Gjest missLady Skrevet 12. januar 2009 #1 Del Skrevet 12. januar 2009 Jeg skal få skiftet registerreim på en Opel Corsa, har hørt at man samtidlig bør bytte vannpumpa, stemmer dette?? Noen som har litt peiling, blir jeg veldig glad for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 12. januar 2009 #2 Del Skrevet 12. januar 2009 Har vært standard å gjøre det på mine hvertfall. Når vannpumpen drives av registerreimen vil en vannpumpe som skjærer seg medføre registerhavari, derfor byttes ofte begge deler samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #3 Del Skrevet 13. januar 2009 ja, vi byttet begge deler samtidig på vår bil! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #4 Del Skrevet 13. januar 2009 Det er ikke vanlig at vannpumpa skjærer seg, men at den begynner å lekke kjølevæske. Det er noe gummipakninger og sånn som har en begrenset levetid. Hvis vannpumpa er drevet av registerreima så er det vanligvis masse demontering og arbeid å bytte den. Selva vannpumpa koster bare noen hundre kroner. I slike tilfeller er det vanlig å bytte vannpumpa selv om den tilsynelatende er OK. Hvis vannpumpa ikke er drevet av registerreima så er det ikke noe poeng (økonomisk) å bytte den før den har begynt å lekke. Sparer ikke noe arbeids- eller delepenger på det. Jeg vet ikke hvilken løsning det er på Opel Corsa og det kan variere mellom de ulike motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #5 Del Skrevet 13. januar 2009 Vannpumpa og drivreim skiftes samtidig da det er mye arbeid og skifte bare vannpumpe og vannpumpa vil ikke holde like lenge som 2 stk. drivreme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentepusen Skrevet 13. januar 2009 #6 Del Skrevet 13. januar 2009 På verksted hos oss anbefaler vi å skifte begge deler. Mange ganger ligger vannpumpe innfordbi reg reim, som gjør at hvis vannpumpa skulle begynne å lekke i ettertid, må hele jobben gjøres på nytt..... Til våre biler koster en vannpumpe ca 1000 kr, og det er ikke lange tida å bytte den i tilegg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå