Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #1 Skrevet 12. januar 2009 Heisann! Noen som fikk en type stikkpiller med paralgin ettellerannet under fødselen? Jeg har aldri hørt om det før nå.. Har bare tre uker til termin og har som smått begynt å tenke i de baner :D
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2009 #2 Skrevet 12. januar 2009 Heisann! Noen som fikk en type stikkpiller med paralgin ettellerannet under fødselen? Jeg har aldri hørt om det før nå.. Har bare tre uker til termin og har som smått begynt å tenke i de baner :D Har vanskelig for å tro at en paralgin hjelper på fødselsmerter. Eller at den blei der så lenge når man presser..
Lilith Skrevet 12. januar 2009 #3 Skrevet 12. januar 2009 Jeg fikk smertestillende stikkpille mot smertene da jeg kom på sykehuset - det hjalp bra
Gjest Blush Skrevet 12. januar 2009 #4 Skrevet 12. januar 2009 Det vil nok ikke hjelpe på de verste riene eller de smertene noen har ved utdrivning. Men vet at man gjerne får paracet når det er tidlig i fødselen og kanskje lurt å få i seg noe mat, evnt sove litt, så det hjelper vel gjerne på de første riene. Jeg spiste tre vanlige paraceter da min fødsel startet, hadde tenkt å få sove noen timer siden det var midt på natten. Men min fødsel var så kort og dermed intens at det ikke var i nærheten av å gjøre noen forskjell.
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2009 #5 Skrevet 13. januar 2009 Takker for svar! Dette var en spesiell type paralgin tror jeg, jordmor hadde et spesielt navn på det... Får bare se da, hva det blir til!!
Nigo-san Skrevet 13. januar 2009 #6 Skrevet 13. januar 2009 Jeg fikk en stikkpille siste gangen, men jeg vet ikke hva det var. Spiller ingen rolle, for det hjalp null og niks
Lissi Skrevet 13. januar 2009 #7 Skrevet 13. januar 2009 Å ta hjemmeabort er også sammentrekninger i livmora, og jeg vil tro at en fødsel gjør vondere, men noe av det samme. Jeg tar aldri tabeletter til vanlig, og ingenting hjalp, ikke stikkpiller heller, hverken pinex forte, paralgin forte, eller ibux. Så jeg tror ikke jeg ville valgt dette! Du kan jo be om lystgass eller epidural om det blir veldig ille.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 13. januar 2009 #8 Skrevet 13. januar 2009 mener du paralgin major? Uansett så kan det bare hjelpe i starten.
Lilith Skrevet 13. januar 2009 #9 Skrevet 13. januar 2009 (endret) mener du paralgin major? Uansett så kan det bare hjelpe i starten. Ja! Det var det jeg fikk, helt i begynnelsen. Sammen med lystgass og varme dusjer var det helt supert Lagt til: Ja, etterhvert fikk jeg epidural, altså - stikkpillen funket bare på de aller første riene. Endret 13. januar 2009 av Lilith
Lissi Skrevet 13. januar 2009 #10 Skrevet 13. januar 2009 mener du paralgin major? Uansett så kan det bare hjelpe i starten. Jeg fikk pinex major på sykehuset og hadde paralgin selv, vet ikke om de heter major, men kan godt hende. Syns ikke noe av dette hjalp. Blandet med ibux. Så det er bare å hente varmeflasker å legge på korsrygg og mage. Vondt er det. :/
Gjest valleygirl Skrevet 29. januar 2009 #11 Skrevet 29. januar 2009 Jeg fikk paralgin major under fødselen. Jeg hadde rier i ryggen, men ryggen greide ikke å slappe av imellom riene. Så jeg hadde konstante rier i ryggen pluss rier med pause i magen. Slitsomt. Uansett- paralgin major stikkpillen fjernet smertene imellom riene, så jeg også fikk pause imellom de i ryggen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå