har også mulighet til å bestille pizza.

Jeg tror kanskje det er forskjell på hoteller mtp. om de har restaurant eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...