Gå til innhold

Sette inn spiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gjør fastlegen dette, eller må jeg få henvisning til gynekolog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er best en gynokolog gjør det, da de driver med hver dag og det gjør ikke legen. Men spør legen så får du svar.

Skrevet

Å jeg har så innnmari høye intimsperrer.

Bare TANKEN på at min fastlege skal få fritt innsyn inn i herligheten min gjør meg helt fnisete og flau.

Aldri i livet!

En mann som jeg har et proffesjonelt forhold til skal plutselig inn der nede.

Nono, jeg blir helt rød i kinnan.

Beklager at jeg ikke svarer vedig kontruktivt, måtte bare si det.

Nå er det slik at leger har forskjellig tillegskunnskap. Jeg har en fastlege som også er homeopat, men da jeg skulle ta ultralyd av armhulen min ble jeg bare sendt over gangen, for den fastlegen hadde litt erfaring fra røntgen. Så det kan hende du får fastlegen til å gjøre dette, ihvertfall videre oppfølging, men første gang er nok hos gynekolog.

Skrevet
Jeg har en fastlege som også er homeopat, men da jeg skulle ta ultralyd av armhulen min ble jeg bare sendt over gangen, for den fastlegen hadde litt erfaring fra røntgen. Så det kan hende du får fastlegen til å gjøre dette, ihvertfall videre oppfølging, men første gang er nok hos gynekolog.

Beklager at jeg bryter inn, men hvem er dette? Jeg har vært på utkikk etter en mer holistisk orientert lege i årevis, og homeopat virker lovende. (Selv om jeg er noe tvilende til homeopati selv)

Gjest Gjest_karo_*
Skrevet

Du må først til fastlege for å få henvisning til en spesialist i gynekologi. Fastleger (allemennleger) kan ikke sette inn spial, selv ikke de som utfører vanlige gynekologiske undersøkelser.

Skrevet
Beklager at jeg bryter inn, men hvem er dette? Jeg har vært på utkikk etter en mer holistisk orientert lege i årevis, og homeopat virker lovende. (Selv om jeg er noe tvilende til homeopati selv)

Hei du, ja jeg er så heldig som fant han. Nå kan jeg LITE om naturmedisin så jeg skal ikke være skråsikker på om han er homeopat, men han er naturmedisiner (Jeg vet ikke forskjell og bruker kanskje uttrykket homeopat feil?)

Han skriver fast for lommelegen.no og for et naturmedisinblad, skikkelig dyktig og annerkjent!

Stig Bruseth på Lierskogen legekontor. Jeg bor i Oslo, men er fra Buskerud så derfor fikk jeg lov til å ha fastlege i Buskerud.

Skrevet

Det er to ulike ting ja ;)

Var fryktlig langt borte det, jeg bor på vestlandet. Kommer neppe til å flytte med det første, og å ha en fastlege tvers over landet er forferdelig tungvindt. Ikke hadde han ledig på listen heller (kan ikke si jeg ble sjokkert ;)).

Men takk for svaret :)

Skrevet
Du må først til fastlege for å få henvisning til en spesialist i gynekologi. Fastleger (allemennleger) kan ikke sette inn spial, selv ikke de som utfører vanlige gynekologiske undersøkelser.

FEIL! Mange fastelger setter inn spiral.

Skrevet

Mange fastleger setter inn spiral, uten tvil! Men jeg har hørt at det kan lønne seg å få henvisning til gynekolog og få det gjort der da de er litt mer drevne.

Skrevet
FEIL! Mange fastelger setter inn spiral.

Det er vel bedre å få en lege til å gjøre det, tror jeg. :fnise:

Skrevet
Mange fastleger setter inn spiral, uten tvil! Men jeg har hørt at det kan lønne seg å få henvisning til gynekolog og få det gjort der da de er litt mer drevne.

Kan lønne seg? Koster mere å gå til gynekolog, så det lønner seg utvilsomt ikke. Fastleger setter inn spiral, du trenger ikke å gå til gynekolog for å gjøre det.

Hilsen en som nå har sin 4. spiral, satt inn av div. fastleger (pga flytting har jeg byttet leger).

Skrevet
Kan lønne seg? Koster mere å gå til gynekolog, så det lønner seg utvilsomt ikke. Fastleger setter inn spiral, du trenger ikke å gå til gynekolog for å gjøre det.

Hilsen en som nå har sin 4. spiral, satt inn av div. fastleger (pga flytting har jeg byttet leger).

Tror ikke hun mente kan lønne seg som i penger, men gynekologer er som regel mye flinkere og raskere til å sette inn spiral enn fastleger. De fleste fastleger gjør ikek det så ofte og noen liker ikke å gjøre det engang.

Med henvisning så koster det ca 200 kr.

Skrevet
Tror ikke hun mente kan lønne seg som i penger, men gynekologer er som regel mye flinkere og raskere til å sette inn spiral enn fastleger. De fleste fastleger gjør ikek det så ofte og noen liker ikke å gjøre det engang.

Med henvisning så koster det ca 200 kr.

My point exactly ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...