Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Hei! Jeg er en jente, tror jeg har fått en soppinfeksjon "der nede". Det her er tredje gangen på 1 1/2 jeg har det, for jeg har ikke behandlet det før, det har gått over av seg selv. Det klør, det kommer mye utflod(som lukter surt), så jeg tror det er soppinfeksjon? Jeg har en Canesten pakke hjemme nå, hvis jeg bruker dette, får jeg infeksjonen tilbake igjen da? Og er det noen bivirkninger for å bruke Canesten? Takk på forhånd
Emmplix Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Jeg tror ikke sopp er noe som går over av seg selv. Hadde jeg vært deg ville jeg ha brukt canesten. Bivirkninger står det i "bruksanvisningen" som følger med. Sopp får man av bla antebeotika. Ligg unna melkeprodukter og sukker en uke, mens du holder på med behandling. Hvis du sliter med soppinfeksjon kan du bruke Lactal. Du kan jo søke om soppinfeksjon og lactal på Google og de hva du finner av info. Husker jeg gjorde det en del da jeg slet med sopp pga penecillin. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2009 #3 Skrevet 14. januar 2009 Jeg var plaget med at det stadig kom tilbake, de månedene jeg ikke hadde glemt pillen fikk jeg sopp..! Jeg vil anbefale deg å bruke en behandling som har såkalt vagitorer og krem. Vagitorene er som piller som smelter når du har satt dem inn i skjeden. Og bruk godt med krem i og rundt skjedeåpningen. Les bruksanvisningen og følg den. Du skal smøre med krem i flere dager etter at symptomene har gått over for å unngå at infeksjonen kommer tilbake. Kjipt når det står på, verdt det når du slipper å få det tilbake. For å unngå soppinfeksjoner bør du lufte underlivet mest mulig. Dvs. kutte ned på bruken av trange bukser, g-streng og truser i kunstig stoff. Bruk truser i bomull og skjørt eller løse bukser når du kan (når du er hjemme og slapper av, f.eks.). Å kutte ned på gjær og sukker i maten kan også hjelpe. For min del har jeg bare hatt soppinfeksjon når jeg har gått på p-piller...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. januar 2009 #4 Skrevet 14. januar 2009 Olivenbladekstrakt virker bra mot bl.a. sopp. (helsekostprodukt)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå